Show simple item record

dc.contributor.advisorΖέκας, Χριστόδουλος
dc.contributor.authorΒράκα, Σοφία
dc.contributor.otherVraka, Sofia
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2016-08-30
dc.date.accessioned2016-08-30T10:32:13Z
dc.date.available2016-08-30T10:32:13Z
dc.date.copyright2016-05
dc.date.issued2016-08-30
dc.identifier.otherΕΓΛ/2016/00046el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2504
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας μεταπτυχιακής διατριβής είναι να αξιολογήσει τη λειτουργία των υποσελίδιων σχολίων στο διδακτικό εγχειρίδιο της Ελένης του Ευριπίδη που διδάσκεται στην Γ΄ Γυμνασίου. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, κύριος στόχος είναι να διερευνηθούν η επάρκεια και η καταλληλότητα των ερμηνευτικών σχολίων ως μέσου για την προσέγγιση του κειμένου στη σχολική τάξη. Το αν ανταποκρίνονται τα σχολικά ερμηνευτικά σχόλια στη φιλολογική έρευνα, στις οδηγίες και τους στόχους του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών, καθώς και αν συμβαδίζουν με τις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές μεθόδους προσέγγισης και ερμηνείας των αρχαίων ελληνικών κειμένων από μετάφραση είναι ορισμένα βασικά ερωτήματα που τίθενται στην έρευνα. Προς αυτή την κατεύθυνση, τα σχόλια έχουν ομαδοποιηθεί σε κατηγορίες καθεμιά από τις οποίες εξετάζεται στη βάση ενδεικτικών παραδειγμάτων μέσα από το υπό εξέταση εγχειρίδιο. Από την εξέταση των υποσελίδιων σχολίων προκύπτει ότι παρέχεται μια ουσιαστική υποστήριξη στη διδασκαλία του κειμένου και στην κατανόησή του από τους μαθητές, σε δυο επίπεδα: πρώτον, τα σχόλια παραθέτουν τις απαραίτητες πληροφορίες για μια αρχική προσέγγιση θεωρητικών ζητημάτων που αφορούν γενικά στο αρχαίο ελληνικό δράμα και στην Ελένη του Ευριπίδη ειδικότερα ͘ δεύτερον, θίγουν σημαντικά θέματα για την ανάγνωση της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας δημιουργώντας ένα προπαρασκευαστικό πλαίσιο για την περαιτέρω επεξεργασία του κειμένου, η οποία υποστηρίζεται στις ενότητες Ας γίνουμε θεατές και Ας εμβαθύνουμε που καταλαμβάνουν την αντικρινή από το κείμενο σελίδα και παρακινούν τους μαθητές να εμβαθύνουν σε θεατρικά και άλλα ερμηνευτικά ζητήματα. Γενικά, αποδεικνύεται ότι ο υποσελίδιος σχολιασμός αποτελεί ένα αναπόσπαστο τμήμα του διδακτικού εγχειριδίου που παίζει υποστηρικτικό ρόλο στην ερμηνεία του κειμένου, ενώ παράλληλα παρέχει στον εκπαιδευτικό ένα χρήσιμο εργαλείο για τη διδασκαλία.el_GR
dc.format.extentviii, 83 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΕυριπίδης -- π. 480-406 π.Χ.-- Ελένηel_GR
dc.titleΤα υποσελίδια σχόλια στο διδακτικό εγχειρίδιο της Ελένης του Ευριπίδηel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe purpose of this MA dissertation is to evaluate the function of the footnote commentary in the schoolbook “Euripides’ Helen”, which is taught in the third grade of the Greek junior high school. Within this framework, the main goal of my thesis is to examine the sufficiency and suitability of these comments as a method for approaching the text in the classroom. Some of the most significant questions that will be addressed are whether these annotations correspond both to current trends in classical scholarship on Greek tragedy and to the guidelines and goals of the official school curriculum; furthermore, whether they are in line with modern pedagogical and teaching methods of approaching and interpreting ancient Greek literature in translation. To this end, comments are categorized and each category is discussed on the basis of characteristic examples derived from the textbook in question. Accordingly, my examination indicates that the footnote commentary may support significantly the teaching of the text as well as its comprehension by learners, in two main respects: first, the footnotes provide all the basic information for an introductory approach to theoretical matters regarding Greek drama in general and Euripides’ Helen in particular; second, these brief comments bring up important issues on the reading of Greek tragedy, thus constituting a preliminary interpretative framework that may be employed for further textual analysis. This framework is in turn supported by and associated with other commentary sections on the facing pages of the textbook (“Let’s become viewers”, Let’s study further”), which may encourage students to examine the text more thoroughly, offering extensive notes and information about theatrical and other hermeneutical matters. All in all, the footnote commentary in “Euripides’ Helen” proves itself an integrated part of the textbook, both playing a supportive role in the interpretation of the text and providing the teacher with a useful tool to practice accordingly in the classroom.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record