Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΦανουράκη, Κλειώ
dc.contributor.authorΤζιαούρη, Νικολέττα
dc.contributor.otherTziaouri, Nicoletta
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2016-07-25
dc.date.accessioned2016-07-25T07:42:23Z
dc.date.available2016-07-25T07:42:23Z
dc.date.copyright2016-05
dc.date.issued2016-07-25
dc.identifier.otherΘΣΠ/2016/00055el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2480
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ εργασία που ακολουθεί είναι μια μελέτη για το έργο της εκπαιδευτικού και συγγραφέα κυρίως παιδικών και νεανικών θεατρικών έργων, Βασιλικής Φωτίου. Η διατριβή θα διεξέλθει τα έργα της συγγραφέως και τη θεματολογία τους, αλλά και θα διερευνήσει πώς αυτά τα έργα μπορούν να αξιοποιηθούν στην εκπαίδευση. Μέσα από τις δραματουργικές αναλύσεις των έργων της, γίνεται κατανοητό το πώς αυτά μπορούν να εξυπηρετήσουν τον εκπαιδευτικό για να τα προσεγγίσει με θεατρικότητα μέσα στην τάξη. Έργα που μιλούν για το περιβάλλον, τον πόλεμο, την αποξένωση των ανθρώπων από την κοινωνία και την παράδοση, την αστυφιλία και πολλά κοινωνικά προβλήματα όπως ο ρατσισμός, αλλά και έργα που τοποθετούνται κυρίως στην κυπριακή ύπαιθρο μιας προηγούμενης εποχής, μπορούν πολύ εύκολα να βοηθήσουν τους εκπαιδευτικούς να μεταφέρουν στους μαθητές τους χρήσιμα μηνύματα. Προτείνεται παράλληλα ο τρόπος με τον οποίο μπορεί να γίνει αυτό, είτε με τη μορφή του «θεάτρου φόρουμ», είτε με τη συμμετοχή των μαθητών ως ηθοποιών σε ένα ανέβασμα θεατρικού της Φωτίου, είτε ως επιπρόσθετο εργαλείο για τις διάφορες ενότητες του σχολικού έτους (Boal 1979: 139 – 142). Το βιογραφικό σημείωμα της συγγραφέως και η ιστορική αναδρομή στο κυπριακό παιδικό και νεανικό θέατρο θα φωτίσουν τον αναγνώστη να κατανοήσει το πλαίσιο στο οποίο δημιουργούσε και δημιουργεί ακόμα η Βασιλική Φωτίου. Η θεματολογία που επιλέγει και η σκιαγράφηση των χαρακτήρων των έργων της, είναι αλληλένδετα κομμάτια του πλαισίου αυτού και των αναγκών της κάθε εποχής. Η συνέντευξη με τη συγγραφέα βοηθά στο να αντιληφθούμε τον χαρακτήρα και τη δοτικότητά της αλλά και το γιατί επέλεξε ως μέσο έκφρασης το θέατρο. Μέσα από τη συζήτηση μαζί της θα κατανοήσει ο αναγνώστης το πόσο ζωτικής σημασίας θεωρεί το θέατρο η Βασιλική Φωτίου και το πόσο μπορεί αυτό να βοηθήσει τους μαθητές να μάθουν μέσα από ευχάριστο τρόπο. Όλα αυτά έρχονται να τα ενισχύσουν άρθρα και ομιλίες για το έργο της από άλλους αξιόλογους συνεργάτες της. Σημαντικό κομμάτι της εργασίας είναι η απήχηση που είχαν και έχουν τα έργα της, κυρίως στην Κύπρο αλλά και στην Ελλάδα. Στη διατριβή γίνεται εκτενής αναφορά στα διάφορα ανεβάσματα των έργων της. O αναγνώστης μπορεί να v εντοπίσει τα έργα που έτυχαν μεγαλύτερης απήχησης και επιλέχτηκαν από σχολεία στα πλαίσια των παραστάσεων, από ερασιτεχνικές ομάδες ή από επαγγελματικούς θιάσους. Θεωρώ σημαντική την έρευνα αυτή για τη συγκεκριμένη συγγραφέα, που κατά τη γνώμη μου πρόσφερε και προσφέρει πολλά στο κυπριακό παιδικό και νεανικό θέατρο και που έπρεπε όλα αυτά τα στοιχεία να συγκεντρωθούν σε μια μελέτη.el_GR
dc.format.extentix, 57 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΦωτίου, Βασιλική -- Παιδικό θέατροel_GR
dc.titleΤο έργο της Βασιλικής Φωτίου και η συμβολή της στο θέατρο για παιδιά και εφήβουςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe following essay is a research on the work of the educator and writer of mostly children’s and youth theatre plays, Vasiliki Fotiou. Through this dissertation, the reader may read about the playwright’s work, the themes she chooses as well as how her plays may be employed in educational settings. Through dramaturgical analyses of her plays, it is clarified how these can assist educators as they approach them with theatricality in the classroom. Some plays are based on the environment, war, alienation of humans from society and tradition, urbanization and other social issues such as racism and other plays are placed mostly in the Cypriot rural life of a past era; all of them may very easily help educators transmit to their students useful messages. A manner in which to achieve this is also suggested in the following essay, either through the use of “Forum Theatre” or with the participation of students as actors in the production of a play by Fotiou, or even as a complimentary tool for various modules in the teaching curriculum. The biographical note of the playwright as well as a historical overview of the children’s and youth theatre help the reader understand the framework in which Vasiliki Fotiou created and still creates her work. The themes she chooses and the outlining of the characters in her plays are interconnected pieces in this framework and the needs of each time period. The interview with the playwright herself assists in the appreciation of her character and giving nature as well as the reasons why she chose theatre as her means of communication. Through this recorded discussion with her the reader will understand how vitally important Vasiliki Fotiou considers theatre to be and how it can help students learn in a pleasant manner. All these elements are reinforced in this essay by articles and studies on her work from her distinguished collaborators. An important element of this essay is the wide reception that her plays had and still have, particularly in Cyprus and in Greece. In this dissertation an extensive reference to various productions of her plays is made. The reader may locate the plays with the broader reception and those which were chosen by various schools in the context of the Pancyprian School Theatre Competition or from amateur or even professional theatre groups. I consider this research on this particular individual important, as in my opinion she has offered and still offers a lot in the Cypriot children’s and youth theatre and all these elements regarding her work required a collective analysis through a study.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής