Show simple item record

dc.contributor.advisorΠαυλάκης, Ανδρέας
dc.contributor.authorΤράπαλης, Θεόδωρος
dc.contributor.otherTrapalis, Theodwros
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2012-07-05
dc.date.accessioned2012-07-05T10:51:13Z
dc.date.available2012-07-05T10:51:13Z
dc.date.copyright2012-06
dc.date.issued2012-07-05
dc.identifier.otherΔΜΥ/2012/00093el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/308
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΙστορικό: Σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον όπως είναι ο χώρος της υγείας, η οργανωσιακή κουλτούρα διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην αποδοτικότητα και την αποτελεσματικότητα ενός νοσοκομείου. Μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την ικανότητα του μέσω της διαχείρισης των ανθρώπινου δυναμικού και την εξυπηρέτηση των ασθενών. Ο καθορισμός δε του τύπου οργανωσιακής κουλτούρας που διέπει ένα νοσοκομείο αναδεικνύει και την προσωπικότητα του που αυτή πηγάζει από τις αξίες και τις πεποιθήσεις του προσωπικού του. Σκοπός μελέτης: Η παρούσα μελέτη αποβλέπει στην αποτύπωση της οργανωσιακής κουλτούρας που διέπει το Γ.Ν.Λάρνακας και τη μέτρηση του βαθμού ασάφειας και σύγκρουσης ρόλων, καθώς και του βαθμού της επαγγελματικής ικανοποίησης των γιατρών και νοσηλευτών που εργάζονται σ’ αυτό τον οργανισμό υγείας. Υλικό –Μέθοδος: Το δείγμα αποτέλεσαν 233 άτομα σε σύνολο 401 επαγγελματιών υγείας, από τους οποίους 37 ήταν γιατροί και 194 ήταν νοσηλευτές. Το ερωτηματολόγιο ήταν ένα μεικτό εργαλείο έρευνας το οποίο καλύπτει προτάσεις για την ασάφεια και σύγκρουση ρόλων, την οργανωσιακή κουλτούρα (OCP) και την επαγγελματική ικανοποίηση των εργαζομένων. Η βιβλιογραφική ανασκόπηση στηρίχθηκε στην αναζήτηση μελετών μέσω της ηλεκτρονικής βάσεις δεδομένων ATHENS: MEDLINE, PUBMED, EBSCOhost. Αναζήτηση άρθρων και ερευνών έγινε και μέσω του τμήματος διατριβών του Ανοιχτού Πανεπιστημίου Κύπρου, του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης και το Google Scholar. Για τη στατιστική ανάλυση και την επεξεργασία των αποτελεσμάτων χρησιμοποιήθηκε το πρόγραμμα SPSS (έκδοση 20.0). Αποτελέσματα: Το συνολικό ποσοστό συμμετοχής στην έρευνα έφτασε το 58,1%., με τους άνδρες να αποτελούν το 33,9% (Ν=79) και οι γυναίκες το 66,1% (Ν=154). Η ηλικιακή ομάδα από 35-44 ετών αποτέλεσε τον κύριο όγκο του δείγματος (Ν=96) επίσης στα συνολικά χρόνια υπηρεσίας η κύρια ομάδα του δείγματος βάση των απαντήσεων (Ν=158) ήταν από 1 έως 5 χρόνια. Ο μέσος όρος για τις δηλώσεις ασάφειας επί του συνόλου του δείγματος ήταν 3,96 και για την σύγκρουση ρόλων 3,32. Ηλικιακά τα άτομα από 35 έως 44 (ΜΟ: 4,04) κατέγραψαν καλύτερη σαφήνεια ρόλων σχετικά με τους νεότερους < 34 (ΜΟ 3,83), επίσης τα άτομα με συνολικά χρόνια υπηρεσίας άνω τα 16 (ΜΟ: 4,11) εμφανίζουν καλύτερο επίπεδο σαφήνειας σε σχέση με τα άτομα που έχουν από 1 έως 5 χρόνια υπηρεσίας (ΜΟ: 3,78). Σχετικά με την οργανωσιακή κουλτούρα η επιθυμητή κουλτούρα για τους συμμετέχοντες τα αποτελέσματα έδειξαν «Προσανατολισμό στην απόδοση» και στη «Σταθερότητα» με μέσο όρο 1,46 και 1,47 αντίστοιχα. Οι συμμετέχοντες επίσης πιστεύουν ότι προάγεται από την υπηρεσία η «Υποστηρικτικότητα» και ο «Προσανατολισμός στην απόδοση» με μέσο όρο 2,50 και 2,54 αντίστοιχα. Τέλος, η επαγγελματική ικανοποίηση του προσωπικού κρίνεται θετική (ΜΟ: 2,59) όπου βάση του φύλου (άνδρες vs γυναίκες) και της ιδιότητας (γιατροί vs νοσηλευτές) εστιάζεται στην «ικανοποίηση από τους συνεργάτες τους» με μέσο όρο 2,13 vs 2,23 και 2,19 vs 2,22 αντίστοιχα. Ο μικρότερος βαθμός ικανοποίησης τόσο για τους άνδρες και τις γυναίκες (ΜΟ. 3,37 vs 3,17) όσο και για τους ιατρούς και νοσηλευτές (3,49 vs 3,20) έχει να κάνει με την «ικανοποίηση από την προσδοκία προαγωγής». Σημαντική στατιστική διαφορά στην παρούσα έρευνα εμφανίζεται στη δήλωση «ικανοποίησης από τον προϊστάμενο» μεταξύ των ηλικιακών ομάδων < 34 χρονών και 35 - 44χρονών (ΜΟ. 2,24 vs 2,78) καθώς και μεταξύ των 35 – 44 χρονών και των 55 χρονών (ΜΟ. 2,78 vs 2,10). Συμπεράσματα: Η επισήμανση σημαντικών διαφορών όσο αφορά την ηλικία, την επαγγελματική θέση και τα συνολικά χρόνια εργασίας επηρεάζουν άλλοτε θετικά και άλλοτε αρνητικά τα θέματα ασάφειας και σύγκρουσης ρόλων, της οργανωσιακής κουλτούρας και της επαγγελματικής ικανοποίησης. Συγκεκριμένα η σαφήνεια του ρόλου από τους εργαζομένους είναι σε αρκετό καλό επίπεδο ενώ οι συγκρούσεις βρίσκονται σε μια μέση κατάσταση. Αυτό έρχεται να υποστηριχτεί από το ότι οι εργαζόμενοι του δείγματος εμφανίζονται ενθουσιασμένοι από την εργασία τους, είναι οργανωτικοί με ψηλές προσδοκίες για το αποτέλεσμα επίσης μέσω της ομαδικότητας, της συνεργασίας και την ανταλλαγή πληροφοριών αναπτύσσεται ένα καλό κλίμα ασφάλειας και σταθερότητας. Τέλος, η ικανοποίηση των συμμετεχόντων κρίνεται ότι είναι σε αρκετό καλό επίπεδο.el_GR
dc.format.extent131 σ. πιν., 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.subjectΟργανωσιακή κουλτούραel_GR
dc.subjectOrganizational cultureel_GR
dc.titleΟργανωσιακή κουλτούρα και η επίδραη της στη συμπεριφορά των επαγγελματιών υγείας σε θέματα ασάφειας και σύγκρουσης ρόλων και ικανοποίησης στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρνακαςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractBackground: In a constantly changing environment such as healthcare, the organizational culture plays an important role in the efficiency and effectiveness of hospital. Τhe hospital can significantly affect the ability of management through human resources and the service of patients. The determination of type of organizational culture that governs a hospital shows and its personality that is rooted in the values and beliefs of staff. Aim of the Study: This study aims at capturing the organizational culture that governs the General Hospital of Larnaca and measuring the degree of ambiguity and conflict of roles, as well as the extent of the professional satisfaction of doctors and nurses who work in this organisation health Material and Methods: The sample was 233 people in total 401 healthcare professionals, of whom 37 were doctors and 194 nurses. The questionnaire was a mixed research tool which covers proposals for ambiguity and role conflict, organizational culture (OCP) and the job satisfaction of employees. The literature review was based on studies by searching electronic databases ATHENS: MEDLINE, PUBMED and EBSCOhost. Search articles and research was done through the Department of Dissertations of the Open University of Cyprus, the National Centre for Documentation and Google Scholar. For the statistical analysis and processing of results was used the program SPSS (version 20.0.) Results: The total percentage of participation in the survey reached the 58.1%., with men account for 33.9% (N = 79) and women 66.1% (N = 154). The age group 35-44 years constituted the main volume of the sample (N = 96) also in the total years of service the main team of sample base of answers (N = 158) were from 1 to 5 years. The mean for the statements of ambiguity on the total of sample was 3,96 and for the conflict of roles 3,32. People age from 35 until 44 (Mean: 4,04) recorded better clarity on roles to younger <34 (Mean: 3,83), also people with total years of service over the 16 (mean: 4,11) show higher level of clarity in relation to people who are from 1 to 5 years service (mean: 3,78). About the organizational culture the desirable culture for the participating results showed “Performance orientation” and ‘Stability” with mean 1,46 and 1,47 respectively, also believe that the service is promoted by the "Supportiveness" and "Performance orientation" with mean 2,50 and 2,54 respectively. Finally, the job satisfaction of personnel is positive (mean: 2,59) where basis of sex (male vs female) and status (physicians vs nurses) focuses on "satisfaction from their partners" with mean 2, 13 vs 2,23 and 2,19 vs 2,22 respectively. The lowest degree of satisfaction for both, men and women (mean 3,37 vs 3,17) and for the doctors and nurses (mean 3,49 vs 3,20) has to do with “satisfaction with the possibilities of promotion”. Statistically significant difference in this research appears in the statement "satisfaction of the Head" between the age groups <34 years old and 35 - 44 year old (mean 2,24 vs 2,78) and between 35 - 44 years old and 55 years (mean 2,78 vs 2,10). Conclusions: The pointing out of important differences as long as it concerns the age, the professional place and the total years of work influence sometimes negative and sometimes positive issues of ambiguity and conflict roles, organizational culture and job satisfaction. Concretely the clarity of role from the workers is in enough good level while the conflicts are found in a medium situation. This is supported from that the workers of sample appear excited by their work, are organizational, with high expectations for the outcome also through teamwork, cooperation and information exchange developed a good culture of security and stability. Finally, satisfaction of participants is in quite good level.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record