dc.contributor.advisor | Γραμματάς, Θεόδωρος | |
dc.contributor.author | Ιωάννου, Ευτυχία | |
dc.contributor.other | Ioannou, Eftyxia | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2016-07-07 | |
dc.date.accessioned | 2016-07-07T08:07:29Z | |
dc.date.available | 2016-07-07T08:07:29Z | |
dc.date.copyright | 2016-05 | |
dc.date.issued | 2016-07-07 | |
dc.identifier.other | ΘΣΠ/2016/00038 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/2377 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | H παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή επιχειρεί μια περιπλάνηση στο έργο του Ευγένιου Τριβιζά με σκοπό αφενός να εντοπίσει και αναδείξει τα χαρακτηριστικά και τα μοτίβα που το διέπουν και αφετέρου να προβάλει την παιδαγωγική του διάσταση και αξία.
Η δική μου αγάπη όπως και η θερμή, ενθουσιώδης υποδοχή των έργων του από τα παιδιά, την οποία έχω βιώσει ως εκπαιδευτικός και ως γονιός, ανέκαθεν με οδηγούσε στη σκέψη πως χωρίς τον Τριβιζά ο κόσμος των παιδιών θα ήταν πολύ φτωχότερος και λιγότερο όμορφος. Έτσι αισθάνθηκα την ανάγκη να επιχειρήσω μια σφαιρική μελέτη στο θεατρικό και μη θεατρικό του έργο, θέτοντας τα ακόλουθα ερευνητικά ερωτήματα:
-Ποια είναι τα χαρακτηριστικά και τα μοτίβα που διακρίνουν το έργο του; -Ποια είναι τα θέματα και τα προβλήματα τα οποία πραγματεύεται; -Ποια είναι η παιδαγωγική αξία των έργων του και ποιες οι αξίες, στάσεις ζωής και μηνύματα που μεταδίδουν; -Πώς τα έργα του συγγραφέα μπορούν να προσφέρουν παιδαγωγία στους ανήλικους αναγνώστες και θεατές μέσα στα πλαίσια της τυπικής και άτυπης εκπαίδευσης; -Ποιες είναι οι καινοτομίες που εισήγαγε ο Τριβιζάς στο χώρο της λογοτεχνίας και του θεάτρου για ανήλικους θεατές;
Η διατριβή διαρθρώνεται σε δύο μέρη. Στο πρώτο γίνεται αναφορά στις επιδράσεις που δέχτηκε από προγενεστέρους δημιουργούς το έργο του Τριβιζά και παρουσιάζονται τα χαρακτηριστικά που το διέπουν. Στο δεύτερο μέρος αναλύεται η παιδαγωγική διάσταση του έργου και τα μηνύματα, οι στάσεις ζωής και αξίες που αυτό προβάλλει μέσα από τα θέματα και προβλήματα που πραγματεύεται και μέσα από τους ήρωες που εμφανίζει. Στη συνέχεια γίνεται αναφορά στον τρόπο που ο ανήλικος ως αναγνώστης, θεατής ή συμμέτοχος στο θεατρικό δρώμενο λαμβάνει μια άριστη παιδαγωγία από την αξιοποίηση των έργων του Τριβιζά, μέσα στα πλαίσια της τυπικής και άτυπης εκπαίδευσης.
Εν κατακλείδι αποδεικνύεται πως ο Ευγένιος Τριβιζάς τροχιοδρόμησε την αλλαγή, έφερε την ανατροπή στο χώρο της λογοτεχνίας και του θεάτρου και δίνοντας το δικό του ιδιαίτερο παρόν, ανανέωσε τη μορφή και το περιεχόμενό τους. Η παιδαγωγική και θεατρική αξιοποίηση των έργων του επιβάλλεται καθώς συμβάλλουν θετικά στην διαμόρφωση της ταυτότητας και προσωπικότητας των ανηλίκων, γεγονός που οδηγεί στην ομαλή μελλοντική τους ένταξη στον κόσμο των ενηλίκων. | el_GR |
dc.format.extent | vii, 51 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Τριβιζάς, Ευγένιος | el_GR |
dc.subject | Τριβιζάς, Ευγένιος -- Παιδαγωγική διάσταση | el_GR |
dc.title | Το έργο του Ευγένιου Τριβιζά και η παιδαγωγική του διάσταση | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | The present postgraduate dissertation aims to analyse the work of Evgenios Trivizas with the intention of tracing and promoting the characteristics and the motifs that govern it, and to expose its educational substance and its worth.
My love, as well as the warm and enthusiastic acceptance of his work by the children, which have been experienced by me as a teacher and parent at the same time, have always let me believe that without Evgenios Trivizas the children’s world would be much poorer and less beautiful.
Therefore I felt the need to attempt an overall study of his theatrical as well as his non theatrical work, by setting the following questions which are based on research:
-What are the characteristics and the motifs that characterize his work? -What are the subjects and the problems that he deals with? - What is the educational worth of his work and which are the values, attitudes and the meaning that derives from his work? -How does his work educate the young readers and spectators in terms of the typical and informal education? -Which are the innovations that he introduced in literature and theatrical plays offered to young children?
The dissertation is structured in two parts. The first one refers to the effect that previous writers had on his work and it describes the aspects that characterize this work. The second part analyses the educational substance and the messages as well as the attitudes and the values that are exposed through the subjects he deals with, and the heroes he uses. The next step is to refer to the way that a young child being either a reader or viewer and participant in a theatrical event of Trivizas, is excellently educated by the development of his work in terms of his typical and informal education.
It is consequently proved that Evgenios Trivizas has scheduled the change in literature and theatre and by innovating and specializing, he renewed their form and content. The educational and theatrical development of his work is considered imperative because it positively contributes to the configuration of children’s identity and personality. That leads to their future accession in the world of adults. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |