Show simple item record

dc.contributor.advisorΘεοδοσίου, Μάριος
dc.contributor.authorΣακκά, Ελένη
dc.contributor.otherSakka, Eleni
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2016-07-20
dc.date.accessioned2016-07-20T08:19:09Z
dc.date.available2016-07-20T08:19:09Z
dc.date.copyright2016-05
dc.date.issued2016-07-20
dc.identifier.otherMBA/2016/00421el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2434
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣτην παρούσα έρευνα αναφέρεται η χρήση του μάρκετινγκ που μπορεί να βρει εφαρμογή στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Πάφου. Η εφαρμογή του μάρκετινγκ καθίσταται απαραίτητη στις Βιβλιοθήκες οι οποίες καλούνται να αντιμετωπίσουν τις νέες προκλήσεις και να αναγνωρίσουν τις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις. Η Δημοτική Βιβλιοθήκη Πάφου έπειτα από χρόνια αδράνειας άνοιξε ξανά τις πόρτες της στους πολίτες. Η απουσία της από τα βιβλιοθηκονομικά δρώμενα συνέβαλε στην περιθωριοποίηση της τόσο στο κόσμο των Βιβλιοθηκών όσο και στους πολίτες της Πάφου. Στην έρευνα αρχικά γίνεται αναφορά για τις Δημοτικές Βιβλιοθήκες ενώ ακολουθεί η ιστορική αναδρομή για τη Δημοτική Βιβλιοθήκη Πάφου, την ΚΕΒΕΠ και την διαδικασία που εφαρμόστηκε για την επαναλειτουργία της Δημοτικής Βιβλιοθήκης. Επίσης καταγράφονται αξιοσημείωτα παραδείγματα για τη χρήση του μάρκετινγκ στις Ελληνικές και τις Κυπριακές Βιβλιοθήκες. Ακολουθεί η ανάλυση του μακροπεριβάλλοντος όπου περιλαμβάνει τις γενικές συνθήκες που επικρατούν στο εξωτερικό περιβάλλον, τις προκλήσεις και τις αλλαγές που ενδέχεται να έρθει αντιμέτωπη η βιβλιοθήκη. Το μικροπεριβάλλον αναφέρεται στους παράγοντες που επηρεάζουν την λειτουργία της βιβλιοθήκης. Κατόπιν γίνεται ανάλυση του Εσωτερικού Περιβάλλοντος (Ισχυρά, Ασθενή σημεία) και του Εξωτερικού Περιβάλλοντος (Ευκαιρίες, Απειλές). Η Δημοτική Βιβλιοθήκη Πάφου χρειάζεται να δημιουργήσει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο μάρκετινγκ για να προσελκύσει χρήστες. Στην έρευνα καταγράφονται οι μεταβλητές τμηματοποίησης που πρέπει να χρησιμοποιήσει η Βιβλιοθήκη όπως η δημογραφική τμηματοποίηση, η συμπεριφορική και η ψυχογραφική. Επίσης αναφέρονται τρόποι και ομάδες στόχευσης. Τα παιδιά είναι μια ομάδα στόχευσης αφού αν η Βιβλιοθήκη καταφέρει να τα κερδίσει τότε θα τα έχει και στην ενήλικη ζωή τους. Στο σχέδιο μάρκετινγκ εντάσσεται η τοποθέτηση όπου προτείνονται τρόποι τοποθέτησης της Βιβλιοθήκης στο μυαλό των πολιτών. Ακολούθως αναφέρονται τα στοιχεία του μίγματος μάρκετινγκ αναφέροντας τις v υπηρεσίες που διαθέτει η Βιβλιοθήκη. Συγκεκριμένα η Βιβλιοθήκη διαθέτει πλούσιο Παφολογικό υλικό, γεγονός που τη ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες Βιβλιοθήκες της Κύπρου. Στη συνέχεια αναφέρεται η τιμολόγηση των υπηρεσιών της Βιβλιοθήκης όπου διαπιστώνουμε ότι δεν υφίσταται καμία χρέωση στις υπηρεσίες που προσφέρει η Βιβλιοθήκη. Παρόλα αυτά όμως η Βιβλιοθήκη κατά την επαναδραστηριοποίηση της έχει προβεί σε μια σειρά από ενέργειες για την προώθηση της όπως ο μήνας εκδηλώσεων όπου διεξάγονταν ημερίδες, εργαστήρια κτλ. Θετικό γεγονός είναι η τοποθεσία της Βιβλιοθήκης, η οποία βρίσκεται σε κεντρικό σημείο της πόλης με αποτέλεσμα την εύκολη πρόσβαση των χρηστών. Μειονέκτημα όμως είναι η έλλειψη δικού της χώρου στάθμευσης, γεγονός που ίσως δυσχεραίνει τους χρήστες. Επίσης μειονέκτημα της Βιβλιοθήκης είναι η έλλειψη προσωπικού αφού απαρτίζεται από μόνο ένα άτομο που πρέπει να κάνει όλες τις εργασίες. Παράλληλα ο χώρος της Βιβλιοθήκης είναι μικρός για να χωρέσει όλο το υλικό της Βιβλιοθήκης. Τέλος στο μίγμα μάρκετινγκ αναφέρονται οι διαδικασίες της Βιβλιοθήκης για την ικανοποίηση των αναγκών των χρηστών. Επίσης στην έρευνα αναφέρονται οι ενέργειες που πρέπει να γίνουν για υλοποίηση του σχεδίου μάρκετινγκ από πλευράς της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Πάφου. Το προϊόν είναι βασικός παράγοντας για την ανάδειξη της Βιβλιοθήκης. Αναφέρονται οι υπηρεσίες που πρέπει να προσφέρει η Βιβλιοθήκη όπου επίσης εκτός από αυτές, σημαντικό θεωρείται και το ωράριο που θα λειτουργεί η Βιβλιοθήκη αλλά και η δημιουργία σήματος ώστε να εδραιωθεί στο μυαλό του κόσμου. Επίσης αναφέρεται η τιμολόγηση που πρέπει να έχουν οι υπηρεσίες ώστε να έχει έσοδα η Βιβλιοθήκη. Στην προώθηση αναφέρονται τρόποι διαφήμισης, ενέργειες προώθησης και οι δημόσιες σχέσεις για την προβολή της Βιβλιοθήκης. Παράλληλα στην εργασία καταγράφεται η τοποθεσία στην οποία πρέπει να βρίσκεται η Βιβλιοθήκη αλλά και στα προσόντα και τις δυνατότητες που πρέπει να έχει το προσωπικό. Επίσης αναφέρεται η διαμόρφωση του χώρου της Βιβλιοθήκης τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό της. Κατόπιν αναφέρονται οι διαδικασίες ώστε να είναι αποτελεσματική η Βιβλιοθήκη και η οργανωτική δομή. Γι’ αυτό το λόγο έχει δημιουργηθεί οργανόγραμμα με τα τμήματα που πρέπει να έχει η vi Βιβλιοθήκη. Επίσης γίνεται καταγραφή των αρμοδιοτήτων στα οποία καθορίζονται τα καθήκοντα και οι δραστηριότητες του κάθε τμήματος. Ταυτόχρονα προτείνονται συνεργασίες που πρέπει να αναπτύξει η Βιβλιοθήκη και τρόποι ικανοποίησης των αναγκών των χρηστών. Τέλος στο σχέδιο υλοποίησης, αναφέρεται ο προϋπολογισμός ώστε προφυλαχτεί η Βιβλιοθήκη από οικονομικές κακομεταχειρίσεις και να γίνει σωστή κατανομή των πόρων. Τέλος της εργασίας παρατίθεται συνέντευξη από διάφορες ομάδες ατόμων όπου εκφράζουν την αντίληψη και τις προσδοκίες τους για τη Βιβλιοθήκη. Η συνέντευξη είχε σκοπό τη συλλογή πληροφοριών οι οποίες θα καταδείξουν τις ανάγκες του κοινού της Πάφου από τη Βιβλιοθήκη. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα το κοινό ενδιαφέρεται επί το πλείστων για λογοτεχνία και μυθιστορήματα. Επιτακτική είναι η ανάγκη εμπλουτισμού της συλλογής με πρόσφατες εκδόσεις. Ο Δήμος Πάφου πρέπει να επενδύσει στη Βιβλιοθήκη γιατί το κοινό έχει δείξει την ανάγκη του για μια σύγχρονη Δημοτική Βιβλιοθήκη.el_GR
dc.format.extentxv, 107 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΣτρατηγικός σχεδιασμόςel_GR
dc.subjectStrategic planningel_GR
dc.subjectΔημοτική Βιβλιοθήκη Πάφου -- Οργάνωση και Διοίκησηel_GR
dc.titleΣτρατηγικό σχέδιο μάρκετινγκ για επαναδραστηριοποίηση της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Πάφουel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractAccording to the present research it mentions applying the use of marketing found at Paphos Municipal Library. It is necessary in libraries that are asked to face new challenges and recognizing the changing demands. After many years of indolence, the Municipal Library in Paphos, opened its doors once again to public. Its absence from the events was due to the marginalization of the people in libraries as well as the citizens of Paphos. Firstly, in a research, a repost is carried out for Municipal Libraries followed by the historical retrospective. KEVEP and its procedure enforced the function of Libraries to proceed once again. Moreover noteworthy examples of the use of marketing in Greek and Cypriot Libraries are recorded. The analysis follows up the length of the environment including the general state prevailing the external environment, its challenges and changes the Library is likely to be faced with. The least environmental factors are mentioned which influences the function of the Library. Furthermore, analysis of the internal surrounding (strengths, weaknesses) and the external (opportunities, threats) is carried out. The Municipal Library in Paphos needs to create a full marketing plan to attract its users. In this research the various departments were recorded. Such as the demographical section, behavioral and psychological. In addition it mentions the methods of the group aim. Children are one group that Libraries aim at, attracting. As if they succeed in bringing children into using Libraries, these same children will continue using the Library throughout their adult life too. The marketing plans goal is to place the wherever various plans methods are offered to be absorbed in the mind of the citizens. Furthermore, the marketing mix elements is mentioned as to the services the Library offers. Specifically, the Library offers a rich Paphian material, which is in fact the reason it is singled out from all the other Libraries in Cyprus. The cost of the Library’s services which are offered is also mentioned. The Library re-opening has attracted users due to the activities offered. For example offering a month of events taking place such as workshops were held etc. There is a positive effect due the position of the Library as it is in the centre of the city, giving easy access for users. The disadvantage is the lack of parking area which is exclusively for the Library, so this puts off users. Another downfall is the lack of staff as the Library has only one member working there who has the sole responsibility of all the activities involved. The Library isn’t spacious and doesn’t have the space to fit all the material of the library. Finally, the variable marketing plan also mentions its procedures satisfy the needs of users. The research mentions the actions energy efficacy which needs to approve the marketing plan from the Municipal Library aspect. The product is significant for the updating of the Library. The services that should be offered by the Library is important, but apart from them, the timetable of the working hours is an important issue and should be absorbed in the peoples mind. The cost of each particular service is taken in consideration so that the Library has profitable income. Methods to urge the acknowledgement of the Library involves advertising, effective activities and public relations. The aptitude strengths and qualities of what the staff should have as well as the position of the Library which is at an advantage is recorded in the research. The remodeling of the interior and exterior design is also mentioned. By proper organization and planning, gives better results in this section and will be achieve for the Library. The duties and activities for each department are determined. Co operation is offered and ways of satisfying the users. Finally the materialistic plan talks of the income to protect against bad economical management and the correct recording of the source. Lastly, after the completion of the whole plans they will have interviews within various groups of people who will express their views, opinion and ideas for the expectations of the Library. The purpose of the interview is to collect information which will show needs of the public of Paphos. According to the research the majority are interested in the literature and novels. There is a requisition to enrich the collection of recent publications. The Mayor of Paphos has to invest in the Library because the public have shown the need to have an up to date Municipal Library.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record