dc.contributor.advisor | Πίγκου-Ρεπούση, Μυρτώ | |
dc.contributor.author | Καλογεράτου, Ευρυδίκη | |
dc.contributor.other | Kalogeratou, Evridiki | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2016-07-22 | |
dc.date.accessioned | 2016-07-25T05:23:05Z | |
dc.date.available | 2016-07-25T05:23:05Z | |
dc.date.copyright | 2016-05 | |
dc.date.issued | 2016-07-25 | |
dc.identifier.other | ΘΣΠ/2016/00058 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/2476 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Η παρούσα διατριβή αποσκοπεί στη διερεύνηση των έμφυλων αναπαραστάσεων σε θεατρικά έργα για ανήλικα κοινά.
Η εκτεταμένη, αλλά πολύτιμη, εισαγωγή της διατριβής αφορά στην κατάδειξη των διαφορετικών όρων εκπαίδευσης μεταξύ αγοριών και κοριτσιών στην Ελλάδα, από το 19ο αιώνα μέχρι σήμερα, μέσα από πολλά και διαφορετικά στάδια, που οδήγησαν στην ίση –τυπικά τουλάχιστον- αντιμετώπισή τους που επικρατεί σήμερα, άλλοτε με αργούς κι άλλοτε με γρήγορους ρυθμούς.
Επιπροσθέτως, αναλύεται –στα πλαίσια της εισαγωγής- η ελληνική, κυρίως αλλά όχι μόνο, παιδική λογοτεχνία, καθώς και τα ελληνικά σχολικά βιβλία, σε βάθος ενός περίπου αιώνα.
Ο κύριος όγκος της μελέτης μας αφορά στο είδος του παιδικού θεάτρου στην Ελλάδα, από τα πρώτα του δειλά βήματα έως την πλήρη καθιέρωσή του. Πώς οι νεαροί πρωταγωνιστές του αντιμετωπίζονται σε κάθε φάση ανάπτυξής του, ανάλογα με το φύλο τους; Πώς απεικονίζεται αντίστοιχα το αγόρι και το κορίτσι, μέσα από κάθε εποχή; Όλα αυτά τα δεδομένα αναλύονται μέσα από αντιπροσωπευτικά έργα και συγγραφείς.
Μεθοδολογία: η έρευνα βασίζεται στη μεθοδολογική προσέγγιση της δευτερογενούς ανάλυσης. Καταγράφεται ο σχετικός θεωρητικός προβληματισμός μέσα από τη διεθνή και ελληνική βιβλιογραφία, καταγράφονται κάποιες εμπειρικές μελέτες για τα ελληνικά δεδομένα και διεξάγονται βασικά πορίσματα και συμπεράσματα για τα οποία γίνεται ολοκληρωμένη σύνθεση και παρουσίαση. Αξιοποιούνται σχετικές βιβλιογραφικές πηγές, όπως βιβλιοθήκες, βάσεις δεδομένων αγγλόφωνων και γαλλόφωνων δημοσιευμάτων, διενεργείται διαδικτυακή έρευνα στους καταλόγους Βιβλιοθηκών και Φορέων, όπως της Εθνικής Βιβλιοθήκης, της Βιβλιοθήκης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, της Βιβλιοθήκης της Ακαδημίας Αθηνών, κι άλλους πολλούς. | el_GR |
dc.format.extent | viii, 66 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Θεατροπαιδαγωγική | el_GR |
dc.subject | Theatre education | el_GR |
dc.title | Έμφυλες αναπαραστάσεις σε θεατρικά έργα για ανήλικους θεατές | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | This thesis examines the reception of transgender social representations in theatrical plays, addressed to child and young audiences.
The study begins with a widespread –but vital- introduction that demonstrates the different education of boys and girls in Greece, from 19th century till today, through many different stages that leaded to the current equal attitude and treatment, either with fast or slow rhythm.
Consequently, the child literature and the course books of Greek children and infants of the last century are thoroughly examined.
The main body of the study is focused on the theatre that reflects the social pulse of each era. The study attempts to represent the different confrontation between men and women, from the birth of theatre in ancient Greece till today, through representative plays, writers or sometimes staging of plays. This section arrives at the most important part of the study, the theatre of child and young audiences that is examined from its beginning, in the late 19th century, till today, concerning the different treatment of boys and girls starring in these plays. Representative plays, demonstrating the different social confrontation between the two sexes through different ages, are explored.
Methodology: the methodological approach of the study is focused on the Greek and international bibliographical research, through libraries, databases –English-speaking and French-speaking-, such as JSTOR or GENDERWATCH, or portals, such as this of Academy of Athens and many others. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |