Kypseli Logo
    • Ελληνικά
    • English
  •  Home
  •  Browse 
    • Communities & Collections
    • By Issue Date
    • Authors
    • Titles
    • Subjects
  • Language elLanguage en
  •  Login 
    • Sign in
    View Item 
    • Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου
    • Μεταπτυχιακές διατριβές
    • Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία (ΜΕΤ)
    • View Item
    •   Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου
    • Μεταπτυχιακές διατριβές
    • Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία (ΜΕΤ)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Τα υφολογικά στοιχεία ως μέσο δόμησης νοήματος στα λογοτεχνικά κείμενα της Γ' Λυκείου. Μια μελέτη περίπτωσης στο κυπριακό συγκείμενο

    Thumbnail
    View/Open
    ΕΓΛ-2016-00038.pdf (852.1Kb)
    Date
    2016-03-17
    Author
    Χριστοφόρου, Μαρία
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή έχει ως βασικό άξονα το μάθημα της Λογοτεχνίας όπως διδάσκεται στην Γ΄ Λυκείου στο κυπριακό εκπαιδευτικό σύστημα. Το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στον ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν τα υφολογικά στοιχεία στη δόμηση του νοήματος σ΄ ένα λογοτεχνικό κείμενο. Η διατριβή χωρίζεται σε δύο μέρη: Στο Α΄ μέρος δίνεται το θεωρητικό πλαίσιο και γίνεται μια συνοπτική παρουσίαση των σύγχρονων θεωριών της Λογοτεχνίας, της Σημειωτικής και της Υφολογίας που είναι δυνατόν να αξιοποιηθούν στη διδακτική πράξη. Το Β΄ μέρος περιλαμβάνει γενικές πληροφορίες για το μάθημα της Λογοτεχνίας της Γ΄ Λυκείου στο υφιστάμενο κυπριακό εκπαιδευτικό σύστημα. Κατόπιν, περιγράφεται η έρευνα που διεξήχθη με τη μορφή ερωτηματολογίων και διερευνήθηκαν οι απόψεις των μάχιμων εκπαιδευτικών που διδάσκουν ή έχουν διδάξει στο πρόσφατο παρελθόν το μάθημα της λογοτεχνίας σε δημόσια σχολεία της Μέσης Εκπαίδευσης της Κύπρου. Συγκεκριμένα ζητήθηκε η άποψή τους σχετικά με τα υφολογικά στοιχεία αλλά και τις πρακτικές που εφαρμόζουν στη διδασκαλία τους. Στη συνέχεια αξιολογούνται κριτικά οι υφιστάμενες προτάσεις διδασκαλίας που προτείνονται από το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού και ακολούθως προτείνονται διδακτικές προτάσεις στη βάση των σύγχρονων θεωριών της Λογοτεχνίας. Συμπερασματικά η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή επιχειρεί να τονίσει την αναγκαιότητα καθιέρωσης, στο Αναλυτικό Πρόγραμμα και στο μάθημα της Λογοτεχνίας γενικότερα (της Γ΄ Λυκείου ειδικότερα), διδακτικής περιόδου διδασκαλίας των υφολογικών στοιχείων.
    URI
    http://hdl.handle.net/11128/2227
    Collections
    • Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία (ΜΕΤ)

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    Sign inRegister

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013