Show simple item record

dc.contributor.advisorΚυπριανίδου, Έφη
dc.contributor.authorΤίκκα, Μαρία
dc.contributor.otherTikka, Maria
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2017-02-10
dc.date.accessioned2017-02-13T07:38:12Z
dc.date.available2017-02-13T07:38:12Z
dc.date.copyright2016-12
dc.date.issued2017-02-13
dc.identifier.otherΠΠΑ/2016/00009el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2773
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ παρούσα διατριβή προσανατολίζεται θεματικά στη διερεύνηση του ρόλου του μάρκετινγκ στο σύγχρονο μουσειακό περιβάλλον, με την παραδοχή ότι η υιοθέτηση και εφαρμογή μεθόδων και εργαλείων μάρκετινγκ αποτελεί πλέον αναγκαία παράμετρο στην μουσειακή λειτουργία. Έχοντας ως μελέτη περίπτωσης το Αρχαιολογικό Μουσείο Λευκωσίας και διαμέσου της σκιαγράφησης του προφίλ των επισκεπτών του και της ανίχνευσης των ενδιαφερόντων, αναγκών και προσδοκιών τους, επιχειρείται η δόμηση ενός στρατηγικού σχεδιασμού, με στόχο την βελτίωση της εκθεσιακής παρουσίασης, των δραστηριοτήτων και υπηρεσιών του και την αναβάθμιση της γενικότερης μουσειακής εικόνας. Για τις ανάγκες της παρούσας έρευνας έχουμε προβεί σε επισκόπηση ελληνικής και ξενόγλωσσης βιβλιογραφίας σχετικής με θέματα στρατηγικού σχεδιασμού, μουσειακού μάρκετινγκ και έρευνας κοινού. Επιπλέον, με την χρήση ερωτηματολογίου αριθμός επισκεπτών κλήθηκε να αξιολογήσει διάφορους μουσειακούς τομείς, όπως παρουσίαση, δραστηριότητες και υπηρεσίες. Τα εξαγχθέντα στοιχεία και η ανάλυση της υφιστάμενης κατάστασης, αποτέλεσαν τη βάση για διατύπωση μελλοντικών δράσεων και βελτιωτικών πρωτοβουλιών. Εντοπίζονται τα ισχυρά και τα αδύναμα σημεία, αναδεικνύονται οι υπάρχουσες ευκαιρίες και απειλές και εκτιμάται κατά πόσο το προσφερόμενο μουσειακό προϊόν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των επισκεπτών. Προτείνονται τρόποι για βελτίωση των συνθηκών επίσκεψης, της εκθεσιακής παρουσίασης, των δραστηριοτήτων και υπηρεσιών του μουσείου και διατυπώνονται συγκεκριμένες κατευθύνσεις για αναβάθμιση του προσφερόμενου μουσειακού προϊόντος. Αναζητούνται οι προοπτικές εκσυγχρονισμού και προσαρμογής του μουσείου στη διαρκώς μεταβαλλόμενη κοινωνική πραγματικότητα και προτείνονται νέες μουσειακές πρακτικές, ερμηνευτικά μέσα και συστήματα επικοινωνίας που θα συνδράμουν σε μια πιο συγκροτημένη μουσειακή πολιτική και μια πιο σύγχρονη και συνεκτική μουσειολογική πρακτική. Στόχος, o επανακαθορισμός του ρόλου του μουσείου και η αναζήτηση ένας νέου προσανατολισμού, που θα το προσαρμόσουν στη διαρκώς μεταβαλλόμενη κοινωνική πραγματικότητα.el_GR
dc.format.extentvi, 75 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΑρχαιολογικό Μουσείο Λευκωσίαςel_GR
dc.subjectNicosia Archaeological Museumel_GR
dc.subjectΑρχαιολογικό Μουσείο Λευκωσίας -- Στρατηγικός σχεδιασμόςel_GR
dc.subjectNicosia Archaeological Museum -- Strategic planningel_GR
dc.titleΣτρατηγικός σχεδιασμός για τη βελτίωση της μουσειακής εικόνας. Η περίπτωση του Αρχαιολογικού Μουσείου Λευκωσίαςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe present thesis is oriented thematically towards the investigation of marketing’s role in the contemporary environment of the museum acknowledging that the adoption and the implementation of marketing methods and tools is now an essential parameter in the museum’s functioning. Having Nicosia Archaeological Museum as a case study, a structure of a strategic planning is attempted trough the outlining of its visitors’ profiles and the detection of interest, needs and expectations, aiming at the improvement of the presentation of the exhibition, the activities and its services as well as the upgrading of museum’s general image. We have overviewed greek and foreign bibliography for the needs of the present research which is related to the issues concerning strategic planning, museum’s marketing and audience research. In addition, with the use of a questionnaire, a number of visitors were asked to assess various museum areas such as the presentation, activities and services. The extracted data and the analysis of the present situation are consisted of the basis for the formulation of future actions and improvement initiatives. The strong and weak points are identified, the current opportunities and threats emerge and it is estimated as to how the offered museum’s product satisfies the visitors’ expectations. Ways for the improvement of the conditions of the visit, the presentation of the exhibition, museum’s activities and services are proposed and specific directions for the upgrading of the museum’s product are presented. Prospects of modernization and the adjustment of the museum to the social reality, which continuously changes, are sought and new museum practices as well as interpretative means and communication systems are recommended, which will contribute to a more concerted museum’s politics and a more modern and cohesive museological practice. The target is the redefinition of the museum’s role and seeking of a new orientation which will be adjusted to the social reality which continuously changes.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record