Διαδικτυακό μάρκετινγκ πολιτιστικών οργανισμών. Μελέτη περίπτωσης: CVAR
Abstract
Η παρούσα εργασία πραγματεύεται το διαδικτυακό μάρκετινγκ στους πολιτιστικούς οργανισμούς. Στο πλαίσιο αυτό, εξετάζουμε τις δυνατότητες που παρέχει το διαδίκτυο και συγκεκριμένα ο παγκόσμιος ιστός, με τους διαδικτυακούς τόπους και τα αναδυόμενα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media) ως απαραίτητα συστατικά ενός νέου μείγματος μάρκετινγκ για τους πολιτιστικούς οργανισμούς. Μέσα από την ανασκόπηση της βιβλιογραφίας που σχετίζεται με το διαδικτυακό μάρκετινγκ και ένα σύνολο επιστημονικών μελετών σχετικά με την χρήση των ιστοτόπων και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης από τους πολιτιστικούς οργανισμούς, διερευνούμε τον τρόπο με τον οποίο αυτά τα εργαλεία εντάσσονται στη στρατηγική μάρκετινγκ ενός πολιτιστικού οργανισμού, ποιες ανάγκες του καλύπτουν, ποια πλεονεκτήματα του προσφέρουν και ποιοι παράγοντες δυσχεραίνουν την αποτελεσματική εφαρμογή τους. Ως μελέτη περίπτωσης εξετάζουμε το Κέντρο Εικαστικών Τεχνών και Έρευνας του Ιδρύματος Σεβέρη (CVAR). Επιχειρούμε να διερευνήσουμε τη διαδικτυακή επικοινωνιακή πολιτική που ακολουθεί το CVAR, αξιολογώντας τον ιστότοπό του με βάση καθιερωμένες αρχές ποιότητας πολιτιστικών ιστοτόπων και την παρουσία του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Διερευνούμε τέλος τον τρόπο με τον οποίο θα μπορούσε να επανασχεδιαστεί το διαδικτυακό μάρκετινγκ του οργανισμού ώστε να συμβάλει στην προσέλκυση ευρύτερου κοινού και στην αύξηση της αναγνωρισιμότητάς του (brand awareness). Τα συμπεράσματα που προκύπτουν από τη μελέτη του CVAR για την αναγκαιότητα της χρήσης των διαδικτυακών μέσων με ένα στρατηγικό τρόπο, μπορούν να συμβάλουν στην αναμόρφωση της διαδικτυακής παρουσίας των πολιτιστικών οργανισμών.