Show simple item record

dc.contributor.advisorΜελισσαροπούλου, Δήμητρα
dc.contributor.authorΜενοίκου, Διονυσία
dc.contributor.otherMenoikou, Dionysia
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2016-07-22
dc.date.accessioned2016-07-22T10:34:04Z
dc.date.available2016-07-22T10:34:04Z
dc.date.copyright2016-05
dc.date.issued2016-07-22
dc.identifier.otherΕΓΛ/2016/00041el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2471
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή αποτελεί μελέτη στο αντικείμενο της διδακτικής της γλώσσας και εστιάζει στη διερεύνηση των αρχών του γραμματισμού στα ισχύοντα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών της Κύπρου για το Γυμνάσιο και το Λύκειο. Η εργασία αποτελείται από δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος παρουσιάζεται και αναλύεται ο όρος γραμματισμός, ενώ δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα στις έννοιες του κριτικού γραμματισμού, των πολυγραμματισμών, των κειμενικών ειδών και της γλωσσικής ποικιλότητας. Ακολουθεί παρουσίαση των υφιστάμενων και των παλαιότερων Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών για το μάθημα της Γλώσσας και της Λογοτεχνίας στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο της Κύπρου καθώς και σύγκριση των κεντρικότερων σημείων τους. Στο δεύτερο μέρος της εργασίας, το ερευνητικό ενδιαφέρον μετατοπίζεται στην πρακτική εφαρμογή των αρχών του Αναλυτικού Προγράμματος και στην αξιοποίηση της γλωσσικής ποικιλότητας σε δραστηριότητες γραπτού και προφορικού λόγου για μαθητές της Γ’ Γυμνασίου και της Α΄ Λυκείου με τη δημιουργία μιας ολοκληρωμένης διδακτικής πρότασης. Στόχος της εργασίας είναι η εισήγηση μιας εναλλακτικής διδακτικής πρότασης στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στη διδασκαλία των Νέων Ελληνικών. Σκοπός της παρούσας πρότασης είναι η παράθεση μιας διδακτικής πρότασης αξιοποιώντας τις βασικές αρχές για την καλλιέργεια του κριτικού γραμματισμού σύμφωνα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα του 2010el_GR
dc.format.extentviii, 88 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΑναλυτικά προγράμματα σπουδών -- Κύπροςel_GR
dc.titleΔιδασκαλία της ελληνικής γλώσσας και αναλυτικά προγράμματαel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThis Masters thesis addresses the issue of literacy principles in the teaching of Greek as mother tongue in Cyprus. Data are drawn from the New Curricula designed for secondary education (both Gymnasium and Lyceum). The dissertation is divided in two parts: The first part of this thesis explores notions of literacy, while special attention is given to the notions of critical literacy, multiliteracies, genres literacy and linguistic diversity and then there follows a presentation and comparison of current and older Curricula for the Language and Literature courses at the Gymnasium and Lyceum in Cyprus The second part of this thesis emphasizes the application of the principles of the Curriculum. It offers a teaching proposal on the topic of linguistic diversity focusing on activities of oral and written production and comprehension for students of the last grade of Gymnasium and/or the first grade of Lyceum. The aim of this thesis is to recommend alternative lesson planning of teaching Greek language in the Secondary Education. The ultimate aim of this thesis is to recommend an alternative lesson planning using the principles of the critical literacy according to the New Curricula of 2010.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record