Αξιολόγηση υπηρεσιών υγείας Ακτινολογικού τμήματος με τη χρήση μεθοδολογιών πολυκριτήριας ανάλυσης
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2016-09-05Συγγραφέας
Σταματίδου, Χρυσούλα
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Ένα από τα χαρακτηριστικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας στην Ελλάδα είναι η υποχρηµατοδότηση, η έλλειψη στρατηγικού σχεδιασμού, η ανισοκατανομή των πόρων µε τελικό αποτέλεσμα την περιορισμένη παροχή αποτελεσματικών και αποδοτικών υπηρεσιών υγείας. Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω παραγόντων είναι η χαμηλή ικανοποίηση των ασθενών από τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας.
ΣΚΟΠΟΣ ΕΡΕΥΝΑΣ: Σκοπός της συγκεκριμένης διατριβής είναι η αξιολόγηση της ικανοποίησης των ασθενών που επισκέπτονται το Ακτινολογικό Εργαστήριο του Π.Ε.∆.Υ. Πειραιά. Η παρούσα διατριβή προέκυψε από την ανάγκη για εύρεση ενός νέου ερωτηματολογίου μέτρησης της ικανοποίησης το οποίο σε σύγκριση µε τα ήδη υπάρχοντα είναι προσαρμοσμένο στην ιδιόμορφη φύση του ακτινολογικού εργαστηρίου των Π.Ε.∆.Υ και το οποίο θα µπορεί να χρησιμοποιηθεί από το σύνολο των Π.Ε.∆.Υ.
ΔΕΙΓΜΑ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΣ: Για τη συλλογή των απαραίτητων πρωτογενών δεδομένων δημιουργήθηκε ερωτηματολόγιο ύστερα από εκτενή βιβλιογραφική ανασκόπηση. Για τη πραγματοποίηση της έρευνας διανεμήθηκαν 978 ερωτηματολόγια, κατά το χρονικό διάστημα Φεβρουάριος 2016 έως Απρίλιος 2016, σε τυχαίο δείγμα ασφαλισμένων. Η ανάλυση των δημογραφικών στοιχείων έγινε µε το στατιστικό πρόγραµµα SPSS και η ανάλυση των δεδομένων για την μέτρηση της ικανοποίησης των πελατών µε χρήση πολυκριτήριας ανάλυσης MUSA ( Multictiteria Satisfaction Analysis).Η μεθοδολογία MUSA µπορεί να αναλύσει την συμπεριφορά των πελατών και να βοηθήσει στην χάραξη ή τον επαναπροσδιορισμό της στρατηγικής μίας επιχείρησης. H µέθοδος MUSA αποτελεί την πολυκριτήρια – σύνθετη προσέγγιση για την µέτρηση και την ανάλυση της ικανοποίησης.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, το σύνολο των χρηστών των υπηρεσιών του ακτινολογικού εργαστηρίου εμφανίζεται ικανοποιημένο από τις παρεχόμενες υπηρεσίες δεδομένου ότι και ο δείκτης ολικής ικανοποίησης άγγιξε την τιμή 95,18%. Παρόλα αυτά, όπως έδειξαν τα διαγράμματα δράσης και βελτίωσης, υπάρχουν τομείς οι οποίοι μπορούν να βελτιωθούν έτσι ώστε να υπάρξει βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ: Σύμφωνα με την ανάλυση που πραγματοποιήθηκε θα πρέπει να αναπτυχθούν δράσεις που σχετίζονται τόσο με τη βελτίωση των κτιριακών εγκαταστάσεων, των χώρων εξετάσεων και αναμονής όσο και με την πληρέστερη πληροφόρηση και φροντίδα των χρηστών υπηρεσιών υγείας από το ιατρικό και παραϊατρικό προσωπικό.