Show simple item record

dc.contributor.advisorΠαπαδοπούλου, Βασιλική
dc.contributor.authorΣταματοπούλου, Μαρία
dc.contributor.otherStamatopoulou, Maria
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2016-07-22
dc.date.accessioned2016-07-22T10:33:43Z
dc.date.available2016-07-22T10:33:43Z
dc.date.copyright2016-05
dc.date.issued2016-07-22
dc.identifier.otherΣΔΜ/2016/00007el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2469
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΑντικείμενο της παρούσας μεταπτυχιακής διατριβής είναι η αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των επιμορφωτικών προγραμμάτων στις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) για εκπαιδευτικούς σε επίπεδο γνώσεων. Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή ολοκληρώθηκε τον Μάιο του 2016 και στο πλαίσιό της πραγματοποιήθηκε έρευνα κατά το ακαδημαϊκό έτος 2015-16. Σκοπός της έρευνας ήταν να διερευνήσει τις απόψεις των φιλολόγων του Νομού Μεσσηνίας, που έχουν παρακολουθήσει επιμορφωτικά προγράμματα στις ΤΠΕ, όσον αφορά στην απόκτηση Τεχνολογικών Παιδαγωγικών Γνώσεων Περιεχομένου (ΤΠΓΠ) και στην εφαρμογή των γνώσεων αυτών στο σχολικό περιβάλλον και ιδίως στην διδακτική διαδικασία. Τα ερευνητικά ερωτήματα σχεδιάστηκαν για να ανιχνεύσουν κατά πόσο οι φιλόλογοι απέκτησαν γνώσεις ΤΠΓΠ, σε ποιο βαθμό τις χρησιμοποιούν στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία και κατά πόσο παράγοντες όπως η ηλικία, το φύλο, το επίπεδο εκπαίδευσης και επιμόρφωσης επηρεάζουν την απόκτηση και χρήση των γνώσεων αυτών. Στην έρευνα ακολουθήθηκε η ποσοτική προσέγγιση. Εργαλείο συλλογής δεδομένων αποτέλεσε ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις κλειστού τύπου. Στην έρευνα συμμετείχαν 91 φιλόλογοι, οι οποίοι υπηρετούν σε σχολεία της Διεύθυνσης της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Μεσσηνίας. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι σύμφωνα με τις απόψεις τους οι εκπαιδευτικοί αξιολογούν θετικά την απόκτηση γνώσεων ΤΠΓΠ από τη συμμετοχή τους σε επιμορφωτικά προγράμματα για εκπαιδευτικούς στις ΤΠΕ, όμως εφαρμόζουν τις γνώσεις αυτές σε συγκεκριμένους τομείς της εκπαιδευτικής διαδικασίας χρησιμοποιώντας κυρίως συγκεκριμένες εφαρμογές και λογισμικά των ΤΠΕ. Τη χρήση των ΤΠΕ επηρεάζουν παράγοντες όπως η εμπειρία τους και το επίπεδο επιμόρφωσής τους. Στο τέλος συζητούνται τα αποτελέσματα της έρευνας και προτείνονται νέα θέματα προς διερεύνηση.el_GR
dc.format.extent338 σ. εικ., 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΑξιολόγηση επιμορφωτικών προγραμμάτωνel_GR
dc.subjectEvaluation of training coursesel_GR
dc.titleΗ αξιολόγηση επιμορφωτικών προγραμμάτων ΤΠΕ για εκπαιδευτικούς ως προς την αποτελεσματικότητα τους σε επίπεδο γνώσεων. Η περίπτωση των φιλολόγων του Ν. Μεσσηνίαςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe object of this present postgraduate dissertation is the evaluation of the effectiveness of ICT (Informatics Communication and Technology) training courses for teachers at a cognitive level. This postgraduate dissertation was completed in May 2016 and within this framework research was completed for the academic year 2015-2016. The aim of this research was to broaden the views of philologists within the state of Messinia, who have participated in ICT training programmes, concerning the gaining of Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) and the application of this knowledge in the school environment and mainly in the teaching procedure. The research questions were planned to trace how much TPACK knowledge philologists gained, at what level this knowledge was used in the everyday teaching procedure and how factors such as age, gender, level of education and training affect the use of this knowledge. In this research the quantative approach was used. Data was collected by used of close ended questions. Ninety one philologists who serve in secondary schools within the state of Messinia participated in the research. The results of this research indicate that teachers evaluate positively the TPACK knowledge from their participation in training programmes for ICT but apply this knowledge in specific areas of educational process using mainly applications and software of ICT. The use of ICT affects factors such as their experience and level of training. In conclusion the results of this research are discussed and new topics are suggested for expansion.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record