Kypseli Logo
    • Ελληνικά
    • English
  •  Home
  •  Browse 
    • Communities & Collections
    • By Issue Date
    • Authors
    • Titles
    • Subjects
    • By Issue number
  • Language elLanguage en
  •  Login 
    • Sign in
    View Item 
    • Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Διοίκησης Μονάδων Υγείας (ΕΛΛ) / Health Policy and Planning (in Greek)
    • View Item
    •   Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Διοίκησης Μονάδων Υγείας (ΕΛΛ) / Health Policy and Planning (in Greek)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Μελέτη ικανοποίησης ασθενών απο την παροχή υπηρεσιών υγείας πρωτοβάθμιας φροντίδας στα γυναικολογικά ιατρεία και στα ιατρεία οικογενειακού προγραμματισμού

    Thumbnail
    View/Open
    ΔΜΥ-2017-00385.pdf (834.2Kb)
    Date
    2017-02-22
    Author
    Μουμουλίδου, Σταυρούλα
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Εισαγωγή: Η παρεχόμενη φροντίδα που λαμβάνει ένας ασθενής αντικατοπτρίζεται στην ικανοποίηση που αισθάνεται από τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας. Οι ικανοποιημένοι ασθενείς συνηθίζουν να διατηρούν μία γόνιμη επικοινωνία με τον γιατρό τους και τείνουν να επιστρέφουν σε αυτόν για επανεκτίμηση. Είναι αναγκαίο να διεξάγονται έρευνες για την αξιολόγηση της ικανοποίησης των ασθενών μιας και οι ασθενείς αποτελούν ουσιαστικά τους καταναλωτές των υπηρεσιών φροντίδας και έτσι οι έρευνες αυτές συμβάλλουν στην αύξηση της αποδοτικότητας και στη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας. Σκοπός: Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η μέτρηση της ικανοποίησης των ασθενών από τις προσφερόμενες υπηρεσίες υγείας σε δύο ιατρεία του ΠΕΔΥ Νέου Κόσμου, το Γυναικολογικό και το Οικογενειακού Προγραμματισμού. Οι αντικειμενικοί στόχοι της έρευνας είναι να εκτιμηθεί το επίπεδο ικανοποίησης των χρηστών για τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας, να αξιολογηθούν ορισμένοι παράγοντες που δύναται να επηρεάζουν την ικανοποίηση από τις υπηρεσίες υγείας και να παρουσιαστούν οι ενδεχόμενες διαφορές στις απόψεις των συμμετεχόντων για τα δύο ιατρεία. Μεθοδολογία: Για να πραγματοποιηθεί η συγκεκριμένη ποσοτική έρευνα χρησιμοποιήθηκε ένα δομημένο ερωτηματολόγιο που αφορούσε την ικανοποίηση ασθενών. Το δείγμα της μελέτης αποτέλεσαν 661 χρήστες που επισκέφτηκαν τα ιατρεία ΠΕΔΥ του Νέου Κόσμου, τέως μονάδα υγείας ΙΚΑ Νέου Κόσμου στην Αθήνα. Πιο συγκεκριμένα το δείγμα αποτελείται από ασθενείς που επισκέφτηκαν το Γυναικολογικό Ιατρείο και το Ιατρείο Οικογενειακού Προγραμματισμού για το χρονικό διάστημα από 30 Απριλίου μέχρι 30 Αυγούστου 2016. Για τη συμπλήρωση του ερωτηματολογίου χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της τυχαίας δειγματοληψίας, καθώς το ερωτηματολόγιο δόθηκε σε τυχαίους ασθενείς που προσήλθαν και εξετάστηκαν στο ΠΕΔΥ Νέου Κόσμου. Αποτελέσματα: Το μεγαλύτερο μέρος των χρηστών εκφράζει σημαντική ικανοποίηση από τη συνολική ιατρική και μαιευτική φροντίδα που είχαν και από τα δύο ιατρεία. Ειδικότερα, οι ασθενείς που εξετάστηκαν στο Ιατρείο Οικογενειακού Προγραμματισμού δείχνουν ελαφρώς πιο ικανοποιημένοι ως προς την ευγένεια και τη φιλικότητα των ιατρών και των μαιών καθώς και την εμπιστοσύνη στις γνώσεις τους από εκείνους που εξυπηρετήθηκαν στο Γυναικολογικό Ιατρείο. Ωστόσο, οι διαφορές που προκύπτουν στις περισσότερες κατηγορίες είναι μικρές. Οι ασθενείς εκφράζουν ιδιαίτερη δυσαρέσκεια αναφορικά με τον χρόνο αναμονής και την καθαριότητα των εγκαταστάσεων των ιατρείων. Βρέθηκε στατιστικά σημαντική διαφορά στη συνολική ικανοποίηση μεταξύ φύλων (p=.00). Ακόμη, η ηλικία και η εκπαίδευση έδειξαν ότι έχουν μια στατιστικά σημαντική σχέση (p=.00, p=.00) με την ικανοποίηση. Συμπεράσματα: Η ικανοποίηση των ασθενών αποτελεί σημαντική ένδειξη του μέτρου ποιότητας των υπηρεσιών υγείας που παρέχονται από τις μονάδες υγείας. Αξιόλογοι ερευνητές αναγνωρίζουν τη σημασία της γνώμης των χρηστών σε σχέση με τις προτιμήσεις τους. Οι ασθενείς έχουν τη δυνατότητα να αναγνωρίζουν και να εκτιμούν την ποιότητα των υπηρεσιών υγείας και να αξιολογούν τα αποτελέσματα της στη βελτίωση της υγείας τους.
    URI
    http://hdl.handle.net/11128/2823
    Collections
    • Διοίκησης Μονάδων Υγείας (ΕΛΛ) / Health Policy and Planning (in Greek)

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue numberThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue number

    My Account

    Sign inRegister

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013