Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΚαινούργιος, Δημήτριος
dc.contributor.authorΨαρράκη, Ιωσηφίνα
dc.contributor.otherPsarraki, Iosifina
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2017-02-15
dc.date.accessioned2017-02-16T08:11:27Z
dc.date.available2017-02-16T08:11:27Z
dc.date.copyright2017-01
dc.date.issued2017-02-16
dc.identifier.otherΔΤΠ/2017/00021el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2800
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ παρατεταμένη οικονομική κρίση, η κλιματική αλλαγή και η παγκοσμιοποίηση της οικονομίας έχουν συμβάλλει στη δημιουργία ενός διαφορετικού τρόπου εταιρικής οργάνωσης. Ως αποτέλεσμα, οι επιχειρήσεις, ιδιαίτερα οι πολυεθνικές, έχουν επαναπροσδιορίσει το ρόλο τους στην παγκόσμια αγορά. Ως ενεργά μέλη της κοινωνίας, προσπαθούν να αποδείξουν τον κοινωνικά υπεύθυνο ρόλο τους υιοθετώντας αξίες εταιρικής κοινωνικής ευθύνης. Η ανάλυση του μοντέλου ανάπτυξης και εδραίωσης των ανταγωνιστικών εταιριών Inditex και H&M έχει γίνει συχνά αντικείμενο μελέτης της διεθνής αρθρογραφίας χωρίς όμως να γίνεται αναφορά στις πρακτικές εταιρικής κοινωνικής ευθύνης που χρησιμοποιούν αν και πλέον η πρακτική αυτή αποτελεί στρατηγικό μηχανισμό ανάπτυξης. Σε αυτή τη μεταπτυχιακή διατριβή γίνεται μια προσπάθεια παρουσίασης των πρακτικών εταιρικής κοινωνικής ευθύνης των προαναφερθέντων εταιριών και της ανταγωνιστικής τους NEXT και η διερεύνηση των ομοιοτήτων και διαφορών που παρουσιάζουν. Στο πλαίσιο αυτό ορίζεται αρχικά γενικά η έννοια της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, γίνεται παρουσίαση της ιστορικής της εξέλιξης και του θεσμικού της πλαισίου όπως έχει διαμορφωθεί σήμερα. Επιπλέον, παρουσιάζονται τα οφέλη και τα πλεονεκτήματα που απολαμβάνουν οι κοινωνικά ευαισθητοποιημένες επιχειρήσεις όπως η βελτίωση της φήμης τους, η μείωση του λειτουργικού κόστους και η προσέλκυση κεφαλαίων. Ακολουθεί η παρουσίαση των διαστάσεων της έννοιας που συνοπτικά μπορούμε να πούμε ότι αφορούν : α) στην υπεύθυνη λειτουργία με διαφανείς διεργασίες για όλα τα εμπλεκόμενα μέρη (μετόχους, υπαλλήλους, προμηθευτές) β) στην περιβαλλοντική αποδοτικότητα που περιλαμβάνει εξοικονόμηση ενέργειας, χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, ανακύκλωση, χρήση φιλικών προς το περιβάλλον προϊόντων και γ) στη συμβολή στη βιώσιμη ανάπτυξη της κοινωνίας η οποία πραγματοποιείται με αξιοποίηση του εργατικού δυναμικού, στήριξη των κοινωνικών προγραμμάτων, δράσεις εθελοντισμού και φιλανθρωπίας. Αφού ολοκληρωθεί η θεωρητική ανάλυση της έννοιας παρουσιάζονται οι υιοθετημένες πρακτικές εταιρικής κοινωνικής ευθύνης των εταιριών Inditex, H&M και NEXΤ οι οποίες παρουσιάζουν σήμερα σημαντικές ομοιότητες , παρά τα τις διαφορές στην ιδιοσυγκρασία και την κουλτούρα των διοικήσεων των εταιρικών.el_GR
dc.format.extentv, 64 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΕταιρική κοινωνική ευθύνηel_GR
dc.subjectCorporate social responsibilityel_GR
dc.subjectΕταιρική κοινωνική ευθύνη -- Πολυεθνικές εταιρίες ένδυσηςel_GR
dc.titleΕταιρική κοινωνική ευθύνη και οικονομική αποτελεσματικότητα: Η περίπτωση των πολυεθνικών εταιριών ένδυσηςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe prolonged economic recession, the climate change and the economic globalization have contributed to the creation of a different way of corporate organization. As a result, enterprises, especially the multinational ones, have redefined their role in the global market. As active members of the society, they try to prove their socially responsible role by adopting principles of corporate social responsibility. The analysis of the development and consolidation models of the competitive enterprises Inditex and H&M has often become subject of study in international literature. However, no reference has been made to the practices of corporate social responsibility they use, even though this practice now constitutes a developmental strategical mechanism. In this dissertation, an attempt has been made to present the practices of corporate social responsibility of the above-mentioned enterprises as well as those of the competitive enterprise NEXT. An expansion of similarities and differences is also presented. In this framework, first a definition of the corporate social responsibility concept is provided, as well as a presentation of its historical development and its institutional framework as it has been formed nowadays. Furthermore, there are presented the benefits and advantages shared by the socially sensitized enterprises such as improvement of their reputation, reduction of operating costs and attracting capital. Later, the dimensions of the concept are presented, which briefly concern: a) the responsible function with transparent processes for all the involved parts (shareholders, employees, suppliers) b) the environmental efficiency which includes energy saving, use of renewable energy sources, recycling, use of environmentally friendly products and c) the contribution to the viable development of the society which is realized by deploying workforce, supporting the social programs, actions of volunteerism and charity. Finally, after the theoretical analysis of corporate social responsibility, the practices adopted by the enterprises Inditex, H&M and NEXT are presented. No matter the existing differences of their management temperament and culture, they also present significant similarities.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής