dc.contributor.advisor | Θεοδώρου, Μάμας | |
dc.contributor.author | Χαραλάμπους, Χρύσω | |
dc.contributor.other | Charalambous, Chryso | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2017-09-08 | |
dc.date.accessioned | 2017-09-08T10:39:50Z | |
dc.date.available | 2017-09-08T10:39:50Z | |
dc.date.copyright | 2017-06 | |
dc.date.issued | 2017-09-08 | |
dc.identifier.other | ΠΥΣΣ/2017/00121 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/3087 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Η ικανοποίηση των ασθενών είναι μία πολυδιάστατη έννοια και αποτελεί τη συνισταμένη πολλών κριτηρίων εκτίμησης που αφορούν τις παρεχόμενες Δημόσιες Οδοντιατρικές Υπηρεσίες (ΔΟΥ), όπως είναι η πρόσβαση και οργάνωση, το προσωπικό και η ποιότητα οδοντιατρικής φροντίδας.
Σκοπός:
Η αξιολόγηση της ικανοποίησης των ασθενών που επισκέπτονται τις ΔΟΥ της Κύπρου και η διερεύνηση των παραγόντων/διαστάσεων που συνδέονται με την ικανοποίηση.
Μεθοδολογία:
Συγχρονική μελέτη που πραγματοποιήθηκε μεταξύ 24/5/2016 και 12/10/2016 στα Δημόσια Νοσοκομεία, αστικά και αγροτικά Κ.Υ. της Κύπρου, με τη μέθοδο της αυτοσυμπλήρωσης των ερωτηματολογίων από 414 συμμετέχοντες, και την χρήση κάλπης. Εργαλείο μέτρησης της ικανοποίησης των ασθενών αποτέλεσε ένα δομημένο ερωτηματολόγιο, η διαμόρφωση του οποίου στηρίχθηκε στο ερωτηματολόγιο των Davies and Ware (1982), καθώς και στα ερωτηματολόγια των Charalambous (2004), Ροδιάς & Βρυώνη (2010) και Βιολάρη (2012).
Αποτελέσματα:
Ο Συνολικός Δείκτης Οδοντιατρικής Ικανοποίησης στην κλίμακα 1-5, ανήλθε στο 4,41±0,49 (83%). Το 71% δήλωσε ικανοποιημένο ή πολύ ικανοποιημένο από την προσβασιμότητα και οργάνωση, το 91% από το προσωπικό και το 87% από την ποιότητα της οδοντιατρικής φροντίδας. Το 97% των συμμετεχόντων προτίθεται να επισκεφθεί ξανά τις ΔOY, ενώ το 95% θα τις συνιστούσε σε φίλους τους. Το 83% εάν είχε την δυνατότητα επιλογής μεταξύ ΔΟΥ και Ιδιωτικού Τομέα θα συνέχιζε στις ΔΟΥ. Το 76,6% επέλεξε τις ΔΟΥ κυρίως για οικονομικούς λόγους, ενώ το 19,6% δήλωσε ότι είναι η πρώτη φορά που τις επισκέπτεται.
Συμπεράσματα:
Η πλειοψηφία των ασθενών επισκέφθηκε τις ΔΟΥ κυρίως για οικονομικούς λόγους. Οι ΔΟΥ επιβάλλεται να συνεχίσουν να λειτουργούν εξυπηρετώντας αυτή την ευάλωτη κοινωνικο-οικονομικά μερίδα πληθυσμού που τις εμπιστεύεται και τις έχει ανάγκη. Η πολιτεία οφείλει να υιοθετήσει τις ανάλογες πολιτικές υγείας ούτως ώστε να εξασφαλίσει την ισότιμη και καθολική πρόσβαση των πολιτών στις υπηρεσίες οδοντιατρικής φροντίδας. | el_GR |
dc.format.extent | xii, 108 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Ικανοποίηση ασθενών | el_GR |
dc.subject | Patients satisfaction | el_GR |
dc.subject | Ικανοποίηση ασθενών -- Δημόσια νοσοκομεία | el_GR |
dc.subject | Patients satisfaction -- Public hospitals | el_GR |
dc.title | Ικανοποίηση ασθενών από τις δημόσιες οδοντιατρικές υπηρεσίες της Κύπρου | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | Patient satisfaction is a multidimensional concept and is the resultant of several assessment criteria regarding the provided Public Dental Services (PDS), such as access and organization, staff and quality of dental care.
Background /Aim:
The assessment of the satisfaction of patients visiting the PDS of Cyprus and to investigate the factors / dimensions associated with the satisfaction.
Methods:
Cross-sectional study conducted between 24/5/2016 and 12/10/2016 in Public Hospitals, urban and rural Health Centers of Cyprus, with the method of self-completed questionnaires by 414 participants, and the use of a ballot box. The tool measuring of patients’ satisfaction was a structured questionnaire which configuration was based on the questionnaire of Davies and Ware (1982), and the questionnaires of Charalambous (2004), Rodia and Vryonis (2011) and Violari (2012).
Results:
The Total Dental Satisfaction Index (Total DSI) in the scale 1-5 was 4.41±0.49 (83%). 71% said they were satisfied or very satisfied with the accessibility and organization, 91% of the staff, and 87% of the quality of dental care. 97% of the participants intend to visit again the PDS, while 95% they would recommend them to their friends. 83% if they had the choice between PDS and the Private Sector they would continue to PDS. The 76.6% chose the PDS mainly for economic reasons, while 19.6% said it is the first time they have visited PDS.
Conclusions:
The majority of patients visited the PDS mainly for economic reasons. The PDS is required to continue to operate by serving this vulnerable socio-economic portion of the population that trusts and need them. The state must adopt the appropriate health policies to ensure the equal and universal access of citizens to the dental care services. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |