Show simple item record

dc.contributor.advisorΛιαπής, Βάϊος
dc.contributor.authorΓεωργαντά, Χρυσούλα
dc.contributor.otherGeorganta, Chrysoula
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2016-07-07
dc.date.accessioned2016-07-07T08:07:06Z
dc.date.available2016-07-07T08:07:06Z
dc.date.copyright2016-05
dc.date.issued2016-07-07
dc.identifier.otherΘΣΠ/2016/00039el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2375
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή αποτελεί μία απόπειρα περιγραφής της διαδικασίας μελέτης, ανάλυσης και υλοποίησης των σταδίων της παράστασης MEDEA-DARK MATTER που σκηνοθέτησε η γράφουσα. Το πρώτο κεφάλαιο συνιστά την εισαγωγή της εργασίας. Στο δεύτερο κεφάλαιο εξηγούνται οι λόγοι της επιλογής του έργου Μήδεια του Ευριπίδη για την πραγμάτωση μίας σύγχρονης προσπάθειας αναπαράστασης η οποία εστιάζει σε τρία βασικά χαρακτηριστικά του προσώπου της Μήδειας: την καταγωγή της από θείες, συμπαντικές δυνάμεις του φυσικού κόσμου, τον συνδυασμό των θετικών και αρνητικών γνωρισμάτων των δύο φύλων και την αμφισβήτηση των αρχαίων ελληνικών δικαιϊκών αξιών ώστε να επικρατήσει στο τέλος η θεϊκή δικαιοσύνη. Στο τρίτο κεφάλαιο οι βασικές γραμμές του πρώτου κεφαλαίου διερευνώνται ως προς τα βασικά πρόσωπα της τραγωδίας, τον Ιάσονα, τη Μήδεια, τον Κρέοντα, τον Αιγέα και το Χορό. Στο τέταρτο κεφάλαιο επιχειρείται μία σημειολογική ανάλυση της παράστασης MEDEA-DARK MATTER η οποία εστιάζει στην ανάλυση του σκηνικού και των σκηνικών αντικειμένων, των video της παράστασης και της λειτουργίας των τεχνολογικών πολυμέσων, των κοστουμιών της Μήδειας και του Χορού, του υποκριτικού ύφους και της μουσικής επένδυσης της παράστασης. Στο πέμπτο κεφάλαιο η παράσταση MEDEA-DARK MATTER συγκρίνεται με τις παραστάσεις της Μήδειας από τον Στάιν και τον Νιναγκάουα, την κινηματογραφική Μήδεια του Παζολίνι και το μυθιστόρημα Μήδεια: Φωνές της Βολφ. Στο έκτο κεφάλαιο γίνεται μία σύντομη περιγραφή των σταδίων υλοποίησης της παράστασης θίγοντας το πρόβλημα της επιλογής της μετάφρασης του έργου, τα κριτήρια για την επιλογή των ηθοποιών, την στοχοθεσία του χρονοδιαγράμματος και των φάσεων της υλοποίησής τους, οι λεπτομέρειες του οικονομικών κόστους της παράστασης από κοινού με τα τεχνολογικά συστήματα που επιλέχθηκαν για την επίτευξη των στόχων της και η περιγραφή της διαδικασίας των προβών. Στο έβδομο κεφάλαιο τοποθετούνται οι διαδικτυακοί σύνδεσμοι του διαφημιστικού video της παράστασης και του video της παράστασης. Τέλος, στο όγδοο κεφάλαιο επιχειρείται μία αποτίμηση και αξιολόγηση της παράστασης με βάση την εισπρακτική πορεία της και την πρόσληψή της από το κοινό και τους κριτικούς. Στο Παράρτημα Α συμπεριλαμβάνονται φωτογραφίες της παράστασης, οι αφίσες και διαφημιστικά flyer, καθώς και αντικείμενα και κοσμήματα που κατασκευάστηκαν για την παράσταση. Στο Παράρτημα Β υπάρχει ο πίνακας με το χρονοδιάγραμμα της προετοιμασίας και αποπεράτωσης του της παράστασης στην Μαδρίτη και Αθήνα.el_GR
dc.format.extentiv, 94 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectMEDEA-DARK MATTERel_GR
dc.titleΜήδεια του Ευρυπίδη. Δίγλωσση παράσταση υπό το τίτλο MEDEA - DARK MATTER και με αξιόποίηση των τεχνικών πολυμέσωνel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThis thesis is an attempt to describe the different stages of the design, analysis and implementation of the theatrical play MEDEA-DARK MATTER directed by Chrysoula Georganta. The first chapter includes the introduction of the thesis. The second chapter explains the reasons behind the choice of Euripides' Medea for the implementation of a modern reconstruction that focuses on three main features of the character of Medea: her origins from divine and natural forces of the universe, the combination of positive and negative traits of both sexes and the skeptical approach towards ancient Greek jurisdictional values that at the end the divine justice prevails over them. In the third chapter, the basic elements of the first chapter are reviewed against the lead characters of the tragedy, Jason, Medea, Creon, Aegeus and the Chorus. In the fourth chapter, there is an attempt of a semantic analysis of the MEDEA-DARK MATTER play focusing on the scene and scenery objects, video of the performance and use of technical media, costumes of Medea and the Chorus, the acting style and soundtrack of the play. In the fifth chapter, MEDEA-DARK MATTER is compared to the performances of Medea by Stein and Ninagkaoua, the film version of Medea by Pasolini and the novel Medea: Voices by Wolf. The sixth chapter is a brief description of the stages of implementation of the play, addressing the challenge of selecting a suitable translation, the criteria for selecting the actors, the planning phases of the schedule and its implementation, financial details of the cost to stage the play involving the technical resources chosen in order to achieve the objectives of the director, and the process of rehearsals. Included in the seventh chapter are the Internet links of the promotional video of the show, the full video of the performance and the theme music of the play. Finally, in the eighth chapter, there is an assessment and evaluation of the performance based on the box office results and its acceptance by the audience and critics. Annex A includes several photographs of the play, posters, promotional flyer, as well as items and jewelry custom made for the play. Annex B includes the schedule of planning and staging the play in Madrid and Athens.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record