Show simple item record

dc.contributor.advisorΓαλάνης, Πέτρος
dc.contributor.authorΙωάννου, Θεοχάρης
dc.contributor.otherIoannou, Theocharis
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2017-06-16
dc.date.accessioned2017-06-16T09:45:39Z
dc.date.available2017-06-16T09:45:39Z
dc.date.copyright2017-05
dc.date.issued2017-06-16
dc.identifier.otherΠΥΣΣ/2017/00084el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2859
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣκοπός: Η διερεύνηση των γνώσεων και των δεξιοτήτων των νοσηλευτικών λειτουργών του Γενικού Νοσοκομείου Αμμοχώστου, πριν από την διενέργεια ειδικού ενδονοσοκομειακού εκπαιδευτικού προγράμματος κατάρτισης στη Β-ΚΑΡΠΑ και η εκτίμηση της αποτελεσματικότητας του αμέσως μετά, 3 και 6 μήνες μετά. Επιπλέον, η διερεύνηση συσχέτισης και με άλλους παράγοντες που πιθανόν να συμβάλλουν στην αποτελεσματικότητα του. Υλικό και μέθοδος: Ο μελετώμενος πληθυσμός περιλάμβανε 104 Νοσηλευτές που εργάζονταν σε όλα τα τμήματα του Γενικού Νοσοκομείου Αμμοχώστου. Για την αξιολόγηση των θεωρητικών γνώσεων και τη συλλογή δεδομένων χρησιμοποιήθηκε ειδικά διαμορφωμένο ερωτηματολόγιο που περιλάμβανε δημογραφικά χαρακτηριστικά, ερωτήσεις αξιολόγησης θεωρητικών γνώσεων σε σχέση με την εφαρμογή Β-ΚΑΡΠΑ και 10 σημεία αξιολόγησης πρακτικών δεξιοτήτων. Αποτελέσματα: Η μέση βαθμολογία γνώσεων των νοσηλευτικών λειτουργών σε θέματα Β-ΚΑΡΠΑ πριν από την εκπαίδευση ήταν 5,8, ενώ μετά την εκπαίδευση αυξήθηκε σε 8,2. Τρεις και έξι μήνες μετά από την εκπαίδευση η μέση βαθμολογία γνώσεων μειώθηκε σε 7,1. Αναφορικά με τις δεξιότητες των νοσηλευτικών λειτουργών στη Β-ΚΑΡΠΑ, η μέση βαθμολογία ήταν 6,8 πριν την εκπαίδευση, 9,1 μετά από την εκπαίδευση, 8,2 μετά από 3 μήνες και 7,7 μετά από 6 μήνες. Οι νοσηλευτικοί λειτουργοί μεγαλύτερης ηλικίας είχαν μεγαλύτερη βαθμολογία γνώσεων σε θέματα Β-ΚΑΡΠΑ πριν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Οι άνδρες είχαν μεγαλύτερη βαθμολογία δεξιοτήτων σε θέματα Β-ΚΑΡΠΑ σε σχέση με τις γυναίκες. Ειδικά οι άνδρες πιστοποιηθήκαν θετικά αναφορικά με τη δεξιότητα στις θωρακικές συμπιέσεις σε μεγαλύτερο ποσοστό (67,6%) σε σχέση με τις γυναίκες (40,6%). Συμπεράσματα: Τα αποτελέσματα της παρούσας μελέτης καταδεικνύουν την αποτελεσματικότητα του προγράμματος. Η βαθμολογία παρουσίασε σημαντική αύξηση αμέσως μετά την εκπαίδευση τόσο στις γνώσεις όσο και στις δεξιότητες και παρόλο που 3 και 6 μήνες μετά παρουσίασε σχετική πτώση, εντούτοις παρέμεινε σε υψηλότερο επίπεδο σε σχέση με τη βαθμολογία πριν από την εφαρμογή του εκπαιδευτικού προγράμματος. Οι γνώσεις και κυρίως οι δεξιότητες της Β-ΚΑΡΠΑ 8 μειώνονται σημαντικά μέσα σε 3-6 μήνες, μετά την αρχική εκπαίδευση και έτσι είναι επιτακτική ανάγκη η εκπαίδευση και επανεκπαίδευση του προσωπικού με ειδικά προγράμματα ΚΑΡΠΑ σε διάστημα λιγότερο των 6 μηνών για την διατήρηση των δεξιοτήτων και των γνώσεων των νοσηλευτών σε ικανοποιητικά επίπεδα έτσι ώστε να συμβάλουν στην αύξηση του ποσοστού επιβίωσης του ασθενή που υπέστη καρδιακή ανακοπή.el_GR
dc.format.extent113 σ. 30 εκ,el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΝοσηλευτικό προσωπικό -- Εκπαίδευσηel_GR
dc.subjectNursing staff -- Educationel_GR
dc.titleΑξιολόγηση της αποτελεσματικότητας ενός εκπαιδευτικού προγράμματος στις γνώσεις και δεξιότητες νοσηλευτικών λειτουργών του Γενικού Νοσοκομείου Αμμοχώστου στη βασική καρδιοπνευμονική αναζωογόνησηel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractAim: To investigate the knowledge and practical skills of staff nurses in Ammochostos General Hospital, before a dedicated in-hospital educational program in cardiopulmonary resuscitation (CPR), immediately after training, three months and six months after training. Also, to investigate other factors that contributed to the effectiveness of the program. Materials and Methods: The study was conducted in all departments of the Ammochostos General Hospital and included all nurses (104). Data collection was performed using a questionnaire that included demographic characteristics, the trainee’s practical skills and theoretical knowledge. Results: Before the educational program, the mean knowledge score of the trainees was 5.8. After training, increased significantly to 8.2, three months after training, decreased to 7.1 but at six months it was stable at this figure. With reference to practical skills, before the educational program the mean practical skills score was 6.8, after training and increased significantly to 9.1. Three months post-training, mean score decreased to 8.2 and six months after it decreased to 7.7. Older nurses had a higher knowledge score before the in-hospital educational program. Males had a higher practical skills score than females, especially the practical skills regarding chest compressions (67.6% vs. 40.6%). Conclusions: The knowledge score and the practical skills score increased significantly immediately after training, and although after six months there was a relative decrease in scores, they remained at a higher level than before the educational program. Knowledge and skills decrease significantly within three and six months after training so it is necessary to re-train and re-educate nurses at intervals of less than six month to maintain knowledge and skills at a satisfactory level, thereby contributing to increasing patients’ survival rates in the event of cardiac arrest.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record