Show simple item record

dc.contributor.advisorΤσένε, Λήδα
dc.contributor.authorΑρακλησιανού, Ελευθερία
dc.contributor.otherAraklisianou, Eleftheria
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2016-09-28
dc.date.accessioned2016-09-29T07:02:22Z
dc.date.available2016-09-29T07:02:22Z
dc.date.copyright2016-02
dc.date.issued2016-09-29
dc.identifier.otherΕΔΜ/2016/00023el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2646
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ παρούσα διατριβή αποτελεί μια προσπάθεια μελέτης του τρόπου με τον οποίο απεικονίζονται θέματα από την Εκπαίδευση στον ελληνικό γραπτό τύπο κατά το διάστημα του τελευταίου τριμήνου του έτους 2013 και του πρώτου τριμήνου του έτους 2014, μέσα από τον εντοπισμό των χρησιμοποιούμενων πλαισίων. Επιχειρείται η ανίχνευση των όρων με τους οποίους παρουσιάζεται μια είδηση, στον ορισμό της κατάστασης και στα πλαίσια αναφοράς που επιβάλλουν μια συγκεκριμένη ανάγνωση της είδησης, αποσιωπώντας ή περιθωριοποιώντας τις εναλλακτικές εκδοχές της. Το εγχείρημα μελέτης του έντυπου τύπου βασίζεται στη διεξαγωγή ποιοτικής έρευνας. Η μεθοδολογία που χρησιμοποιείται είναι η ποιοτική ανάλυση περιεχομένου και της μορφής απόδοσής του, κάνοντας χρήση του περιεχομένου της κλασικής θεματικής ανάλυσης και της σημειωτικής προσέγγισης. Ως προς τη διερεύνηση της μορφής απόδοσης του περιεχομένου, αυτή λαμβάνει χώρα μέσω μιας εξειδικευμένης κατηγοριοποίησης. Συγκεκριμένα: Στο πρώτο μέρος της εργασίας μελετάται ο τρόπος με τον οποίο τα Μ.Μ.Ε παράγουν το περιεχόμενό τους και η αλληλεπίδραση με το κοινό, και ειδικότερα ως προς τον τρόπο με τον οποίο αξιοποιείται η εικόνα των παιδιών. Αναλύονται οι έννοιες του ακροατηρίου, του κειμένου στην επικοινωνία, η συσχέτιση των Μ.Μ.Ε και ο ρόλος τους στη διαμόρφωση της δημόσιας σφαίρας, ο τρόπος με τον οποίο κατασκευάζονται οι ειδήσεις, καθώς και οι επιπτώσεις που παράγονται. Επίσης, αναλύεται η Εκπαίδευση μέσα από τη διάσταση της οικονομικής κρίσης. Η τελευταία επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό το συγκεκριμένο θεσμό αν λάβουμε υπόψη ότι το σχολείο είναι ένα κοινωνικό δημιούργημα και ως τέτοιο αντανακλά τον τρόπο οργάνωσης, λειτουργίας και ανάπτυξης της ίδιας της κοινωνίας που το διαμόρφωσε από άποψη ιστορική, οικονομική, επιστημονική και πολιτισμική. Στο δεύτερο μέρος παρουσιάζεται η ερευνητική προσέγγιση και η μέθοδος που ακολουθήθηκε. Διατυπώνονται οι μεταβλητές και οι υποθέσεις εργασίας της έρευνας. Επιπλέον, γίνεται αναφορά στη θεωρία της πλαισίωσης. Στο τρίτο μέρος παρουσιάζονται τα ευρήματα της έρευνας, η οποία διεξήχθη βάσει της ποιοτικής ανάλυσης περιεχομένου του γραπτού λόγου και της θεωρίας των πλαισίων.el_GR
dc.format.extent96 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΕιδησεογραφία -- Εκπαίδευσηel_GR
dc.titleΠότε και πως το σχολείο γίνεται είδηση; Απεικονίσεις της εκπαίδευσης στην ειδησεογραφία της Ελλάδας την εποχή της οικονομικής κρίσηςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstract-------el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record