Εφαρμογή του μάρκετινγκ υπηρεσιών στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Μελέτη περίπτωσης πολιτικής στην υπηρεσία ανακύκλωσης στο Δήμο Ελληνικού - Αργυρούπολης
Abstract
Στην παρούσα εργασία γίνεται μια προσπάθεια προβολής της σημασίας του μάρκετινγκ υπηρεσιών στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Σε συνέχεια βιβλιογραφικής έρευνας (ελληνικής και ξένης) καθώς και πηγών από το διαδίκτυο, παρουσιάζονται οι γενικές αρχές του μάρκετινγκ υπηρεσιών καθώς και το πλαίσιο λειτουργίας της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Σκοπός της εργασίας είναι να αναδείξει την έλλειψη επιστημονικού σχεδιασμού και ελέγχου στις πολιτικές που εφαρμόζει η Τοπική Αυτοδιοίκηση και να προτείνει σύμφωνα με τις αρχές του μάρκετινγκ ένα μοντέλο σχεδιασμού και ελέγχου γι αυτές.
Η πολιτική της υπηρεσίας ανακύκλωσης στο Δήμο Ελληνικού – Αργυρούπολης επιλέχθηκε ως μελέτη περίπτωσης ώστε να περιγραφεί η υφιστάμενη κατάσταση, να γίνει αποτίμηση των αποτελεσμάτων ώστε να προταθεί ένας καλύτερος τρόπος στην εκτέλεση των πολιτικών στην τοπική αυτοδιοίκηση σύμφωνα με τις αρχές του μάρκετινγκ.
Για την έρευνα της υφιστάμενης κατάστασης επιλέχθηκε η ποσοτική έρευνα (δευτερογενή δεδομένα) για την ανάλυση των σταδίων του Κύκλου Ζωής της Υπηρεσίας Ανακύκλωσης Δήμου Ελληνικού – Αργυρούπολης και η ποιοτική έρευνα με ερωτηματολόγιο(πρωτογενή δεδομένα). Τα ευρήματα της μελέτης επιβεβαιώνουν ότι η υπηρεσία βρίσκεται στο στάδιο της «Παρακμής» κι ότι δεν ασκήθηκε έλεγχος κατά την εφαρμογή της.
Είναι εμφανής η έλλειψη επιστημονικού σχεδιασμού της πολιτικής στο Δήμο Ελληνικού – Αργυρούπολης, γι αυτό προτείνεται η εφαρμογή ενός μοντέλου σχεδιασμού, υλοποίησης κι έλεγχου σύμφωνα με τις αρχές του Μάρκετινγκ.