Show simple item record

dc.contributor.advisorΕυθυμιάδου, Σίσσυ
dc.contributor.authorΚυραμαργιού, Ζηνοβία
dc.contributor.otherKyramargiou, Zinovia
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2016-07-20
dc.date.accessioned2016-07-21T09:51:28Z
dc.date.available2016-07-21T09:51:28Z
dc.date.copyright2016-06
dc.date.issued2016-07-21
dc.identifier.otherΔΠΠ/2016/00089el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2457
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ ορθολογική διαχείριση των αποβλήτων των πλοίων και των καταλοίπων του φορτίου τους είναι ένα θέμα εξαιρετικού ενδιαφέροντος καθώς εντάσσεται στο γενικότερο πλαίσιο της θαλάσσιας ρύπανσης από τα εμπορικά πλοία, με τις τραγικές συνέπειες κυρίως της πετρελαϊκής ρύπανσης η οποία ενεργοποίησε μια σειρά μέτρων για την αντιμετώπιση της. Το θεωρητικό υπόβαθρο της ερευνητικής διαδικασίας βασίζεται στο αυστηρό νομοθετικό πλαίσιο και τις διεθνής συμβάσεις που έχουν συναφθεί με στόχο την πρόληψη της θαλάσσιας ρύπανσης. Τα εμπορικά πλοία μεταφέροντας όλων των ειδών τα εμπορεύματα του σύγχρονου κόσμου, αλλά και δημιουργώντας τα ίδια απόβλητα κατά τη λειτουργία τους, απαιτούν την ορθολογική διαχείρισή αυτών καθώς αποτελούν απειλή για το περιβάλλον. Η Διεθνής Σύμβαση της MARPOL 73/78 και η οδηγία πλαίσιο 2000/59/ΕΚ για τις ευκολίες υποδοχής των απόβλητων στους λιμένες, καθορίζουν ακριβείς περιορισμούς και διαδικασίες για την ορθολογική διαχείριση τους ώστε να παραδίδονται με ασφάλεια σε όλους τους λιμένες. Ως περιοχή μελέτης για την αξιολόγηση των ως άνω διαδικασιών, επιλέχθηκε ο λιμένας Κορίνθου. Τα δεδομένα που χρησιμοποιήθηκαν στην έρευνα ήταν: η εμπορική, επιβατική και τουριστική κίνηση του λιμένα, οι ποσότητες των αποβλήτων που παραδίδονται μέχρι σήμερα, τα σχέδια της χωροταξικής επέκτασης του λιμένα και οι αντίστοιχες προβλέψεις για την αύξηση της εμπορικής και τουριστικής κίνησης. Τα στοιχεία αντλήθηκαν από το Λιμεναρχείο Κορίνθου, το Υπουργείο Ναυτιλίας και τις εταιρείες που διαχειρίζονται τα απόβλητα, με τους εξής στόχους : α) την αξιολόγηση του λιμένα ως προς τη διαχείριση των αποβλήτων των πλοίων που καταπλέουν σε αυτόν. β) Κατά πόσο θεωρείται επικίνδυνος για απορρίψεις αποβλήτων στο θαλάσσιο περιβάλλον. γ) Αν υπάρχουν στο λιμένα κατάλληλες ευκολίες υποδοχής για την παραλαβή και προσωρινή αποθήκευση των αποβλήτων των πλοίων. γ) Κατά πόσο ο λιμένας έχει την ικανότητα να διαχειριστεί την αύξηση των αποβλήτων, που θα προκύψει από την επέκταση του. δ) Αλλαγές ή βελτιώσεις ώστε τα απόβλητα των πλοίων να παραλαμβάνονται και να διαχειρίζονται σύμφωνα με την ορθή πρακτική. v Η μεθοδολογία ακολούθησε δύο άξονες. Ο πρώτος αφορά στην έρευνα για την υφιστάμενη κατάσταση στη διαχείριση των αποβλήτων των πλοίων και ο δεύτερος στην εκτίμηση της κατάστασης κατά την επέκταση του λιμένα. Και για τους δύο άξονες πραγματοποιήθηκε εκτίμηση ποσοτήτων αποβλήτων και τα συμπεράσματα διεξήχθησαν με την μέθοδο των συνεντεύξεων από άτομα που εμπλέκονται στις διαδικασίες. Από την έρευνα προέκυψε ότι ο λιμένας Κορίνθου δεν κρίνεται επικίνδυνος για ρύπανση του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Η περιορισμένη σημερινή εμπορική και επιβατική κίνηση καθιστά τη διαχείριση των αποβλήτων των πλοίων ελεγχόμενη και τις λιμενικές εγκαταστάσεις επαρκείς για την τήρηση των διαδικασιών. Είναι εμφανής η έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού και ουσιαστικών ελέγχων. Πρωταγωνιστικό ρόλο στην τήρηση των διαδικασιών που απαιτούνται παίζουν οι ανάδοχες εταιρείες συλλογής των αποβλήτων και όχι οι αρμόδιες αρχές. Το γεγονός αυτό οδηγεί το δεύτερο σκέλος της έρευνας στο συμπέρασμα ότι πρέπει να αλλάξει ο τρόπος διαχείρισης των αποβλήτων των πλοίων. Απαιτείται νέο σύστημα παρακολούθησης της διαδικασίας, μόνιμες εγκαταστάσεις υποδοχής αποβλήτων και εξειδικευμένο προσωπικό για την αποτελεσματικότητα των ελέγχων στα πλοία. Για το λόγο αυτό γίνονται προτάσεις χωροθέτησης μόνιμων εγκαταστάσεων προσωρινής αποθήκευσης σε κατάλληλα σημεία ανά είδος αποβλήτων, όπως απαιτείται σε κάθε σύγχρονο λιμένα.el_GR
dc.format.extentxviii, 249 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΘαλάσσια ρύπανση -- Απόβλητα πλοίωνel_GR
dc.subjectMarine Environment -- Ships-generatedel_GR
dc.titleΟρθολογική διαχείριση αποβλήτων πλοίων & καταλοίπων φορτίου. Περίπτωση μελέτης ο Λιμένας Κορίνθουel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractRational management of ships-generated waste and cargo residues is a subject of great interest as part of the general problem of marine pollution from merchant ships, which led to indelible impacts of oil pollution, activating a range of measures to address the challenge. The theoretical body of the research process is based on the strict legislative framework and the multilateral international conventions and agreements with the aim of preventing and combating marine pollution. Merchant ships, carrying all kinds of goods of modern world, are also creating themselves hazardous waste during operation, demanding rational management as is a considerable threat for the environment. The International Convention of MARPOL 73/78 and the Framework Directive of 2000/56/EU for port reception facilities determine precise procedures for managing so as to prevent reasonless rejection in the sea and promote safe delivery to ports for disposal around the globe. For the evaluation of those determined procedures, the port of Corinth was selected as a case study. Available data that were used for this research were the general commercial maritime traffic, passenger shipping activity, tourist flows, presently waste quantities delivered and strategic regional spatial development and expansion plans of the port with the corresponding projections of increasing commercial and tourist traffic. The data were extracted from Corinth’s Seaport Police Authority, the Ministry of Mercantile Marine and Establishments or undertakings empowered to carry out waste management, with the following objectives: a) the evaluation of port’s procedures for waste management for vessels calling. b) whether the port is considered dangerous for illegal waste dump in the marine environment. c) whether the port provides suitable reception facilities and infrastructure for temporary storage of ships-generated hazardous waste. c) whether the port has the capacity to manage the estimated traffic increase, resulting from the planned spatial expansion, in order to eliminate all chances of intended or not marine pollution. d) changes or improvements needed in order for ships-generated waste are received and managed in accordance with good practice as referred to in all relevant regulations. vii The methodology followed two main pillars. The first concerns the research on the current situation in ships-generated waste management while the second concerns the assessment of the situation in the case of port’s spatial expansion. Both pillars are researched quantitatively calculating quantitatively incoming waste and qualitatively using the method of interviewing persons directly involved of waste management procedures in the Port of Corinth. The researched has shown that the Port of Corinth is not considered dangerous for pollution of the marine environment. The small commercial traffic makes the ships-generated waste management controllable and port facilities and infrastructure are considered adequate for all regulated procedures to be followed. However, the lack of qualified personnel and effective control is evident since leading role in carrying out regulated procedures is on foster waste management establishments and undertakings instead of state competent authorities. The aforementioned, led to the second part of this research, the conclusion that the planned spatial expansion of the port and the tourist marina development will result inability to cope with the present methods for vessels calling waste management. A new management process monitoring system is required, is considered essential to recruit skilled personnel in order for imposed by the international conventions controls to be carried out, as well as permanent waste reception facilities throughout the newly planned port. In this respect, sitting proposals of such installations within the territory concerned are made by type of waste, as required in any modern port.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record