dc.contributor.advisor | Γραμματάς, Θεόδωρος | |
dc.contributor.author | Νικολαΐδου, Παναγιώτα | |
dc.contributor.other | Nicolaidou, Panagiota | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2016-07-11 | |
dc.date.accessioned | 2016-07-11T08:39:07Z | |
dc.date.available | 2016-07-11T08:39:07Z | |
dc.date.copyright | 2016-05 | |
dc.date.issued | 2016-07-11 | |
dc.identifier.other | ΘΣΠ/2016/00046 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/2392 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Σύγχρονοι παιδαγωγοί και μελετητές έχουν ασχοληθεί εκτεταμένα, τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο, για το τι ονομάζουμε θεατρικό παιχνίδι στην εκπαίδευση και με ποιους τρόπους γίνεται η επίτευξη και η αξιοποίησή του στον συγκεκριμένο χώρο. Η μεταπτυχιακή διατριβή πραγματεύεται, ακριβώς, αυτό το ζήτημα, καταγράφοντας τις βασικές μεθοδολογικές αρχές που διέπουν το θεατρικό παιχνίδι, ώστε να γίνει ευκολότερα κατανοητό το βασικό μας ζήτημα προς εξέταση: με ποιο τρόπο το θεατρικό παιχνίδι συμβάλει στην ανάπτυξη των νηπίων και πώς, ακολούθως, διαμέσου αυτού του παράγοντα, επιτυγχάνεται η πραγμάτωση της Περιβαλλοντικής Αγωγής στην παιδική ηλικία.
Στη μεταπτυχιακή διατριβή μας απασχόλησαν και απαντήθηκαν τα εξής ερευνητικά ερωτήματα: (1) πώς το Θεατρικό Παιχνίδι συμβάλλει στους διάφορους τομείς ανάπτυξης των νηπίων – γνωστικό, κοινωνικό και αισθησιοκινητικό επίπεδο – και πώς αυτοί με τη σειρά τους μπορούν να συντείνουν στην ανάπτυξη, εμπέδωση και ενδυνάμωση της Περιβαλλοντικής Αγωγής, (2) με ποιο τρόπο είναι δυνατό το Θεατρικό Παιχνίδι να συμβάλει στην καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης, (3) ποιος είναι ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην αξιοποίηση του Θεατρικού Παιχνιδιού στην Περιβαλλοντική Αγωγή.
Κατά τη βιβλιογραφική ανασκόπηση εξετάστηκαν και καταγράφηκαν ζητήματα, τα οποία είχαν συναφή σύνδεση με τα ερευνητικά μας ερωτήματα και τα οποία συνέβαλαν άμεσα στη διερεύνηση και απάντησή τους: 1) τι εννοούμε λέγοντας Περιβαλλοντική Αγωγή, 2) πού αποσκοπεί η Περιβαλλοντική Αγωγή στο σχολείο, 3) ποια η συνεισφορά της Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στην παιδική ηλικία.
Η μεταπτυχιακή διατριβή καθίσταται ένα σύγχρονο, πολύτιμο, αξιόπιστο και εκπαιδευτικό εργαλείο στον εκάστοτε ή και στον μέλλοντα εκπαιδευτικό, γονέα ή φοιτητή, ειδικά της νηπιακής εκπαίδευσης. Η έρευνα συγκεντρώνει και παρέχει χρήσιμες, παιδαγωγικές πληροφορίες, που αφορούν το Θεατρικό Παιχνίδι, την Περιβαλλοντική Αγωγή και την Ανάπτυξη των Νηπίων, στηριζόμενες σε έγκυρο, επιστημονικό και παιδαγωγικό βιβλιογραφικό υλικό. | el_GR |
dc.format.extent | v, 50 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Θεατρική αγωγή | el_GR |
dc.subject | Θεατρικό παιχνίδι | el_GR |
dc.subject | Theatre education | el_GR |
dc.title | Η αξιοποίηση του θεατρικού παιχνιδιού στην περιβαλλοντική αγωγή και την ανάπτυξη των νηπίων | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | Modern educators and scholars have worked extensively, both on a theoretical and a practical level, on what we call theatrical play in education and the ways in which it is achieved and used in the specific area. The Introduction deals exactly with this issue, outlining the basic principles and the methodological methods that govern theatrical play, so as to enable the understanding of our main issue for consideration: the way that Theatrical Play contributes to the development of toddlers and how, subsequently, through this factor achieve the realization of Environmental Education in childhood.
The postgraduate thesis dealt and answered the following research questions: (1) how Theatrical Play contributes to different areas of toddlers’ development – cognitive, social and kinesthetic level – and how they in turn can contribute to the development, consolidation and strengthening of Environmental Education (2) in which way may Theatrical Play contribute to raising environmental awareness, (3) which is the role of the teacher in the use of Theatrical Play in the school environment and in relation to the Environmental Education.
In the literature review examined and issues were recorded which had a direct link with our research questions and contribute directly to their investigation and resolution: (1) what do we mean by Environmental Education, (2) which is the aim of Environmental Education at school, (3) which is the contribution of Environmental Education in childhood.
The specific postgraduate thesis becomes a modern, valuable and reliable educational tool for current and future teachers, parents or students, especially in the field of toddler education. The survey gathers and provides useful educational information about the Theatrical Play, Environmental Education and Toddler Development, supported by valid scientific and pedagogical literature. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |