dc.contributor.advisor | Ζέκας, Χριστόδουλος | |
dc.contributor.author | Παπαγεωργίου, Κωνσταντία | |
dc.contributor.other | Papageorgiou, Constantia | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2017-09-11 | |
dc.date.accessioned | 2017-09-11T10:28:45Z | |
dc.date.available | 2017-09-11T10:28:45Z | |
dc.date.copyright | 2017-06 | |
dc.date.issued | 2017-09-11 | |
dc.identifier.other | ΕΓΛ/2017/00062 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/3099 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή εξετάζει το σχολικό εγχειρίδιο του Α´ Τετραμήνου για τη διδασκαλία του μαθήματος «ΑρχαίαΕλληνικήΓλώσσα»στην Α ́ τάξη Γυμνασίου στην Κύπρο. Η μελέτη εστιάζεται στο πρώτο μέρος κάθε ενότητας, το οποίο αποτελείται από το κυρίως κείμενο προς διδασκαλία. Στόχος της διατριβής είναι να διαπιστωθεί ο τρόπος με τον οποίο τα κείμενα μεθοδεύουν τη διδασκαλία των μορφολογικών χαρακτηριστικών της αρχαίας ελληνικής γλώσσας και γενικότερα της γραμματικής. Αρχικά, παρουσιάζονται οι σημαντικότερες μέθοδοι διδασκαλίας της αρχαίας ελληνικής γλώσσας, οι οποίες κυριάρχησαν στην εκπαιδευτική πραγματικότητα Ελλάδας και Κύπρου και διαμόρφωσαν το σύγχρονο θεωρητικό πλαίσιο του μαθήματος. Έπειτα, παρουσιάζεται το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών της Κύπρου, το οποίο υιοθετεί μεταξύ άλλων την κειμενοκεντρική προσέγγιση στη διδασκαλία της γλώσσας καθώς και αρχές της λειτουργικής γραμματικής. Στη συνέχεια διερευνώνται α) η επιλογή των λέξεων των κειμένων και η σχέση τους με το λεξιλόγιο της νέας ελληνικής και β) τα μορφολογικά χαρακτηριστικά των ονομάτων, των αντωνυμιών και των ρημάτων.Επιπλέον, μελετώνται οι ασκήσεις και τα λεξιλογικά σχόλιατου εγχειριδίου. Τα παραπάνω στοιχεία εξετάζονται υπό το πρίσμα των μεθοδολογικών και παιδαγωγικών αρχών που αποτυπώνονται στο εγχειρίδιο καθώς και της συμβατότηταςαυτώνμε το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών της Κύπρου. Συμπερασματικά, διαπιστώνεται συνέπεια του εγχειριδίου με το Πρόγραμμα Σπουδών και αναδεικνύεται η νέα οπτική της διδασκαλίας της γραμματικής, η οποία μπορεί να συμβάλει στον εκσυγχρονισμό του μαθήματος της ΑρχαίαςΕλληνικήςΓλώσσας. | el_GR |
dc.format.extent | vii, 54 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Αρχαία Ελληνική Γλώσσα -- Γραμματική | el_GR |
dc.subject | Ancient Greek Language -- Grammar | el_GR |
dc.title | Αξιολόγηση της διδακτικής μεθοδολογίας του σχολικού εγχειριδίου Αρχαία Ελληνική Γλώσσα για την Α' Γυμνασίου της Κύπρου | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | This postgraduate dissertation examines the student's book used in the first four-month term for the teaching of the Ancient Greek Language in the 1st Grade of the Junior High School in Cyprus.My study focuses on the first part of each unit which comprisesthe main text to be taught.The dissertation aims to determine the method used for teaching the morphology of the Ancient Greek Language and more generally grammar. Inthe first part of my thesis I present the most important methods applied to the teaching of the Ancient Greek Language,which have dominated the educational field of this subject in Greece and Cyprus and have formed its contemporary theoretical background. In what follows, I present the New Curriculum of Cyprus which,among other things,adopts the genre approach as well as functional grammar principles. Next, I investigate: a) the choice of the lexical items used in the main text of each unit and their association with modern Greek vocabulary and b) the morphological features of nouns, pronouns, and verbs.I also discuss the exercises alongside word explanations found in the textbook. All the above are examined in the light of the methodological and pedagogical principles reflected in the book and in relation to their compatibility with the curriculum of Cyprus. The present study leads to the conclusion that there is coherence between the book and the curriculum. In addition, it highlights a new aspect in grammar teaching, which can contribute to the modernization of the Ancient Greek language as a school subject. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |