Χρηματοοικονομική ανάλυση των Αγροτικών Συναιτερισμών: Η περίπτωση του Αγροτικού Συναιτερισμού "Αιγοπροβατοτρόφοι Ν. Πιερίας"
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2017-09-19Συγγραφέας
Πουρπουτίδης, Ιορδάνης
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Ο αγροτικός κλάδος έχει αποδείξει μέσα στο πέρασμα των χρόνων πως μπορεί να αποτελέσει βασικό πυλώνα ανάπτυξης της οικονομίας κάθε κράτους.
Οι συνεταιρισμοί, δημιουργούνται από την ανάγκη που προκύπτει για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που δεν είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν τα άτομα μόνα τους και επομένως απαιτείται η συλλογική δράση και η συλλογική αντιμετώπιση ορισμένων ζητημάτων. Στη πραγματικότητα, οι συνεταιρισμοί δημιουργούνται για οποιαδήποτε δραστηριότητα, είτε για προϊόντα, είτε για υπηρεσίες καθώς εμφανίζουν υψηλή προσαρμοστικότητα στις συνθήκες του περιβάλλοντος. Θα πρέπει να τονίσουμε πως οι συνεταιρισμοί αποτελούν φορείς συλλογικής δράσης και ουσιαστικά στηρίζονται στην ιδέα της αλληλεγγύης και της συνεργασίας μεταξύ των μελών τους. Επίσης, είναι σαφές πως ο συνεργατισμός αποτελεί ένα πλαίσιο κοινά αποδεκτών κανόνων που ρυθμίζουν τη συνεργασία των ατόμων που έχουν από κοινού αποφασίσει να ενώσουν τις δυνάμεις τους για το κοινωνικό συμφέρον, δηλαδή το οικονομικό, κοινωνικό ή πολιτιστικό συμφέρον.
Ο Αγροτικός Συνεταιρισμός ¨Αιγοπροβατοτρόφοι Ν. Πιερίας¨ είναι ένας νεοσύστατος συνεταιρισμός με αντικείμενο τη συγκέντρωση και διάθεση των προϊόντων των μελών του. Στην παρούσα μελέτη έγινε ανάλυση των χρηματοοικονομικών καταστάσεων του Συνεταιρισμού για τα τρία έτη λειτουργίας του. Τα αποτελέσματα της μελέτης αυτής μας έδειξαν πως πρόκειται για ένα οικονομικά υγιή οργανισμό, που στηρίζεται στα δικά του κεφάλαια χωρίς εξωτερικό δανεισμό. Όπως είναι λογικό υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης και προοπτικές εξέλιξης για τον Συνεταιρισμό. Για το λόγο αυτό είναι απαραίτητη η εφαρμογή διορθωτικών κινήσεων όπως προτείνονται στη παρούσα μελέτη. Τέτοιες κινήσεις είναι η αναζήτηση νέων μελών και η συγκρότηση ενός τμήματος το προσωπικό του οποίου θα είναι υπεύθυνο για την βελτίωση της ποιότητας του παραγόμενου προϊόντος, που θα καθιστά το συνεταιρισμό κυρίαρχο στην αγορά γάλακτος. Ο συνεταιρισμός έχει τη δυνατότητα να εφαρμόσει τις προτάσεις αυτές ώστε να αυξήσει τη κερδοφορία του και να γίνει πιο ανταγωνιστικός στην ελληνική αγορά.