dc.contributor.advisor | Πετρίδης, Αντώνης | |
dc.contributor.author | Χατζηγεωργίου-Καραγιώργη, Κωνσταντία | |
dc.contributor.other | Chatzigeorgiou-Karagiwrgi, Constantia | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2016-03-30 | |
dc.date.accessioned | 2016-03-31T07:51:37Z | |
dc.date.available | 2016-03-31T07:51:37Z | |
dc.date.copyright | 2016-01 | |
dc.date.issued | 2016-03-31 | |
dc.identifier.other | ΕΓΛ/2016/00037 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/2275 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Σκοπός της παρούσας μεταπτυχιακής διατριβής είναι να εγκύψει στην προτελευταία εκδοθείσα συλλογή του ποιητή Κυριάκου Χαραλαμπίδη, που φέρει τον τίτλο Ίμερος, να διεισδύσει στα άδυτα του ποιητικού του εργαστηρίου. Συγκεκριμένα, η διατριβή πραγματεύεται τα μυθικά σχήματα σκέψης στην ποίηση του Χαραλαμπίδη και την εν δυνάμει λειτουργία των δύο μυθολογικών γυναικών, της Αφροδίτης και της Ελένης, ως αρχέτυπων στα ποιήματα της συλλογής.
Στο πρώτο κεφάλαιο, παρουσιάζεται αδρομερώς η ποιητική διαδρομή του Κυριάκου Χαραλαμπίδη, καθώς και τα θεμελιώδη γνωρίσματά της. Στο δεύτερο κεφάλαιο, παρατίθεται το θεωρητικό πλαίσιο της εργασίας, με έμφαση σε τρεις θεωρητικές προσεγγίσεις της λειτουργίας των αρχετύπων στο μύθο: την ανθρωπολογική, με κύριο εκπρόσωπο τον Frazer, την ψυχολογική, με τους Freud και Jung, και μια τρίτη, που εμπεριέχει τις βασικές απόψεις του Frye.Eπίσης ορίζεται συνοπτικά η έννοια της μυθικής μεθόδου στη λογοτεχνία και εξετάζονται οι τρόποι με τους οποίους επηρέασε τους ποιητές Καβάφη, Σεφέρη, Ελύτη και Ρίτσο.
Στο τρίτο κεφάλαιο, παρουσιάζεται ο ρόλος του μύθου και της ιστορίας στην ποιητική παραγωγή του Κυριάκου Χαραλαμπίδη και αναπτύσσονται τα βασικά γνωρίσματα της συλλογής Ίμερος. Ακολούθως, αναλύονται ποιήματα από τη συλλογή, στην οποία κεντρικό ρόλο διαδραματίζουν τα μυθικά σχήματα σκέψης, με την έννοια της ανανοηματοδότησης μυθικών προσωπικοτήτων και της μετάπλασης αρχετυπικών αφηγημάτων του μύθου. Η ανάλυση εστιάζεται στα μυθικά αρχέτυπα της θεάς Αφροδίτης και της ωραίας Ελένης. | el_GR |
dc.format.extent | vii, 57 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Χαραλαμπίδης Κυριάκος -- Ποίηση | el_GR |
dc.title | Μυθικά σχήματα σκέψης: Η Αφροδίτη και η Ελένη ως αρχέτυπα στην ποιητική συλλογή του Κυριάκου Χαραλαμπίδη Ίμερος | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | The purpose of this Master’s thesis is to pore over Kyriakos Charalambides’ penultimate poetical collection Desire (Imeros), to penetrate the depths of his poetic laboratory. Particularly, the thesis discusses mythical thought patterns in Charalambides’ poetry and the potential function of the two mythological women, Aphrodite and Helen, as archetypes in the poems of the collection.
The first chapter outlines Charalambides’ poetic journey and its fundamental features. The second chapter provides an overview of the theoretical framework, focusing on three theoretical approaches to the archetype’s function in the myth: the anthropological approach mainly represented by Frazer, the psychological approach, represented by Jung, and the approach by Frye. Moreover, the concept of the mythical method in literature is briefly defined, and its influences on Kavafys’, Seferis’, Elytis’ and Ritsos’ poetry are examined.
The third chapter presents the significant role of myth and history in Charalambides’ poetical production, and core features of the poetical collection Desire (Imeros) are outlined. Next, poems from the collection are analyzed in which an important role is played by the mythical thought patterns in the sense of the mythical figures’ resignification and the transformation of archetypal mythical narratives, with special focus on the Aphrodite and Helen of Troy archetypes. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |