Show simple item record

dc.contributor.advisorOtterbacher, Jahna
dc.contributor.authorΡούσκας, Νικόλαος
dc.contributor.otherRouskas, Nicolaos
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2017-06-29
dc.date.accessioned2017-06-30T06:37:27Z
dc.date.available2017-06-30T06:37:27Z
dc.date.copyright2017-05
dc.date.issued2017-06-30
dc.identifier.otherΚΠΣ/2017/00001el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2882
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΤo Twitter προσφέρει την δυνατότητα σε κάθε χρήστη του να γίνεται συμμέτοχος στην δημιουργία και διάχυση κάθε είδους πνευματικού προϊόντος, αφού από απλός καταναλωτής της πληροφορίας γίνεται παραγωγός, διακινητής και συνδιαμορφωτής του περιεχομένου του μέσου. Η παρούσα μελέτη εστιάζει στην έκφραση του πολιτικού χιούμορ μέσα από τις δημοσιεύσεις Ελλήνων χρηστών του Twitter, στα πλαίσια του hashtag #1_xronos_syriza. Χρησιμοποιώντας την κοινωνικοτεχνική προσέγγιση, εξετάζεται το περιεχόμενο των μηνυμάτων και διερευνώνται οι παράγοντες που κάνουν ένα χιουμοριστικό tweet με πολιτικό περιεχόμενο δημοφιλές, δηλαδή οδηγούν στην αναπαραγωγή του (retweet) και επισήμανσή του ως αγαπημένο (favorite). Η μελέτη επιβεβαιώνει το επικοινωνιακό μοντέλο των δύο σταδίων, όπου οι απλοί χρήστες ως καθοδηγητές της γνώμης παίζουν σημαντικό ρόλο στην διάχυση των πληροφοριών στο δίκτυο τους και κατ’ επέκταση στην επιρροή της κοινής γνώμης. Επίσης επισημαίνει την σημασία της θέσης του χρήστη στο δίκτυο, καθώς αυτή συσχετίζεται με την δημοφιλία του χιουμοριστικού πολιτικού μηνύματος που δημοσιεύει. Άλλα ευρήματα της μελέτης, αφορούν την συσχέτιση των χαρακτηριστικών των χρηστών του Twitter (αριθμός followers, συχνότητα δραστηριότητας κλπ.) με την δημοφιλία των χιουμοριστικών μηνυμάτων που δημοσιεύουν, αποδεικνύοντας ότι το κοινωνικό και συμβολικό κεφάλαιο που «χτίζει» ο χρήστης στον κόσμο των social media παίζει σημαντικό ρόλο στην αναγνωρισιμότητα του και την αποδοχή του από τους άλλους χρήστες. Όσον αφορά το περιεχόμενο των μηνυμάτων, καταγράφεται ένα γενικότερα αρνητικό συναίσθημα καθώς και η τάση των χρηστών να προτιμούν μηνύματα που αναφέρονται με χιουμοριστικό τρόπο στις συνθήκες της ζωής τους και σε πολιτικά πρόσωπα ή αποφάσεις. Συνολικά, το περιεχόμενο των χιουμοριστικών μηνυμάτων καταδεικνύει την ανάγκη των χρηστών να εκτονώσουν τα αρνητικά συναισθήματά τους για την πολιτική πραγματικότητα που βιώνουν, να αλληλεπιδράσουν και να ταυτιστούν με άλλους χρήστες που μοιράζονται ένα κοινό πεδίο αναφοράς (πολιτικό, ιδεολογικό, συμβολικό) και να αντιπαρατεθούν με αντίπαλες ιδεολογικά ομάδες.el_GR
dc.format.extentviii, 110 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΠολιτικό χιούμορ -- Twitterel_GR
dc.subjectPolitical humor -- Twitterel_GR
dc.titleΗ κοινωνικοτεχνική προσέγγιση των χιουμοριστικών μηνυμάτων με πολιτικό περιεχόμενο. Ανάλυση δημοσιεύσεων των Ελλήνων χρηστών στο Twitterel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractTwitter offers the opportunity for every user to participate in the creation and diffusion of any kind of intellectual product, since rather than a simple consumer of information he/she becomes a producer, distributor and co-modifier of the media’s content. This study focuses on the expression of political humor through the messages of Greek Twitter users in the context of hashtag # 1_xronos_syriza. Using the socio-technical approach, it examines the content of the messages and investigates the factors that make a humorous tweet with political content popular, that is, the message is retweeted and flagged as a favorite. The study confirms the two-stage communication flow model where simple users act as opinion leaders and play an important role in disseminating information to their network and thus to the influence of public opinion. It also highlights the importance of the user's location on the network, as it is correlated to the popularity of the humorous political message he/she posts. Other findings of the study show that there is a correlation between the characteristics of Twitter users (number of followers, frequency of activity, etc.) and the popularity of the humorous messages they publish, proving that the social and symbolic capital that the user "builds" in the social media world plays an important role in its recognition and acceptance by other users. As far as the content of the humorous political messages is concerned, negative emotions are mainly detected, as well as the fact that users prefer humorous messages that refer to their living conditions or politicians and political decisions. Overall, the content of humorous messages shows the need for users to relieve their negative feelings about the political reality they experience, as well as to interact and identify with other users by sharing a common reference (political, ideological, symbolic) while confronting with rival ideological groups.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record