dc.contributor.advisor | Καραχάλης, Νικόλαος-Γεώργιος | |
dc.contributor.author | Θεοχαρίδου, Άννα | |
dc.contributor.other | Theocharidou, Anna | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2016-09-28 | |
dc.date.accessioned | 2016-09-29T07:05:49Z | |
dc.date.available | 2016-09-29T07:05:49Z | |
dc.date.copyright | 2016-05 | |
dc.date.issued | 2016-09-29 | |
dc.identifier.other | ΠΠΑ/2016/00007 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/2661 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά της σημερινής εποχής, της Μετανεωτερικότητας, είναι
ο τρόπος και η ταχύτητα μετάδοσης της πληροφορίας. Με τη βοήθεια ενός ηλεκτρονικού
υπολογιστή, σε κλάσματα του δευτερολέπτου, μπορούμε να μάθουμε οποιεσδήποτε
πληροφορίες μας ενδιαφέρουν, για οποιοδήποτε σημείο του πλανήτη. Παρ' όλα αυτά όμως,
πολλοί από εμάς δε γνωρίζουμε πληροφορίες για το πιο σημαντικό, τον τόπο που
κατοικούμε, τη μικροϊστορία του και μαζί με αυτήν τις μικροϊστορίες των κατοίκων του
αλλά και όλων όσων πέρασαν από τον τόπο αυτό.
Οι νέες πρακτικές των ΤΠΕ που εφαρμόζονται στο χώρο του πολιτισμού σε παγκόσμιο
επίπεδο, μπορούν να δώσουν μία λύση στο πρόβλημα αυτό, καθώς μέσω της τεχνολογίας,
συλλογές, μουσειακά αντικείμενα, χειρόγραφα, βιβλία, μεταμορφώθηκαν σε
ψηφιοποιημένο πολιτιστικό απόθεμα. Ο κλασσικός συλλέκτης μεταμορφώνεται πλέον, σε
συλλέκτη πληροφοριών ή αλλιώς συναθροιστή πληροφοριών (aggregator).
Αυτή η πρακτική, της συνάθροισης πληροφοριών με σκοπό την προβολή και ανάδειξη της
τοπικής ιστορίας, αποτελεί και την κύρια πρόταση της παρούσης μεταπτυχιακής διατριβής.
Πρόκειται για την πρόταση χρήσης ενός ιστοτόπου, που αφορά σε μία συγκεκριμένη
περιοχή και που απευθύνεται κυρίως στο παιδικό κοινό λειτουργώντας με τη λογική του
aggregator. Ως επιλογή τόπου αναφοράς τού ιστοτόπου, επιλέχθηκε ο Δήμος Παύλου Μελά.
Ως ομάδα δυνητικού κοινού θεωρήθηκαν οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί της
πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του Δήμου Παύλου Μελά, καθώς στα πλαίσια της
ενασχόλησης τους με το μάθημα της τοπικής ιστορίας, ο προτεινόμενος από την παρούσα
μεταπτυχιακή διατριβή ιστότοπος, μπορεί να λειτουργήσει ως εκπαιδευτικό εργαλείο.
Στο πλαίσιο αυτό, και λαμβάνοντας υπόψη τους εκπαιδευτικούς ως ειδική ομάδα
ενδιαφέροντος αλλά και διαμεσολαβητές μεταξύ του εκπαιδευτικού εργαλείου και του
παιδικού κοινού, πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο της έρευνας της παρούσης
μεταπτυχιακής διατριβής, συνεντεύξεις, που είχαν ως τελικό σκοπό την αξιολόγηση του
εκπαιδευτικού εργαλείου από την συγκεκριμένη ομάδα ενδιαφέροντος. | el_GR |
dc.format.extent | xiii, 154 σ. εικ., 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Εκπαιδευτικά εργαλεία | el_GR |
dc.subject | Educational tools | el_GR |
dc.title | Ανάδειξη και προβολή της τοπικής ιστορίας στο παιδικό κοινό με τη βοήθεια των ΤΠΕ: Η περίπτωση του Δήμου Παύλου Μελά | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | One of the key features of the time we live in: post modernity, is the method the information
transmission speed. With the help of a computer, in fractions of a second, we can learn the
information of interest from any and for any place the world. But still many of us do not
know about the most important, that is the place we reside; its micro‐history and along with
it the micro‐history of the residents and all those who go through that place.
The new practices of ICT, applied in the field of culture, ‐ at an international level – can
provide a solution to this problem, after having collections of museum objects, manuscripts,
books, have been transformed into digitized cultural heritage. The classic collector now
transformed into a collector of information or otherwise information aggregator.
This practice of gathering information for highlighting and promotion of the local history is
the main proposal of this master thesis. It is a proposal to use a site that it works with the
logic of the aggregator and that relates to a particular – addressed mainly to children ‐
audience. The Municipality of “Pavlos Melas” was chosen as a place of reference of the site.
The pupils an primary school teachers of the Municipality of “Pavlos Melas” were considered
as potential joint group, as the proposed by this thesis website can act as an educational
too; in the context of dealing local history.
In this context – and taking into account educators, as a special interest group but also
intermediaries between educational tools and child audiences‐ interviews were held, with
in the investigation of this master thesis, which had as a purpose the evaluation of the
educational tool from the specific interest groups. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |