Show simple item record

dc.contributor.advisorΕυθυμιάδου, Σίσσυ
dc.contributor.authorΚοκκίνου, Μαρία
dc.contributor.otherKokkinou, Maria
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2016-09-13
dc.date.accessioned2016-09-13T11:01:51Z
dc.date.available2016-09-13T11:01:51Z
dc.date.copyright2016-05
dc.date.issued2016-09-13
dc.identifier.otherΔΠΠ/2016/00087el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2603
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣτην παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή, στόχος ήταν η διερεύνηση των περιβαλλοντικών αντιλήψεων των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη Λευκωσία αλλά και η συγκριτική μελέτη μεταξύ εκπαιδευτικών των θεωρητικών και θετικών κατευθύνσεων. Τα περιβαλλοντικά προβλήματα που μαστίζουν τον πλανήτη μας, η παγκόσμια κλιματική αλλαγή, η υποβάθμιση του περιβάλλοντος και το ενεργειακό επηρεάζουν άμεσα την οικονομική και κοινωνική μας ζωή και με δεδομένο ότι η ολοκληρωμένη και ορθολογιστική υιοθέτηση ανάλογων στάσεων και συνηθειών είναι σήμερα περισσότερο επιβεβλημένη, εστιάσαμε στην πρώτη γραμμή ανθρώπων που μπορούν να συνεισφέρουν σε αυτή την κατεύθυνση, αυτούς που μπορούν να προάγουν την γνώση, να επηρεάσουν και να προβληματίσουν τον αυριανό πολίτη: τους εκπαιδευτικούς. Ως ερευνητικό εργαλείο χρησιμοποιήθηκε ένα ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις κλειστού τύπου το οποίο απευθύνθηκε σε εκπαιδευτικούς που εργάζονται σε γυμνάσια και λύκεια της Λευκωσίας. Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων διαπιστώνεται ότι οι εκπαιδευτικοί τόσο στο σύνολό τους όσο και σε επίπεδο υποομάδων καθηγητών θετικής και θεωρητικής κατεύθυνσης έχουν σε μεγάλο βαθμό κοινές αντιλήψεις, στάσεις και συνήθειες για τα περιβαλλοντικά ζητήματα, οι οποίες κινούνται κατά βάση στο σωστό πλαίσιο. Γενικά προκύπτει ο προβληματισμός τους για την κατάχρηση των φυσικών πόρων, την εξοικονόμηση ενέργειας και την περιβαλλοντική παιδεία που πρέπει να δώσουμε στους μαθητές μας σε όλες τις σχολικές βαθμίδες, τα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας και την οικογένεια. Παρόλα ταύτα, γενικά προκύπτουν κενά στις γνώσεις των εκπαιδευτικών σε καίρια θέματα όπως τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και την ερημοποίηση. Ιδιαίτερα χωλαίνουν οι γνώσεις των εκπαιδευτικών θεωρητικών μαθημάτων. Αξιοσημείωτο είναι το συμπέρασμα ότι στις σχολικές μονάδες Μέσης Εκπαίδευσης δεν υπάρχει ξεκάθαρη αντίληψη για οποιανδήποτε περιβαλλοντική πολιτική, δεν υπάρχουν ξεκάθαροι περιβαλλοντικοί στόχοι και δεν υπάρχει επαρκής ενημέρωση για τις ενεργειακές ανάγκες. Επίσης καμιά ουσιαστική απαίτηση ή παραίνεση δεν υπάρχει για προαγωγή της ενεργειακής βελτίωσης σε οποιονδήποτε τομέα στην κάθε σχολική μονάδα. Εν κατακλείδι, διαφαίνεται ότι η περιβαλλοντική ευσυνειδησία του κάθε σχολείου επαφίεται στην ευαισθησία της εκάστοτε Διεύθυνσης και του εκάστοτε εκπαιδευτικού, χωρίς άνωθεν οδηγίες ή στόχους από το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.el_GR
dc.format.extentvii, 111 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΠεριβαλλοντικές αντιλήψεις -- Εκπαίδευσηel_GR
dc.subjectEnvironmental perceptions -- Educationel_GR
dc.titleΔιερεύνηση αντιλήψεων των εκπαιδευτικών μέσης εκπαίδευσης επαρχίας Λευκωσίας σχετικά με το περιβάλλονel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractIn this thesis the aim is to investigate the environmental perceptions of the teachers of the secondary education in Nicosia and to make a comparative study between teachers of theoretical and science teachers. Environmental problems that influence our planet such us global climate change, environmental degradation and energy directly affects our economic and social life, making us adopt appropriate attitudes and habits, now more essential than ever. That is why we have focused to the front line people, the teachers, that can contribute in this direction, those who can promote knowledge and can influence citizens of tomorrow. As a research tool, we have used a valid questionnaire with questions which was addressed to teachers working in high schools in the area of Nicosia. Generally, we have seen the concern of the teachers regarding lack of natural resources , energy saving and the environmental education given to our students at all school levels, the Media and family. Nevertheless, generally there is lack of knowledge in some key subjects such as renewable energy and desertification. Particularly these knowledge gaps are to be found among teachers of educational theory courses . An analysis of the results shows that teachers of all subjects have common perceptions , attitudes and habits towards environmental issues, which lead eventually to the right direction. In addition, there is a finding that in schools of Secondary Education, there is no clear understanding of environmental policies, there are not clear environmental objectives and there is insufficient information on the energy needs of the buildings. Also there are no substantial requirements or precepts to promote energy improvement in the sectors of each school unit. In conclusion, this investigation showed that the environmental conscience of every school unit is left to the sensitivity of the respective Directorate of the school and the individual teacher, without instructions or goals set forward from the Ministry of Education and Culture.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record