dc.contributor.advisor | Μικελλίδου, Κατερίνα | |
dc.contributor.author | Κουρσάρος, Νέαρχος | |
dc.contributor.other | Koursaros, Nearchos | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2016-03-29 | |
dc.date.accessioned | 2016-03-30T07:34:33Z | |
dc.date.available | 2016-03-30T07:34:33Z | |
dc.date.copyright | 2015-12 | |
dc.date.issued | 2016-03-30 | |
dc.identifier.other | ΕΓΛ/2015/00030 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/2260 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Το θέμα της παρούσας μεταπτυχιακής διατριβής αφορά την κοινωνική θέση της Αθηναίας γυναίκας στην κλασική Αθήνα. Ειδικότερα, μελετώνται το κοινωνικό και νομικό καθεστώς της Αθηναίας γυναίκας, όπως αυτό μας παραδίδεται, δίνοντας έμφαση στη διαφορετική της εικόνα που προβάλλεται μέσα από τις κωμωδίες Λυσιστράτη και Θεσμοφοριάζουσες του Αριστοφάνη. Επιπλέον, μέσα από μια ανασκόπηση του γυναικείου προφίλ στη βάση συγκεκριμένων αποσπασμάτων δραματικών ηρωίδων της τραγωδίας θα περάσουμε σε μια εκτενή ανάλυση της γυναικείας όψης στην αρχαία κωμωδία και κυρίως, στην αριστοφανική της διαστρέβλωση. Στόχος της διερεύνησης αυτής της κωμικής παραμόρφωσης είναι να κατανοήσουμε την έντονη κοινωνική πίεση που υφίστατο η Αθηναία, η αγανάκτηση της οποίας μπορούσε να εκφραστεί πιο ελεύθερα στο αρχαίο ελληνικό δράμα. Όλα τα λογοτεχνικά έργα του 5ου αιώνα π.Χ. που αναφέρονται ενδελεχώς ή ακροθιγώς στην γυναικεία παρουσία, περιλαμβάνουν λανθάνουσες στερεοτυπικές αντιλήψεις για τον γυναικείο ψυχισμό, πράγμα το οποίο και θα ανιχνεύσουμε στην προσπάθειά μας ν’ ανασυνθέσουμε την εικόνα της Αθηναίας ἀστῆς με τη συνδρομή των διαδεδομένων φεμινιστικών θεωριών. Τέλος, το δίπολο γυναίκα – έγκλειστη και γυναίκα – επαναστάτρια βρίσκει την απόλυτη εφαρμογή και έκφρασή του μέσα από τις αλλεπάλληλες συγκρούσεις του στις γυναικοκρατούμενες κωμωδίες του Αριστοφάνη, αναδεικνύοντας συγχρόνως και ένα διαφορετικό τρόπο αντιμετώπισης του θηλυκού στοιχείου κατά την αρχαιότητα. | el_GR |
dc.format.extent | viii, 67 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Κλασική Αθήνα -- Γυναίκα | el_GR |
dc.subject | Classical Athens -- Athenian woman | el_GR |
dc.title | "Γυναικῶν ἔργα καὶ θήλεια φρὴν": Αριστοφανικές παραμορφώσεις της Αθηναίας γυναίκας στη Λυσιστράτη και τις Θεσμοφοριάζουσες | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | The subject of the present MA Thesis concerns the social position of the Athenian woman in Classical Athens. In particular, the emphasis is laid on the social and legal status of the Athenian woman, as reported in ancient sources, as well as on the way in which this status differs from her Aristophanic presentation, especially in Lysistrata and Thesmophoriazusae. Furthermore, after a comparative examination of the female in tragedy, we shall proceed to a thorough analysis of the comic woman, especially her Aristophanic distortion. The aim of this comic distortion is to understand the great social oppression exercised on fifth-century women, whose exasperation could be freely and easily expressed only in ancient Greek drama. All literary texts of the classical Athens, that refer to the woman’s social position contain implicit stereotypical ideas about her. It is these stereotypical ideas that we shall examine in our attempt to reformulate the image of the Athenian ἀστή, within the theoretical framework of the feministic theories. At last, the polarity secluded woman – rebel woman is perfectly applied and expressed in Aristophanes’ ‘female’ comedies, showing at the same time an alternative way of perceiving of the feminine aspect in antiquity. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |