Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΣιδηροπούλου, Αύρα
dc.contributor.authorΔημητρίου-Μιχαηλίδου, Στέλια
dc.contributor.otherDemetriou-Michaelidou, Stelia
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2016-07-04
dc.date.accessioned2016-07-04T09:08:48Z
dc.date.available2016-07-04T09:08:48Z
dc.date.copyright2016-05
dc.date.issued2016-07-04
dc.identifier.otherΘΣΠ/2016/00036el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2358
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ παρούσα διατριβή στοχεύει να διερευνήσει το θέατρο του σκηνοθέτη‐δημιουργού, το οποίο κυριαρχεί στη θεατρική σκηνή από τις απαρχές του 21ου αιώνα συνεχίζοντας την ανοδικη πορεια του απο τις δεκαετιες ΄70 και ’80 μέχρι και σήμερα. Το θέμα αντιμετωπίζεται αφενός μέσα από τη βιβλιογραφική έρευνα –όπως αυτή έχει διαμορφωθεί εως σήμερα‐ η οποία συζητά τη θεωρία του θεάτρου του σκηνοθέτη‐δημιουργού (auteur), και αφετέρου μέσα από την πρακτική εφαρμογή της όπως απαντά στην σκηνοθετική διασκευή του Robert Wilson, Hamlet: a monologue. Βοηθητικά εργαλεία αποτελούν τα ιστορικά δεδομένα που οδηγούν στη δημιουργία του θεάτρου αυτού, η διαλεκτική που απαντά στη θεωρία της λογοτεχνίας και του θεάτρου υπό το πρίσμα των Μεταδομιστών και της αποδόμησης, καθώς και οι σκηνοθετικές πρακτικές οι οποίες στηρίζονται στο μεταμοντέρνο είδος θεάτρου. Καθώς ο σκηνοθέτης‐δημιουργός χρησιμοποιεί ως δημιουργικό εργαλείο την πρακτική της «διασκευής», η οποία συνδέεται κατά κόρον με τα «κλασικά» θεατρικά κείμενα, κρίνεται απαραίτητο να αποσαφηνισθούν και να οριστούν οι βασικές αυτές έννοιες, ώστε να οδηγηθεί η συζήτηση στην καρδιά του θέματος της παρούσας διατριβής, που αφορά στον κορυφαίο ως προς την κλασικότητα των έργων του Σαίξπηρ και τον πολυδιασκευασμένο Άμλετ του. Επιλέγοντας ως εμβληματικό παράδειγμα του όρου auteur, τον πρωτοποριακό σκηνοθέτη‐ δημιουργό Robert Wilson η παρούσα διατριβή αναλαμβάνει το ρίσκο να εξετάσει τον τρόπο με τον οποίο εφαρμόζεται στην πράξη το θέατρο του σκηνοθέτη‐δημιουργού, αλλά και να σταθεί κριτικά απέναντι σε αυτό, ώστε να δώσει απάντηση στο ερώτημα «πόσοι (πρέπει και μπορεί) τελικά (να) είναι οι Άμλετ». Συγκεκριμένα παρακολουθεί αφενός την πορεία δημιουργίας και αφετέρου προσεγγίζει ερμηνευτικά την παράσταση‐διασκευή‐εκδοχή του σαιξπηρικού έργου από τον Wilson. Η παρούσα διατριβή συμπερασματικά, εισηγείται όπως η τέχνη του σκηνοθέτη‐δημιουργού να ειδωθεί ως τρόπος διερεύνησης και διεύρυνσης τόσο των κλασικών κειμένων‐πηγών, αλλά και της ίδιας της θεατρικής τέχνης. Αντιμετωπίζει το συναπάντημα του «κλασικού» με τη «διασκευή» ως μια δημιουργική συνένωση η οποία φέρνει στη ζωή τον «καρπό ενός έρωτα», ένα νέο δημιούργημα το οποίο ως τέτοιο δοκιμάζει τις αντοχές του στον χώρο και τον χρόνο. Ο ορισμός της σαιξπηρικής δραματουργίας ως μία «διασκευή εν εξελίξει» και η αντιμετώπιση του σαιξπηρικού Άμλετ, ως ένα «έργο εν κινήσει», ευνοούν και δικαιολογούν τον δημιουργικό πειραματισμό του Wilson ο οποίος κτυπώντας στα «αδιάρρηκτα βράχια του Άμλετ», διερευνά και διευρύνει τον εαυτό του και την τέχνη του, συνεχίζοντας την πορεία εξέλιξης και τη διαδικασία προσαρμογής του έργου σε κάθε νέο πλαίσιο αναφοράς.el_GR
dc.format.extent67 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΘεωρία του θεάτρουel_GR
dc.subjectTheory of theatreel_GR
dc.subjectWilson Robertel_GR
dc.titleΤο θέατρο του σκηνοθέτη: Ο σκηνοθέτης ως δημιουργός-συγγραφέας του κειμένου της παράστασης Άμλετ: Η εκδοχή του Robert Wilsonel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe current thesis aims to investigate the theatre of the director (“auteur theatre”) –as the creator of the theatrical event‐ which is now prevalent on the theatre stages continuing its rising course since the mid‐seventies. The thesis tackles the issue by focusing both on scholarly research on “auteur theatre”, and on actual practice, as manifest in Robert Wilson’s adaptation of Hamlet, entitled: Hamlet: a monologue. As research tools, theatre history and theatre theory which provide the necessary historical data and theoretical framework that leads to the examination of the establishment of auteur theatre. Poststructuralism and deconstruction theory, in combination with postmodern directing practices, are also of great importance in this conversation, as they provide the basic tools for the director to apply his adapting skills on “classical” theatre texts. By defining the terms “classic” and “adaptation”, the conversation is being driven to the heart of this thesis, namely, classical Shakespeare and his multi‐adapted Hamlet. Selecting avant‐garde director Robert Wilson as an emblematic paradigm of auterism, this current thesis explores the way in which, directors practice their role as writers and creators of the theatre event. In addition to that, the following pages aim to confront the practice of auterism with a critical eye, in order to answer the recurrent question of “how many Ηamlets, could and should exist”. In particular, this thesis attempts to observe Wilson’s process in rewriting his version of Hamlet, and also in interpreting the staging of this adaptation. What is being suggested in this thesis is that auterism should be seen as a way in which directors can investigate and expand not only canonical dramaturgy, but also the art of theatre as well. The point in which “classics” meet “adaptations” should be considered as a creative union, which ultimately gives birth to a “love child” –a brand new work of art that is being set free, in order to test the text’s strengths and its ability to survive through space and time. By defining Shakespearean dramaturgy as an “ongoing adaptation” and Shakespearean Hamlet as “a play in motion”, the following chapters consider Wilson’s experimentation with Hamlet as a creative and evolutionary process that aligns with the plays’ tendency to travel in (and through) time. While Wilson hits violently on the “unbreakable rock” of the Shakespearean text, at the same time he investigates and expands himself and his art through an entirely new and yet deeply timeless adaptation of Hamlet.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής