dc.contributor.advisor | Κυπριωτάκη, Μαρία | |
dc.contributor.author | Μπαρά, Ιωάννα | |
dc.contributor.other | Mpara, Ioanna | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2017-08-04 | |
dc.date.accessioned | 2017-08-04T10:44:53Z | |
dc.date.available | 2017-08-04T10:44:53Z | |
dc.date.copyright | 2017-06 | |
dc.date.issued | 2017-08-04 | |
dc.identifier.other | ΕΠΑ/2017/00043 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/2985 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να παρουσιάσει τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με το ζήτημα της συνεκπαίδευσης των μαθητών με και χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη γενική τάξη. Πρόκειται για μία νέα πρακτική στο χώρο της εκπαίδευσης των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, που τα τελευταία χρόνια εφαρμόζεται και στη χώρα μας με τη μορφή της παράλληλης στήριξης. Σχετικά με την εφαρμογή της υπάρχει μία διάσταση απόψεων. Στόχος, λοιπόν, της έρευνας αυτής είναι να διερευνήσει τις απόψεις των εκπαιδευτικών. Η ερευνητική στρατηγική που επιλέξαμε είναι περιγραφική έρευνα που διενεργήθηκε με ερωτηματολόγιο και το δείγμα της έρευνας συγκροτήθηκε από εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, γενικής και ειδικής αγωγής. Αρχικά, στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται η πορεία εξέλιξης από τα ειδικά σχολεία έως τη σημερινή πρακτική της συνεκπαίδευσης (ενσωμάτωσης). Αναλύονται, ακόμη, κάποια θεωρητικά στοιχεία που είναι απαραίτητα για την κατανόηση και ερμηνεία της δομής της συνεκπαίδευσης, τα μοντέλα αναπηρίας, οι νομοθετικές ρυθμίσεις στο διεθνή και ελληνικό χώρο, καθώς, επίσης, γίνεται και η διευκρίνιση κάποιων βασικών εννοιών και όρων. Τέλος, καταλήγουμε σε συμπεράσματα, όπως η μεγάλη ανάγκη για επιπλέον κατάρτιση και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σχετικά με τα ζητήματα της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, ώστε η εφαρμογή τέτοιων προγραμμάτων ενσωμάτωσης να είναι πιο αποτελεσματική και η ανάγκη συνειδητοποίησης από την πλευρά των εκπαιδευτικών πως το σχολείο πρέπει να είναι ανοιχτό για όλα τα παιδιά, καθώς η ενσωμάτωση των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μόνο θετικά αποτελέσματα μπορεί να έχει. | el_GR |
dc.format.extent | 126 σ. 30 εκ, | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Εκπαίδευση -- Ειδική αγωγή | el_GR |
dc.subject | Children with special educational needs | el_GR |
dc.title | Οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για τη συνεκπαίδευση των μαθητών με και χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη γενική τάξη | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | The main goal of this dissertation is to show the teachers perceptions about inclusion of students with special educational needs and those have not. Inclusion is a new practice in the education area and concerns students with special needs. Recently is applied in Greece with the form of parallel support. The application of parallel support has received critic. So, the main goal is to find out teachers views. We applied a descriptive strategic with questionnaires. In the first chapter, the historical evolution of special education is presented, the route from special education schools to inclusion. Furthermore, we present some basic theoretical data, which are necessary for understanding the practice of inclusion, such as disability's models, legislation for education both in Greek and international area and some clarifications about basic terms and meanings. Last but not least, we conclude that there is a need for further teachers’ education and instruction about Special Education, in order to make these programs more effective for the students. Furthermore, teachers have to realize that inclusion has more advantages than disadvantages for all students and schools have to be open for all. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |