Show simple item record

dc.contributor.advisorΠαναγιώτης, Μανωλίτζας
dc.contributor.authorΜουμουλίδου, Σταυρούλα
dc.contributor.otherMoumoulidou, Stavroula
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2017-02-22
dc.date.accessioned2017-02-22T11:55:27Z
dc.date.available2017-02-22T11:55:27Z
dc.date.copyright2017-01
dc.date.issued2017-02-22
dc.identifier.otherΔΜΥ/2017/00385el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2823
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΕισαγωγή: Η παρεχόμενη φροντίδα που λαμβάνει ένας ασθενής αντικατοπτρίζεται στην ικανοποίηση που αισθάνεται από τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας. Οι ικανοποιημένοι ασθενείς συνηθίζουν να διατηρούν μία γόνιμη επικοινωνία με τον γιατρό τους και τείνουν να επιστρέφουν σε αυτόν για επανεκτίμηση. Είναι αναγκαίο να διεξάγονται έρευνες για την αξιολόγηση της ικανοποίησης των ασθενών μιας και οι ασθενείς αποτελούν ουσιαστικά τους καταναλωτές των υπηρεσιών φροντίδας και έτσι οι έρευνες αυτές συμβάλλουν στην αύξηση της αποδοτικότητας και στη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας. Σκοπός: Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η μέτρηση της ικανοποίησης των ασθενών από τις προσφερόμενες υπηρεσίες υγείας σε δύο ιατρεία του ΠΕΔΥ Νέου Κόσμου, το Γυναικολογικό και το Οικογενειακού Προγραμματισμού. Οι αντικειμενικοί στόχοι της έρευνας είναι να εκτιμηθεί το επίπεδο ικανοποίησης των χρηστών για τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας, να αξιολογηθούν ορισμένοι παράγοντες που δύναται να επηρεάζουν την ικανοποίηση από τις υπηρεσίες υγείας και να παρουσιαστούν οι ενδεχόμενες διαφορές στις απόψεις των συμμετεχόντων για τα δύο ιατρεία. Μεθοδολογία: Για να πραγματοποιηθεί η συγκεκριμένη ποσοτική έρευνα χρησιμοποιήθηκε ένα δομημένο ερωτηματολόγιο που αφορούσε την ικανοποίηση ασθενών. Το δείγμα της μελέτης αποτέλεσαν 661 χρήστες που επισκέφτηκαν τα ιατρεία ΠΕΔΥ του Νέου Κόσμου, τέως μονάδα υγείας ΙΚΑ Νέου Κόσμου στην Αθήνα. Πιο συγκεκριμένα το δείγμα αποτελείται από ασθενείς που επισκέφτηκαν το Γυναικολογικό Ιατρείο και το Ιατρείο Οικογενειακού Προγραμματισμού για το χρονικό διάστημα από 30 Απριλίου μέχρι 30 Αυγούστου 2016. Για τη συμπλήρωση του ερωτηματολογίου χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της τυχαίας δειγματοληψίας, καθώς το ερωτηματολόγιο δόθηκε σε τυχαίους ασθενείς που προσήλθαν και εξετάστηκαν στο ΠΕΔΥ Νέου Κόσμου. Αποτελέσματα: Το μεγαλύτερο μέρος των χρηστών εκφράζει σημαντική ικανοποίηση από τη συνολική ιατρική και μαιευτική φροντίδα που είχαν και από τα δύο ιατρεία. Ειδικότερα, οι ασθενείς που εξετάστηκαν στο Ιατρείο Οικογενειακού Προγραμματισμού δείχνουν ελαφρώς πιο ικανοποιημένοι ως προς την ευγένεια και τη φιλικότητα των ιατρών και των μαιών καθώς και την εμπιστοσύνη στις γνώσεις τους από εκείνους που εξυπηρετήθηκαν στο Γυναικολογικό Ιατρείο. Ωστόσο, οι διαφορές που προκύπτουν στις περισσότερες κατηγορίες είναι μικρές. Οι ασθενείς εκφράζουν ιδιαίτερη δυσαρέσκεια αναφορικά με τον χρόνο αναμονής και την καθαριότητα των εγκαταστάσεων των ιατρείων. Βρέθηκε στατιστικά σημαντική διαφορά στη συνολική ικανοποίηση μεταξύ φύλων (p=.00). Ακόμη, η ηλικία και η εκπαίδευση έδειξαν ότι έχουν μια στατιστικά σημαντική σχέση (p=.00, p=.00) με την ικανοποίηση. Συμπεράσματα: Η ικανοποίηση των ασθενών αποτελεί σημαντική ένδειξη του μέτρου ποιότητας των υπηρεσιών υγείας που παρέχονται από τις μονάδες υγείας. Αξιόλογοι ερευνητές αναγνωρίζουν τη σημασία της γνώμης των χρηστών σε σχέση με τις προτιμήσεις τους. Οι ασθενείς έχουν τη δυνατότητα να αναγνωρίζουν και να εκτιμούν την ποιότητα των υπηρεσιών υγείας και να αξιολογούν τα αποτελέσματα της στη βελτίωση της υγείας τους.el_GR
dc.format.extent115 σ. 30 εκ,el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΠρωτοβάθμια φροντίδα υγείαςel_GR
dc.subjectPrimary health careel_GR
dc.subjectΙκανοποίηση ασθενώνel_GR
dc.subjectPatients satisfactionel_GR
dc.subjectΠοιότητα υπηρεσιών υγείαςel_GR
dc.subjectQuality of health servicesel_GR
dc.titleΜελέτη ικανοποίησης ασθενών απο την παροχή υπηρεσιών υγείας πρωτοβάθμιας φροντίδας στα γυναικολογικά ιατρεία και στα ιατρεία οικογενειακού προγραμματισμούel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractIntroduction: The health care provided to a patient is reflected to the satisfaction felt by the healthcare services provided. Satisfied patients tend to maintain a fruitful communication with their doctor and return for reassessment. It is necessary to carry out studies to assess patient satisfaction since patients are healthcare consumers and, thus, the research contributes to increase efficiency and improve services. Purpose: The purpose of this study is to measure patient satisfaction with the provided health services in two clinics PEDY Neou Kosmou, the Gynecology and Family Planning clinics. The objectives of the study is to assess the level of user satisfaction for the provided health services to evaluate certain factors that may affect satisfaction with health services and to present any differences in the views of participants for the two clinics. Methodology: To carry out the specific quantitative survey used a structured questionnaire on patient satisfaction. The study sample consisted of 661 people who visited the clinics PEDY Neou Kosmou, former health unit IKA Neou Kosmou in Athens. More specifically, the sample consisted of patients who visited the Gynaecology Clinic and the Clinic Family Planning for the period from April 30 until August 30, 2016. To complete the questionnaire method of random sampling was used, and the questionnaire was given to random patients presenting and examined in PEDY Neou Kosmou. Results: The majority of users expressed considerable overall satisfaction, medical and obstetric care in both clinics. In particular, patients were examined in Family Planning Clinic show slightly more satisfied regarding the kindness and friendliness of doctors and midwives as well as the confidence in their knowledge contrary to those who were served in the Gynaecological Clinic. However, the differences that arise in most categories are small. Patients express great dissatisfaction regarding waiting times and cleanliness of the clinics’ facilities. A statistically significant difference in overall satisfaction between genders (p = .00) was found. Furthermore, age and education have demonstrated statistically significant relationships (p = .00, p = .00) with satisfaction. Conclusions: Patient satisfaction is an important indicator of the quality of health services provided by health units. Researchers recognize the importance of users' opinions with respect to their preferences. Patients are able to recognize and appreciate the quality of health services and to evaluate the results of quality improvement in their health.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record