Show simple item record

dc.contributor.advisorΘεοδώρου, Μάμας
dc.contributor.authorΤσίτση, Θεολογία
dc.contributor.otherTsitsi, Theologia
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2012-03-09
dc.date.accessioned2012-03-12T11:07:09Z
dc.date.available2012-03-12T11:07:09Z
dc.date.copyright2010-03
dc.date.issued2012-03-12
dc.identifier.otherΔΜΥ/2010/00080el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/269
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣκοπός: Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η διερεύνηση των απόψεων και η μέτρηση της ικανοποίησης των ασθενών από τις προσφερόμενες υπηρεσίες υγείας στα τέσσερα δημόσια γενικά νοσοκομεία της Κύπρου (Λευκωσίας, Λεμεσού, Λάρνακας, Πάφου). Στόχοι της έρευνας είναι: (1) να εκτιμηθεί το επίπεδο ικανοποίησης των εσωτερικών ασθενών για τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας, (2) να εντοπισθούν οι πιθανοί παράγοντες που επηρεάζουν την ικανοποίηση των συμμετεχόντων από τις προσφερόμενες υπηρεσίες υγείας και (3) να διαφανούν οι πιθανές διαφορές που μπορεί να αναδειχθούν μέσα από τις απόψεις των συμμετεχόντων κατά Νοσοκομείο. Μεθοδολογία: Το δείγμα της μελέτης αποτέλεσαν 741 ασθενείς που νοσηλεύτηκαν στα συγκεκριμένα νοσοκομεία και είχαν εξιτήριο από το τμήμα τις ημερομηνίες μεταξύ 26ης Ιανουαρίου 2009 εώς 16ης Ιουνίου 2009. Κατά την έξοδό τους οι ασθενείς εθελοντικά παραλάμβαναν το ανώνυμο αυτοσυμπληρούμενο ερωτηματολόγιο, για να το πάρουν μαζί τους και να αποστείλουν ταχυδρομικώς σε φάκελο με προπληρωμένο ταχυδρομικό τέλος. Το ερωτηματολόγιο είχε σταθμιστεί και χρησιμοποιηθεί στην Ελλάδα και την Πολωνία για την εκτίμηση της ικανοποίησης των ηλικιωμένων ασθενών από τις παρεχόμενες νοσοκομειακές υπηρεσίες (Ραφτόπουλος, 2005). Αποτελέσματα: Η συντριπτική πλειονότητα των ασθενών εκφράζουν μεγάλη ικανοποίηση από τη συνολική, τη νοσηλευτική και την ιατρική φροντίδα. Συγκεκριμένα, οι ασθενείς που χρησιμοποιούν τα νοσοκομεία Λευκωσίας, Λεμεσού και Πάφου είναι γενικά ικανοποιημένοι από την προσφερόμενη φροντίδα σε αντίθεση με το νοσοκομείο Λάρνακας στο οποίο παρουσιάζεται στατιστικά σημαντική διαφορά (p=.002, p=.000). Από την έρευνα εξάγεται επίσης το συμπέρασμα, πως η παρεχόμενη φροντίδα δικαίωσε τις προσδοκίες μεγάλου αριθμού ασθενών (83,4%) και επιπλέον κατέδειξε ψηλά ποσοστά σχετικά με τη συνολική εκληφθείσα ποιότητα φροντίδας των ασθενών (88,3%). Δεν βρέθηκε στατιστικά σημαντική διαφορά (p=.982) στη συνολική ικανοποίηση μεταξύ ανδρών και γυναικών και ούτε η ηλικία αποδείκτηκε στατιστικά να έχει σχέση με την ικανοποίηση (p=.145). Αντίθετα, η εκπαίδευση έδειξε να έχει μια στατιστικά σημαντική σχέση (p=.005) με την ικανοποίηση. Συμπεράσματα: Η ικανοποίηση των ασθενών είναι σημαντική ένδειξη της ποιότητας της περίθαλψης που παρέχεται από τα νοσοκομεία. Είναι επίσης πολύ σημαντικό ότι σήμερα η πλειονότητα των ερευνητών αναγνωρίζουν τη σημασία των απόψεων των χρηστών σχετικά με τις προτιμήσεις τους για την περίθαλψη, στην ανάπτυξη και οργάνωση των υπηρεσειών. Oι ασθενείς αναγνωρίζουν και εκτιμούν την ποιότητα της φροντίδας που δέχονται και μόνο αυτοί μπορούν να καθορίζουν την αξία της φροντίδας και τα αποτελέσματα της στη βελτίωση της υγείας τους.el_GR
dc.format.extent151 σ. πιν., 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.subjectΙκανοποίηση ασθενώνel_GR
dc.subjectΙκανοποίηση ασθενών -- Δημόσια νοσοκομεία -- Κύπροςel_GR
dc.subjectPatients satisfaction
dc.subjectPatients satisfaction -- Public hospitals -- Cyprus
dc.titleΙκανοποίηση εσωτερικών ασθενών απο τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας στα δημόσια γενικά νοσοκομεία της Κύπρουel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractPurpose: The purpose of this study is to investigate the views and the measurement of patient satisfaction with the offered health services provided in four urban public hospitals in Cyprus (Nicosia, Limassol, Larnaca, Paphos). Research objectives are: (1) to assess the level of satisfaction for inpatient health services, (2) to identify possible factors affecting the satisfaction of the participants from the health services offered and (3) masks possible differences that can be distinguished through the views of participants at the provincial hospital. Methods: The subjects were patients hospitalized in these hospitals and were discharged from the segment of the January 26, 2009 till June 16, 2009. The sample consisted of 741 patients hospitalized in hospitals in Nicosia, Limassol, Larnaca and Paphos. On leaving the patients received the voluntary anonymous self administered questionnaire to get it together and send it by mail. We used a questionnaire of Raftopoulos (2005), which is weighed and put into Greece and Poland to assess the satisfaction of elderly patients from the hospital services provided. Results: It is evident from the results of this survey that the vast majority of patients express great satisfaction with the overall, nursing and medical care. Specifically, patients who use hospitals in Nicosia, Limassol and Paphos are generally satisfied with the offered care with little statistical difference between them except the hospital in Larnaca which differs from higher rates than others (p=.002, p=.000). The survey also revealed, that the care provided vindicated the expectations many patients (83.4%) and also showed high percentages of the overall ekliftheisa quality patient care (88,3%). The results showed no statistically significant difference (p =. 982) in overall satisfaction between men and women and nor age proved to be statistically related to satisfaction (p =. 145). Instead, education has shown a statistically significant relationship (p =. 005) with satisfaction. Conclusions:The patient satisfaction is an important indication of the quality of care. It is very important also that today the majority of researchers recognize the importance of the views of users in developing services and their preferences for care. Patients recognize and appreciate the quality of care they receive and they alone can determine the value of care which implies a better health.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record