Η συγκριτική ανάλυση της μέτρησης της ικανοποίησης των ασθενών που επισκέπτονται τα πρωινά εξωτερικά ιατρεία και τα απογευματινά ιατρεία του Π.Γ.Ν.Θ. ΑΧΕΠΑ
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2017-09-12Συγγραφέας
Γκιώργκη, Μαρία
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Γενικό πλαίσιο: Σύγχρονος τρόπος διερεύνησης της ποιότητας υπηρεσιών υγείας, είναι η μέτρηση της ικανοποίησης των ασθενών, από όπου προκύπτει ο εντοπισμός των αναγκών τους, η ανάλογη ανταπόκριση των συστημάτων υγείας, αλλά και η βελτίωση της ικανοποίησης.
Σκοπός: Σκοπός της παρούσας εργασίας, είναι να διερευνηθεί η ικανοποίηση των ασθενών που επισκέπτονται τα πρωινά και τα απογευματινά εξωτερικά ιατρεία, ενός πανεπιστημιακού νοσοκομείου. Κατόπιν τούτου, να πραγματοποιηθεί συγκριτική ανάλυση και προσδιορισμός των παραγόντων που επηρεάζουν την ικανοποίηση και τέλος να διατυπωθούν προτάσεις, προκειμένου να βελτιωθεί η ικανοποίηση των ασθενών, από τις προβληματικές παραμέτρους. Επιπλέον, δευτερεύων στόχος είναι η διαχρονική διερεύνηση της ζήτησης των πρωινών και των απογευματινών ιατρείων του νοσοκομείου για τα έτη 2011-2016 και η σύγκριση τους με την διαχρονική εξέλιξη της ζήτησης των πρωινών και απογευματινών ιατρείων της χώρας.
Υλικό – Μέθοδος : Πραγματοποιήθηκε δειγματοληπτική έρευνα μη πιθανότητας (δείγμα ευκολίας), με ερωτηματολόγιο που περιείχε κυρίως κλειστές απαντήσεις, σε πεντάβαθμη κλίμακα Likert. Το δείγμα, αποτελούνταν από 154 πρωινούς επισκέπτες και 107 απογευματινούς επισκέπτες των εξωτερικών ιατρείων. Η συμπλήρωση διεξήχθη με τη μέθοδο της συνέντευξης. Για την ανάλυση των δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν μέθοδοι περιγραφικής και επαγωγικής στατιστικής. Η συλλογή και ανάλυση των δευτερογενών στοιχείων του νοσοκομείου προήλθε κυρίως από την ηλεκτρονική πλατφόρμα ESY.net
Αποτελέσματα: Η ικανοποίηση των ασθενών από τα πρωινά και τα απογευματινά ιατρεία, αποτυπώθηκε σε πολύ καλά επίπεδα. Υψηλότερα ποσοστά ικανοποίησης, σημειώθηκαν από τη διοικητική υπηρεσία και ακολουθούν η νοσηλευτική και η ιατρική υπηρεσία. Η ικανοποίηση για τις παραπάνω παραμέτρους, παρουσιάζεται μεγαλύτερη από τους επισκέπτες των απογευματινών ιατρείων. Παρατηρήθηκε χαμηλή ικανοποίηση κυρίως από: α) τον χρόνο αναμονής στην αίθουσα αναμονής, β) την έλλειψη ευελιξίας επιλογής ημέρας και ώρας ραντεβού και γ) λιγότερο ως προς τον χρόνο αναμονής από το κλείσιμο ραντεβού ως την εξέταση από τους ασθενείς των πρωινών ιατρείων. Δυσαρέσκεια παρατηρήθηκε και στους ασθενείς των απογευματινών ιατρείων από την (α) και (β) παράμετρο αλλά σε μικρότερο βαθμό. Σχετικά με τα αποτελέσματα της διαχρονικής διερεύνηση της ζήτησης των πρωινών και των απογευματινών ιατρείων του νοσοκομείου παρατηρείται γενικά σταδιακή αύξηση της χρήσης τους για τα έτη 2011-2016 σε αντίθεση με την συνολική χρήση των πρωινών και των απογευματινών ιατρείων της χώρας, η οποία σημειώνει μικρότερης τάξης διακυμάνσεις.
Συμπεράσματα: Για την επιτυχία των μεταρρυθμιστικών προσπαθειών και την βελτίωση της ικανοποίησης των χρηστών της περιπατητικής φροντίδας αναγκαία είναι η εναρμόνιση της κυβερνητικής πολιτικής με τις ανάγκες και τις προσδοκίες των πελατών – ασθενών.