dc.description.abstract | Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή πραγματεύεται το ζήτημα των συγκρούσεων στο χώρο εργασίας αναφορικά με τα τραπεζικά ιδρύματα που λειτουργούν στην Ελλάδα. Η βασική παρακίνηση για την ενασχόληση με το θέμα εδράζεται αφενός στη σημασία μελέτης των συγκρούσεων ώστε να περιοριστούν ή, ιδανικά, να εξαλειφθούν οι αρνητικές συνέπειες που συνεπάγονται τέτοιου είδους φαινόμενα, αφετέρου στις πρόσφατες αρνητικές εξελίξεις που επήλθαν στο εγχώριο τραπεζικό σύστημα και αναμένονται να επηρεάσουν σημαντικά τόσο τα βασικά χαρακτηριστικά των συγκρούσεων όσο και την προσέγγιση των διοικητικών στελεχών αναφορικά με την επίλυση τέτοιων προβλημάτων.
Από τη θεωρητική ανασκόπηση του ζητήματος και την εξέταση υφιστάμενων εμπειρικών ευρημάτων προκύπτει, αρχικά, ότι οι συγκρούσεις, οπουδήποτε κι αν λαμβάνουν χώρα, αποτελούν εξ’ ορισμού ένα πολυσύνθετο φαινόμενο λόγω της πληθώρας παραγόντων που ευθύνονται για αυτές όπως τα βιώματα, οι πεποιθήσεις, οι προκαταλήψεις κλπ. Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή ανέλυσε 2 βασικές τεχνικές που ακολουθούνται στην πράξη για να επιλυθούν οι συγκρούσεις. Παρά, όμως, τη χρησιμότητα γνώσης των στοιχείων μίας σύγκρουσης, το σύνολο, σχεδόν, της σχετικής βιβλιογραφίας τοποθετείται υπέρ της άποψης ότι δεν υπάρχουν «συνταγές» που ταιριάζουν σε κάθε περίπτωση.
Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή περιλαμβάνει επίσης την πραγματοποίηση πρωτογενούς έρευνας με σκοπό να διερευνηθεί αν υπάρχει διαφορετική διαχείριση των συγκρούσεων αφενός ανάλογα με την επαγγελματική και οικονομική ασφάλεια ή ανασφάλεια των εργαζόμενων στα τραπεζικά ιδρύματα και αφετέρου της οικονομικής κατάστασης της Εργοδότριας Τράπεζας καθώς και των ελευθεριών που της προσφέρει η εργατική νομοθεσία.
Παρά τη σημασία έγκαιρης διάγνωσης των συγκρούσεων στο περιβάλλον εργασίας, η δημιουργία ανάλογων προειδοποιητικών συστημάτων υπολείπεται συστηματικής προσέγγισης. Κατά συνέπεια, η μελλοντική έρευνα πρέπει να κατευθυνθεί προς τη δημιουργία μηχανισμών που σε θεωρητικό επίπεδο θα συμπληρώσουν το «παζλ» του υπό εξέταση ζητήματος ενώ, σε πρακτικό επίπεδο, θα προσφέρουν στα διοικητικά στελέχη ένα χρήσιμο εργαλείο αποτελεσματικής διοίκησης. | el_GR |
dc.description.translatedabstract | The present thesis discusses the issue of conflicts at working places of bank institutions operating in Greece. The basic motivation to deal with this topic is based, on the one hand, on the importance of studying conflicts to limit or, ideally, eliminate their negative consequences and, on the other hand, on recent developments that took place in the country’s banking system and are expected to significantly affect not only the basic characteristics of conflicts but also the approach of managers with respect to solving that kind of problems.
From the theory review and the existing empirical evidence examination, it becomes evident that conflicts, no matter where they take place, constitute, by definition, a very complex phenomenon because of the number of factors that are responsible for them like life experiences, beliefs, prejudices etc. The present thesis analyzed two basic techniques that are applied, in practice, for solving conflicts. But, despite the usefulness of knowing the elements of a conflict, almost all parts of relevant literature are in favor of the opinion that no “recipes” to fit every situation exist.
The present thesis also conducts an empirical study based on primary data to investigate the potential existence of different conflict management practices, depending, on the one hand, on the professional and economic security of employees working at bank institutions and, one the other hand, on the economic condition of the employing bank and the freedom of moves the current legal framework regarding employment offers.
Despite the importance of timely diagnosis of conflicts at working environment, the establishment of relevant warning systems lacks systematic approach. Consequently, future research should be directed towards establishing mechanisms that will complete, at the theoretical level, the puzzle of the topic under consideration and offer, at the practical level, managers a useful tool of effective management. | el_GR |