dc.contributor.advisor | Νεοκλέους, Θεώνη | |
dc.contributor.author | Χριστοφόρου, Μαρία | |
dc.contributor.other | Christoforou, Maria | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2016-03-17 | |
dc.date.accessioned | 2016-03-17T11:35:51Z | |
dc.date.available | 2016-03-17T11:35:51Z | |
dc.date.copyright | 2016-02 | |
dc.date.issued | 2016-03-17 | |
dc.identifier.other | ΕΓΛ/2016/00038 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/2227 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή έχει ως βασικό άξονα το μάθημα της Λογοτεχνίας όπως διδάσκεται στην Γ΄ Λυκείου στο κυπριακό εκπαιδευτικό σύστημα. Το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στον ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν τα υφολογικά στοιχεία στη δόμηση του νοήματος σ΄ ένα λογοτεχνικό κείμενο. Η διατριβή χωρίζεται σε δύο μέρη:
Στο Α΄ μέρος δίνεται το θεωρητικό πλαίσιο και γίνεται μια συνοπτική παρουσίαση των σύγχρονων θεωριών της Λογοτεχνίας, της Σημειωτικής και της Υφολογίας που είναι δυνατόν να αξιοποιηθούν στη διδακτική πράξη.
Το Β΄ μέρος περιλαμβάνει γενικές πληροφορίες για το μάθημα της Λογοτεχνίας της Γ΄ Λυκείου στο υφιστάμενο κυπριακό εκπαιδευτικό σύστημα. Κατόπιν, περιγράφεται η έρευνα που διεξήχθη με τη μορφή ερωτηματολογίων και διερευνήθηκαν οι απόψεις των μάχιμων εκπαιδευτικών που διδάσκουν ή έχουν διδάξει στο πρόσφατο παρελθόν το μάθημα της λογοτεχνίας σε δημόσια σχολεία της Μέσης Εκπαίδευσης της Κύπρου. Συγκεκριμένα ζητήθηκε η άποψή τους σχετικά με τα υφολογικά στοιχεία αλλά και τις πρακτικές που εφαρμόζουν στη διδασκαλία τους.
Στη συνέχεια αξιολογούνται κριτικά οι υφιστάμενες προτάσεις διδασκαλίας που προτείνονται από το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού και ακολούθως προτείνονται διδακτικές προτάσεις στη βάση των σύγχρονων θεωριών της Λογοτεχνίας.
Συμπερασματικά η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή επιχειρεί να τονίσει την αναγκαιότητα καθιέρωσης, στο Αναλυτικό Πρόγραμμα και στο μάθημα της Λογοτεχνίας γενικότερα (της Γ΄ Λυκείου ειδικότερα), διδακτικής περιόδου διδασκαλίας των υφολογικών στοιχείων. | el_GR |
dc.format.extent | vi, 79 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Stylistic elements -- Greek literature | el_GR |
dc.subject | Υφολογικά στοιχεία -- Ελληνική λογοτεχνία | el_GR |
dc.title | Τα υφολογικά στοιχεία ως μέσο δόμησης νοήματος στα λογοτεχνικά κείμενα της Γ' Λυκείου. Μια μελέτη περίπτωσης στο κυπριακό συγκείμενο | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | This Masters thesis discusses the Greek Literature courses as taught in the third grade of the Lyceum in the Cypriot educational system. The focus of the discussion is the role that stylistic elements can play in the construction of meaning in a literary text. The thesis is divided in two parts:
In part A, the theoretical framework is discussed, namely the (contemporary) theories of literature, semiotics and stylistics that can be used in teaching practice.
Part B initially gives some general information about the Literature course as taught in the third grade of the Lyceum in the Cypriot educational system. Then, the research conducted is presented: questionnaires aiming to explore the views of high school teachers who teach or have taught in the recent past Literature in public schools in Cyprus were developed and distributed to the participants. Specifically, the teachers were asked to share their views about the role stylistic elements can play in the construction of meaning in literary texts as well as talk about the practices they follow in their teaching.
Then, teaching proposals developed by the Ministry of Education and Culture are critically evaluated and subsequently teaching proposals are developed on the basis of contemporary literary theory.
The last section of this thesis stresses need for the literature curriculum to include the general provision (which especially applies to the third grade of the Lyceum) that the teaching of stylistic elements should be an integral part of a literature class. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |