Show simple item record

dc.contributor.advisorΜαρκόπουλος, Πάνος
dc.contributor.authorKapantaidakis, Dimitrios
dc.contributor.otherΚαπανταϊδάκης, Δημήτριος
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2017-07-27
dc.date.accessioned2017-07-27T09:29:08Z
dc.date.available2017-07-27T09:29:08Z
dc.date.copyright2017-06
dc.date.issued2017-07-27
dc.identifier.otherMBA/2017/00561el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2929
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractWe all witness how technology is affecting our everyday lives. From socializing and entertainment, to the way we do business and so on. Banking operations prove no exception. We are far beyond the time where customers, in order to conduct a financial transaction, had to visit the bank branch. The evolvement and use of Mobile Technology, the need for cost minimization, the urge to innovate in order to outperform competition and most importantly the shift in customers’ needs and expectations, has resulted in a new banking perception. The digital evolution has brought new and uncharted areas in the financial ecosystem, as we proceed to the age of the empowered customer. Today’s modern customer is more demanding than ever, wants and expects instant access to basic financial transactions, seek for transparency, products and services that are tailored to their personal needs and the option of transacting seamlessly among the banking channels of their preference. In this fast changing environment, banks must develop new ways to manage effectively the shift in customer’s behavior and deliver a more engaging way of communication that enables smooth interactions between customers and financial institutions across multiple touchpoints. For this purpose and in order to sustain a competitive advantage in the financial services marketplace, banks must develop an Omni-channel banking customer experience, a powerful business approach with the purpose of delivering maximum customer satisfaction through the right content. Moreover, banks must commit to transform their operating environment from legacy and paper based operation platforms and redesign their operating models into to fully digitalized businesses and adopt a customer – centric approach. Banks have a vast amount of customer data available that can deliver insights and build intelligence on customers’ evolving needs that will allow growing customer value, thus increasing revenue and profitability. Banking institutions that fail to engage in this process of digital transformation will be in distress as new entrants emerge out of “every corner” disrupting the banking ecosystem posing a threat to their existence. Banks need to respond quickly, by adopting Omni-channel strategy, establish a customer-centric business model and facilitate their digital transformation through their collaboration with financial technology firms (Fintechs).el_GR
dc.format.extentvii, 56 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΨηφιακή τεχνολογία -- Τράπεζεςel_GR
dc.subjectDigital technology -- Banksel_GR
dc.titleThe new era in banking - Digital transformationel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractΕίναι αδιαμφισβήτητο γεγονός πως η τεχνολογία επηρεάζει την καθημερινότητά μας. Ο τρόπος που διασκεδάζουμε, ταξιδεύουμε, αγοράζουμε και εργαζόμαστε έχει σαφώς μετεξελιχθεί. Ομοίως, ο τρόπος με τον οποίο συναλλασσόμαστε με τις Τράπεζες είναι εντελώς διαφορετικός σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν καθώς υπάρχει πληθώρα εναλλακτικών καναλιών εξυπηρέτησης και τρόπων διεκπεραίωσης συναλλαγών με μια Τράπεζα. Η εξέλιξη και εκτεταμένη χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας, η ανάγκη για την δημιουργία καινοτομίας και ο ανταγωνισμός, έχουν επιφέρει μία νέα τραπεζική αντίληψη στην σύγχρονη πραγματικότητα. Η ψηφιακή επανάσταση οδηγεί σε αχαρτογράφητα μέχρι στιγμής ύδατα, ενώ παράλληλα προσδίδει μεγαλύτερη δύναμη στους καταναλωτές. Ο σύγχρονος πελάτης είναι πιο απαιτητικός από ποτέ, αποζητά άμεση πρόσβαση στις βασικές τραπεζικές συναλλαγές, προϊόντα και υπηρεσίες προσαρμοσμένα στις προσωπικές του ανάγκες ενώ απαιτεί συνοχή στην τραπεζική του εμπειρία ως καταναλωτής, ανεξάρτητα από το τραπεζικό κανάλι εξυπηρέτησης που χρησιμοποιεί. Σε αυτό το ραγδαία μεταβαλλόμενο περιβάλλον, τα Τραπεζικά Ιδρύματα θα πρέπει να αναπτύξουν νέες δεξιότητες για την αποτελεσματική διαχείριση των νέων αναγκών των πελατών τους, που θα επιτρέπουν την ομαλή αλληλεπίδραση σε κάθε δραστηριότητα και για κάθε κανάλι εξυπηρέτησης. Επιπρόσθετα, είναι επιτακτική η ανάγκη για τις Τράπεζες να επανασχεδιάσουν το επιχειρηματικό και λειτουργικό τους μοντέλο, να μετεξελιχθούν με γνώμονα τις τάσεις που επιβάλει η ψηφιακή τεχνολογία και να υιοθετήσουν ουσιαστική πελατο-κεντρική προσέγγιση. Τα τραπεζικά ιδρύματα τα οποία δεν θα προσαρμοστούν άμεσα στις νέες απαιτήσεις, κινδυνεύουν να απωλέσουν μερίδιο αγοράς από τους νέους ανταγωνιστές του Τραπεζικού Οικονομικού Οικοσυστήματος, τις εταιρείες χρηματοοικονομικής τεχνολογίας (Fintechs).el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record