Show simple item record

dc.contributor.advisorΙορδανίδης, Γεώργιος
dc.contributor.authorΠαναγιωτίδου, Μαρία
dc.contributor.otherPanagiotidou, Maria
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2017-09-22
dc.date.accessioned2017-09-25T08:44:45Z
dc.date.available2017-09-25T08:44:45Z
dc.date.copyright2017-06
dc.date.issued2017-09-25
dc.identifier.otherΕΠΑ/2017/00051el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/3184
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας έρευνας είναι να εξετάσει το βαθμό της σχέσης, όπως την αντιλαμβάνονται οι εκπαιδευτικοί μεταξύ των τεσσάρων παραγόντων της κατανεμημένης ηγεσίας και της οργανωσιακής δέσμευσης των εκπαιδευτικών των δημοτικών σχολείων της Κεφαλονιάς. Η βιβλιογραφική ανασκόπηση εξέτασε τους λόγους για τους οποίους η κατανεμημένη ηγεσία έχει αναδειχθεί σε πολλά σχολεία. Η αποτυχία του χαρισματικού ηγέτη και οι ολοένα αυξανόμενες και σύνθετες απαιτήσεις από τους διευθυντές είναι οι βασικότεροι παράγοντες που συνέβαλλαν στην ανάδειξή της. Έτσι, προέκυψε η ανάγκη ορισμού της κατανεμημένης ηγεσίας και η εξέταση των ρόλων των εκπαιδευτικών και των διευθυντών σε σχέση με την κατανομή της ηγεσίας. Παράλληλα, ορίστηκε η οργανωσιακή δέσμευση και συζητήθηκαν οι διαστάσεις της. Ταυτόχρονα, εξετάστηκαν οι παράγοντες που επηρεάζουν την οργανωσιακή δέσμευση των εκπαιδευτικών. Διανεμήθηκαν 150 ερωτηματολόγια, από τα οποία επιστράφηκαν συμπληρωμένα τα 127 (84.6%). Το δείγμα αποτελούνταν από 77 γυναίκες (60.6%) και 50 άντρες (39.4%). Για τη μέτρηση της κατανεμημένης ηγεσίας χρησιμοποιήθηκε το Distributed Leadership Inventory – DLI τo οποίο δημιουργήθηκε από τους Hulpia, Devos και Rossel (2009) και για τη μέτρηση της οργανωσιακής δέσμευσης χρησιμοποιήθηκε το Organizational Commitment Questionnaire – OCQ που δημιουργήθηκε από τους Mowday, Steers και Porter (1979). Η ανάλυση των δεδομένων που συλλέχθηκαν μέσω του ερωτηματολογίου έγινε με τη χρήση του Στατιστικού Πακέτου για τις Κοινωνικές Επιστήμες (SPSS, v. 24, Statistical Package for the Social Science) για Windows. Η στατιστική ανάλυση περιλαμβάνει ελέγχους t-test, μονόδρομης ανάλυσης διακύμανσης (one-way ANOVA) και συσχέτισης (Pearson’s correlation coefficient). Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι υπάρχει στατιστικά σημαντική θετική συσχέτιση μεταξύ των παραγόντων ‘στήριξη από την ηγεσία’, ‘συνεκτικότητα ομάδας ηγεσίας’ και ‘συμμετοχική λήψη αποφάσεων’ της κατανεμημένης ηγεσίας και της οργανωσιακής δέσμευσης των εκπαιδευτικών. O παράγοντας ‘επίβλεψη από την ηγεσία’ της κατανεμημένης ηγεσίας δε σχετίζεται με την οργανωσιακή δέσμευση των εκπαιδευτικών. Τέλος, και οι δημογραφικοί παράγοντες φύλο και χρόνια προϋπηρεσίας των εκπαιδευτικών δε σχετίζονται με την οργανωσιακή τους δέσμευση.el_GR
dc.format.extentviii, 74 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΚατανεμημένη ηγεσία -- Δημοτική εκπαίδευσηel_GR
dc.subjectShared leadership -- Primary educationel_GR
dc.subjectΟργανωσιακή δέσμευσηel_GR
dc.subjectOrganizational commitmentel_GR
dc.titleΚατανεμημένη ηγεσία και οργανωσιακή δέσμευση των εκπαιδευτικών στα σχολεία δημοτικής εκπαίδευσης των Ιονίων Νήσων: Η περίπτωση του νησιού της Κεφαλονιάςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe purpose of this study is to examine the influence of distributed leadership on teachers’ organizational commitment. More specifically, the present study aims to examine how the four factors of distributed leadership are related to the organizational commitment of teachers in Kefalonia. In the recent research literature, the traditional leadership models are replaced by shared leadership models, which stress the distribution of leadership and participative decision making of the school team. The school principal can no longer develop his leadership alone through daily interactions with all school members. This implies the need to theoretically define the distributed leadership and examine the teachers’ and principals’ role in distribution of leadership. Moreover has defined the organizational commitment. The factors that influence organizational commitment are examined. 150 questionaires were distributed, 127 of which were returned completed (84.6%). The sample consisted of 77 (60.6%) women and 50 men (39.4%). To collect the data for distributed leadership was used the το Distributed Leadership Inventory – DLI (Hulpia, Devos & Rossel , 2009), which is a quantitative tool for measuring distributed leadership. To collect the data for organizational commitment was used Organizational Commitment Questionnaire – OCQ (Mowday, Steers & Porter, 1979). The statistical analysis was performed using the program Statistical Package for the Social Science (SPSS, v. 24). The statistical analysis of data was perfomed using the statistical control test (t-test), the analyses of variance (One-way ANOVA) and the Pearson’s correlation coefficient. The findings indicate that school distributed leadership has considerable effect on teachers’ organizational commitment. The study reveal a positive relation between the factor ‘leadership support’, ‘cohesive leadership team’ and ‘participative decision - making” of distributed leadership and teachers’ organizational commitment. In contrast, the factor ‘leadership supervision’ of distributed leadership has not a considerable effect on teachers’ organizational commitment. Moreover, teachers’ organizational commitment isn’t influenced by their gender or their teaching experience.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record