Η επίδραση των εργασιακών πρακτικών υψηλής απόδοσης στην οργανωσιακή δικαιοσύνη, στο εργασιακό πάθος και στην εργασιακή απόδοση στους δημόσιους και ιδιωτικούς οργανισμούς Υγείας της Κύπρου
Abstract
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Ζωτικής σημασίας είναι η περίοδος που διανύουμε για τους οργανισμούς υγείας. Η αιτούμενη αυτονόμηση των Δημόσιων νοσοκομείων απαιτεί τον εκσυγχρονισμό της Διοίκησης και της διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού, την αποκέντρωση και εκχώρηση εξουσιών, την αναγνώριση των αδυναμιών και λήψη κρίσιμων διαχειριστικών αποφάσεων. Έχει αποδεικτή από μεγάλους ιδιωτικούς οργανισμούς ότι η υιοθέτηση Εργασιακών Πρακτικών Υψηλής Απόδοσης (ΕΠΥΑ) οδηγεί σε εργασιακή και οργανωσιακή απόδοση γιατί ο τρόπος που διοικούνται οι εργαζόμενοι καθορίζει την αποτελεσματική λειτουργία και βιωσιμότητα του οργανισμού.
ΣΚΟΠΟΣ Η μελέτη και σύγκριση του βαθμού υλοποίησης των ΕΠΥΑ σε δημόσια και ιδιωτικά νοσοκομεία της Κύπρου και η επίδραση τους, στην οργανωσιακή δικαιοσύνη, εργασιακό πάθος και εργασιακή απόδοση.
ΥΛΙΚΟ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΣ Η παρούσα έρευνα πραγματοποιήθηκε το χρονικό διάστημα Νοέμβριος 2015 μέχρι Δεκέμβριο 2016. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 381 εγγεγραμμένοι νοσηλευτικοί λειτουργοί τριών δημόσιων και εφτά ιδιωτικών νοσοκομείων. Η έρευνα διεξήχθη με ποσοτική μεθοδολογία και η συλλογή των στοιχείων έγινε με την χρήση ειδικά διαμορφωμένου ερωτηματολογίου αυτό- αναφοράς σε κλίμακα Likert. Για την εξέταση των υποθέσεων χρησιμοποιήθηκε η ανάλυση συσχέτισης.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Τα ευρήματα της μελέτης υποδηλώνουν ότι οι ΕΠΥΑ υλοποιούνται σε μεγαλύτερο βαθμό στον Ιδιωτικό Τομέα Υγείας παρά στον Δημόσιο. Οι ΕΠΥΑ σχετίζονται θετικά με την οργανωσιακή δικαιοσύνη, εργασιακό πάθος και εργασιακή απόδοση.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Η εργασία αυτή απευθύνεται στα διοικητικά στελέχη, στα στελέχη της Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού και στους Διοικητικούς Λειτουργούς των Οργανισμών Υγείας αφού σύμφωνα με το περιεχόμενο της υποδεικνύει ότι η σωστή Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού γίνεται μέσω ΕΠΥΑ. Οι νοσηλευτές βιώνουν δίκαια μεταχείριση αισθάνονται ικανοποιημένοι και φροντίζουν ώστε ο οργανισμός να αφήνει ευχαριστημένους και ικανοποιημένους πελάτες.