Show simple item record

dc.contributor.advisorΦανουράκη, Κλειώ
dc.contributor.authorΓκονέλα, Αικατερίνη
dc.contributor.otherGkonela, Aikaterini
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2017-09-07
dc.date.accessioned2017-09-07T10:32:49Z
dc.date.available2017-09-07T10:32:49Z
dc.date.copyright2017-05
dc.date.issued2017-09-07
dc.identifier.otherΘΣΠ/2017/00099el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/3077
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΖούμε στην εποχή των ραγδαίων εξελίξεων που όλα γύρω μας μεταβάλλονται ταχύτατα με έναν ρυθμό πρωτοφανή. Αν και τα νέα δεδομένα εμπλουτίζουν συνεχώς την εκπαιδευτική θεωρία, η εκπαιδευτική πράξη παραμένει βραδυκίνητη, καθιστώντας την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης ζητούμενο διαχρονικό. Μέσα σ’ αυτό το ομιχλώδες τοπίο το νηπιαγωγείο έχει να επιτελέσει έργο υψηλής αποστολής. Μόνο με τη βιωματική εμπειρία και την ενεργό εμπλοκή των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία θα δημιουργήσει συγκινήσεις σε μια προσπάθεια να φτιάξει ισχυρούς, ισορροπημένους και αυτόνομους πολίτες, ικανούς να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της σύγχρονης ζωής. Και τη συγκίνηση αυτή την προσφέρουν μόνο οι τέχνες. «Όταν η ποίηση συναντά το θέατρο στο νηπιαγωγείο!»: ο τίτλος της διατριβής υποδηλώνει την επικέντρωσή της στη λειτουργία του θεάτρου ως μεθοδολογικού εργαλείου στα πλαίσια της διδακτικής της ποίησης, προτείνοντας μια δημιουργική προσέγγιση, που στηρίζεται εν μέρει στο ισχύον αναλυτικό πρόγραμμα, ξεπερνώντας το ωστόσο και υπερβαίνοντάς το. Στόχος της είναι να εντάξει δυναμικά την ποίηση στο χώρο της προσχολικής εκπαίδευσης και να διευκολύνει την έγκαιρη προσέγγιση του νηπίου στη λογοτεχνική δημιουργία με έναν πολύ ιδιαίτερο, εναλλακτικό, και κυρίως αποτελεσματικό τρόπο που δεν είναι άλλος από το θέατρο/δράμα στην εκπαίδευση. Επιδιώκει επιπλέον να αποτελέσει κίνητρο για τους νηπιαγωγούς και να τους δώσει ώθηση για δημιουργικές δράσεις στα σχολειά τους και να στείλει ένα μήνυμα στο παραδοσιακό σχολείο, που πρέπει να ξεφύγει από τη σοβαροφάνεια, σε μια εποχή που απαιτείται η ποιότητα αλλά και η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης. Η μεταπτυχιακή διατριβή αποτελείται από δύο μέρη: Στο πρώτο μέρος επιχειρείται η θεωρητική πλαισίωση και τεκμηρίωση του ερευνητικού ερωτήματος, ενώ στο δεύτερο παρουσιάζονται τα αποτελέσματα από την έρευνα που έγινε σε συγκεκριμένο σχολικό πλαίσιο και που αναδεικνύουν στην πράξη τις δυνατότητες του θεάτρου/δράματος στη διδασκαλία της ποίησης στο νηπιαγωγείο. Τα αποτελέσματα είναι άκρως ενθαρρυντικά, τοποθετούν τον μαθητή στο κέντρο λήψεων αποφάσεων, πετυχαίνοντας έτσι την ολόπλευρη και ισόρροπη ανάπτυξή του και προσφέροντάς του τις προϋποθέσεις για μια ζωή με νόημα.el_GR
dc.format.extentvi, 110 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΘεατροπαιδαγωγικήel_GR
dc.subjectTheatre educationel_GR
dc.title'Οταν η ποιήση συναντά το θέατρο στο νηπιαγωγείο!el_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractWe live in an era of rapid growth, where everything around us changes at a surprising rate. Even though the theory of education is constantly enriched with new facts, its practice remains quite slow, making the quality of the education provided “a timeless desideratum”. In this foggy landscape, the kindergarten bears the responsibility of very important mission. Only through living experiences and an active involvement in the learning procedure can it evoke emotions in an attempt to make strong, balanced and autonomous citizens, capable of standing up to the demands of modern life. These emotions can only be evoked by art. “When poetry meets drama in kindergarten!” is a thesis which concentrates on the function of drama as a methodology contribution to teaching poetry by proposing a creative approach partly based on the existing curriculum, but, which, at the same time goes beyond it and exceeds it. Its aim is to include poetry in pre-school education and to facilitate the young child’s timely encounter with literature in a very special, alternative and, most of all, effective way, which is no other than the use of drama in education. It also aims at motivating pre-school teachers and encouraging them to introduce creative activities to their schools. Finally, it sends a message to traditional schools, which should free themselves from alleged seriousness since our times call for a high quality, highly developed way of thinking. This thesis consists of two parts: In the first part I try to establish the theoretical framework and validate the question posed in this research while in the second part I present the results of the research carried out in a specific school context, which bring out the potential that drama has where teaching drama in kindergarten is concerned. These results are really encouraging as they place the young student in the centre of decision making, thus a complete and balanced development is achieved while he is provided with the necessary conditions which will help him lead a meaningful life.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record