dc.contributor.advisor | Κουτούζης, Εμμανουήλ | |
dc.contributor.author | Πέτρου, Άντρη | |
dc.contributor.other | Petrou, Andri | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2011-09-05 | |
dc.date.accessioned | 2011-09-05T11:08:23Z | |
dc.date.available | 2011-09-05T11:08:23Z | |
dc.date.copyright | 2008 | |
dc.date.issued | 2011-09-05 | |
dc.identifier.other | ΕΠΑ/2008/00018 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/223 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Κύριος σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να ανιχνεύσει μέσα απο τις απόψεις των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών α) τις αρχικές ανησυχίες, ανάγκες, προβλήματα και προβληματισμούςτους κατλα την πρώτη φάση επαγγελματικής σταδιοδρομίας και β) να διερευνήσει πιθανή διαφοροποίηση στους τρόπους με τους οποίους αντιμετωπίζουν τα παραπάνω προβλήματα με βάση τα προσωπικά τους χαρακτηριστικά. Η έρευνα ακολούθησε ποσοτικές μεθόδους συλλογής και ανάλυσης των δεδομένων μεταξύ Οκτωβρίου 2007 και Μαϊου 2008. Συγκεκριμένα στάληκαν 130 ερωτηματολόγια σε 76 σχολικές μονάδες δημοτικής εκπαίδευσης (που επιλέγησαν με αναλογική στρωματοποιημένη δειγματοληψία) σε όλες τις επαρχίες της έλευθυερης Κύπρου απο τα οποία επιστράφηκαν τα 88. Για την ανάλυση των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε περιγραφική και επαγωγική στατιστική. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων έδειξε ότι οι περισσότεροι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί στην Κύπρο επιλέγουν το διδασκαλικό επάγγελμα πρωτίστως γιατί αγαπούν τα παιδιά και, κατά δεύτερο λόγο, εξαιτίας της αίσθησης μονιμότητας και οικονομικής εξασφάλισης που προσφέρει. Ως κυρίότερες αρχικές ανησυχίες τους παρουσιάζονται να είναι η διατήρηση πειθαρχίας στην τάξη, η αποτελεσματικότητα τους ως εκπαιδευτικοί, ο σχεδιασμός και η οργάνωση των μαθημάτων. Επίσης η ανάλυση κατέδειξε την ανάγκη τους για αναγνώριση, συνεργασία και στήριξη απο άλλα άτομα (συναδέλφους, διευθυντική ομάδα) καθώς και την ανάγκη τους για συμμετοχή σε ενδοσχολικές και εξωσχολικές δραστηριότητες ανάπτυξης. Η σημαντικότητα αυτής της έρευνας προσδιορίζεται περισσότερο απο το γεγονός ότι ασχολείται με ένα θέμα ελάχιστα επεξεργασμένο στον Κυπριακό χώρο, το οποίο σχετίχεται άμσα με την ποιοτική αναβάθμιση και αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού για βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης. Τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής υπογραμμίζουν τη σημασία αφενός της υιοθέτησης εκ μέρους της πολιτείας υποστηρικτικών θεσμών για νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς και αφετέρου της ενίσχυσης της σχολικής μονάδας προς την κατεύθυνση της δημιουργίας εσωτερικών διαδικασιών υποδοχής και ανάπτυξης των νέων εκπαιδευτικών. | el_GR |
dc.format.extent | 153 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.subject | Νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί | el_GR |
dc.subject | Επαγγελματική ανάπτυξη | el_GR |
dc.title | Διερεύνηση των αναγκών ανάπτυξης των νεοδιορίστων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Κύπρο | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.contributor.committeemember | Ζεμπύλας, Μιχαλίνος | |
dc.description.translatedabstract | ---------- | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |