Θέατρο του καταπιεσμένου-εφαρμογές στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Παρέμβαση με στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κατά του σχολικού εκφοβισμού
Abstract
Θέμα της παρούσας μεταπτυχιακής διατριβής είναι η μελέτη μιας μορφής βιωματικής μάθησης, του θεάτρου, στην πρόληψη και αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού σε μια ομάδα μαθητών σχολείου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Αρχικά επιχειρείται η θεωρητική σύνδεση θεατρικών μορφών και πιο συγκεκριμένα του Θεάτρου του Καταπιεσμένου του βραζιλιάνου θεατρανθρώπου Augusto Boal με το κοινωνικό φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού. Στη συνέχεια, το Θέατρο του Καταπιεσμένου χρησιμοποιείται ως εργαλείο κοινωνικής παρέμβασης στο πλαίσιο του σχεδιασμού και της υλοποίησης παρέμβασης σε μαθητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Η μέθοδος που επιλέγεται στην παρέμβαση είναι μία ποιοτική μέθοδος, η έρευνα δράσης. Έχοντας θέσει ως κύριο στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών κατά του σχολικού εκφοβισμού, η έρευνα απέδειξε ότι οι μαθητές κατανόησαν τις διαφορετικές μορφές βίας και τη συναισθηματική την οποία είχαν δυσκολευτεί να αναγνωρίσουν αρχικά ως όρο, αντιλήφθηκαν τα συναισθήματα του θύματος, του θύτη και των ουδέτερων παρατηρητών και ενεργοποιηθήκαν προτείνοντας εναλλακτικούς τρόπους διαχείρισης συγκρούσεων.