dc.contributor.advisor | Πίγκου-Ρεπούση, Μυρτώ | |
dc.contributor.author | Κοντέλη, Ελπινίκη | |
dc.contributor.other | Konteli, Elpiniki | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2017-09-12 | |
dc.date.accessioned | 2017-09-12T10:57:41Z | |
dc.date.available | 2017-09-12T10:57:41Z | |
dc.date.copyright | 2017-05 | |
dc.date.issued | 2017-09-12 | |
dc.identifier.other | ΘΣΠ/2017/00092 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/3108 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή έχει σκοπό την διερεύνηση των δυνατοτήτων του εκπαιδευτικού δράματος ως διδακτικής μεθόδου στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας στο Λύκειο. Το ενδιαφέρον για το θέμα αυτό εκκινεί από τη συνειδητοποίηση εκ μέρους της διδάσκουσας - ερευνήτριας της αναγκαιότητας για μια νέα διδακτική μέθοδο στο μάθημα της Γλώσσας, η οποία θα ανταποκρίνεται αποτελεσματικότερα στην εξέλιξη της Παιδαγωγικής και της Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας, από όσο η παραδοσιακή, δασκαλοκεντρική διδασκαλία, που αποτελεί ακόμα και σήμερα τη συνήθη πραγματικότητα της σχολικής τάξης. Η μεταπτυχιακή διατριβή αποτελείται από δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος, το Θεωρητικό, σκιαγραφείται το θεωρητικό πλαίσιο που υποστηρίζει την σύνδεση του εκπαιδευτικού δράματος με τη γνωστική θεωρία του κοινωνικού εποικοδομισμού, όσο και με την διδασκαλία της λειτουργικής και κριτικής διάστασης της γλώσσας. Στο δεύτερο μέρος, το Ερευνητικό, αποτυπώνεται μια περιορισμένης κλίμακας έρευνα που διεξήχθη σε δύο τμήματα της Β΄ Λυκείου ενός δημόσιου σχολείου, με τη μέθοδο της έρευνας δράσης. Για τον λόγο αυτό σχεδιάστηκαν και πραγματοποιήθηκαν συνολικά 8 δίωρες διδασκαλίες που αφορούν τις διδακτικές ενότητες Είδηση και Βιογραφικά Είδη. Το κύριο ερευνητικό ερώτημα αφορά το αν η διδασκαλία μέσω θεατρικών τεχνικών καλύπτει ή/ και υπερβαίνει τους στόχους διδασκαλίας της Νεοελληνικής Γλώσσας, όπως αυτοί δίνονται στο Αναλυτικό Πρόγραμμα. Τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα της έρευνας, που ήταν εν γένει θετικά, κλείνουν το δεύτερο μέρος. | el_GR |
dc.format.extent | vi, 121 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Θεατρικές τεχνικές -- Διδασκαλία νεοελληνικής γλώσσας | el_GR |
dc.subject | Theatrical techniques -- Teaching greek language | el_GR |
dc.title | Η αξιοποίηση των θεατρικών σπουδών στη διδασκαλία της νεοελληνικής γλώσσας στο Λύκειο: η περίπτωση της Β' Λυκείου | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | The central purpose of this master thesis is to explore the possibility of integrating
drama into teaching Greek Language in high school. The interest in the subject derives from the awareness of the necessity for a new teaching method in the Language lesson, which responds more effectively to the evolution of Pedagogy and Applied Linguistics, than traditional, teacher-centered teaching, which is still the usual reality of the classroom. The structure of the thesis is composed of two parts. In the first part, the theoretical framework that supports the connection of educational drama with the cognitive theory of social constructivism, as well as with the teaching of the functional and critical dimension of language is outlined. In the second part, a limited scale action research which was conducted in a public high school is illustrated. For this reason, a total of 8 two-hour lessons were designed and implemented in two language classes of the second Grade at high school. The main research question is concerned with whether the teaching through conventions approach covers and / or goes beyond the teaching objectives of the Modern Greek Language as given in the curriculum. The results and conclusions of the research, which were generally positive, are closing the second part. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |