Ανάλυση βιωσιμότητας του κλάδου των παραδοσιακών μέσων μαζικής επικοινωνίας της Κύπρου
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2018-01Συγγραφέας
Σεϊτανίδης, Ιωάννης
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Βασική επιδίωξη της μεταπτυχιακής διατριβής είναι να διερευνήσει τη βιωσιμότητα του κλάδου των παραδοσιακών μέσων μαζικής επικοινωνίας (ΜΜΕ) της Κύπρου. Ο χώρος των ΜΜΕ βρίσκεται διεθνώς υπό πίεση εξαιτίας της τεχνολογικής αλλαγής, με τα παραδοσιακά μέσα μαζικής επικοινωνίας να προσπαθούν να προσαρμοστούν σε ένα νέο περιβάλλον. Η Κύπρος δεν αποτελεί εξαίρεση, ενώ ο εγχώριος κλάδος δοκιμάστηκε και από την τραπεζική κρίση του 2013 και την έντονη ύφεση που ακολούθησε.
Το θέμα προσεγγίζεται από τρεις πλευρές. Καταρχήν γίνεται μια αποτύπωση της κατάστασης διεθνώς, όπως αυτή προκύπτει από τη σχετική βιβλιογραφία, περιγράφοντας το κύριο πρόβλημα του κλάδου, που είναι η διατάραξη του μοντέλου παραγωγής εσόδων. Στο ίδιο πλαίσιο γίνεται μια επιπλέον ανάλυση της σημασίας της διαφήμισης για τα media και πως η τεχνολογία έχει αλλάξει την κατανομή της. Η θεωρητική προσέγγιση ολοκληρώνεται με την καταγραφή της στάσης των διαφημιζόμενων στην Κύπρο, οι οποίοι αναζητούν μέσα και εργαλεία προβολής πέραν των παραδοσιακών μέσων μαζικής επικοινωνίας.
Η εμπειρική προσέγγιση γίνεται μέσα από δύο εργαλεία. Πρώτον, με την εξέταση της ελαστικότητας της διαφημιστικής δαπάνης, προκειμένου να διερευνηθεί η συμπεριφορά της διαφήμισης κατά τη διάρκεια της ύφεσης και μετά από αυτή. Η συμπεριφορά της διαφήμισης είναι καθοριστική για τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων του κλάδου. Η αξιολόγηση συμπληρώνεται από μια ανάλυση αριθμοδεικτών, για την τριετία 2012-2014, η οποία δίνει μια ξεκάθαρη εικόνα των σοβαρών προκλήσεων του κλάδου. Ο κλάδος έχει αρνητικές επιδόσεις και η μετακίνηση της διαφήμισης από τον τύπο προς τα άλλα παραδοσιακά μέσα και το διαδίκτυο, υποδεικνύει την ανάγκη λήψης μέτρων για τη διάσωση των παραδοσιακών επιχειρήσεων media της Κύπρου.