dc.contributor.advisor | Καραβία, Παναγιώτα | |
dc.contributor.author | Κολύβας, Θεμιστοκλής | |
dc.contributor.other | Kolivas, Themistoklis | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2016-03-16 | |
dc.date.accessioned | 2016-03-16T12:40:34Z | |
dc.date.available | 2016-03-16T12:40:34Z | |
dc.date.copyright | 2016-01 | |
dc.date.issued | 2016-03-16 | |
dc.identifier.other | ΕΓΛ/2016/00032 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/2220 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Η διαδρομή του χρυσού ξεκινάει από τα ορυχεία της Λυδίας και συνεχίζει στις ελληνικές πόλεις. Καθώς, όμως, ο χρυσός αλλάζει μορφή χάρη στη νομισματοκοπία, οι οικονομικές συνθήκες μεταβάλλονται και μαζί τους η μορφή της κοινωνίας. Άμεσα συνδεδεμένος με την οικονομία και τα μέσα παραγωγής, ο χρυσός νοηματοδοτείται κάθε φορά σε σχέση με το ιστορικοκοινωνικό του πλαίσιο.
Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή διερευνά τον ρόλο που διαδραματίζουν οι αναφορές στον χρυσό σε τρία ελληνικά μυθιστορήματα διαφορετικών ιστορικών περιόδων: το ελληνιστικό Λευκίππη και Κλειτοφών του Αχιλλέα Τάτιου, τη δημώδη βυζαντινή μυθιστορία Λίβιστρος και Ροδάμνη και το έμμετρο μυθιστόρημα της Κρητικής Αναγέννησης Ερωτόκριτος του Βιτσέντζου Κορνάρου. Στα επιμέρους αποσπάσματα των τριών μυθιστορημάτων, ο χρυσός μετέχει σε κοινωνικά συμβολικές πράξεις που δομούν και αναδομούν θεσμούς, αξίες, ταυτότητες και σχέσεις.
Σε αυτό το πλαίσιο, στα επιμέρους κεφάλαια εξετάζεται η διασύνδεσή του με την κοινωνική συμβίωση σε περιπτώσεις συναλλαγής, προσφοράς, διαχείρισης φιλικής σχέσεως και γαμήλιας ένωσης. Η διασύνδεση χρυσού και κοινωνικής συμβίωσης αναλύεται επίσης ως προς την ταξική ταυτότητα και τις επιμέρους πραγματώσεις της στον χώρο, το ένδυμα, την ηθική στάση, την εκδίπλωση της σεξουαλικότητας.
Ξεκινώντας από τη μαρξική θέση ότι κανένα υποκείμενο δεν μπορεί να δρα αποκομμένο από την οικονομία της εποχής του, η μεταπτυχιακή διατριβή θεμελιώνεται θεωρητικά στην άποψη του Fredric Jameson ότι κάθε λογοτεχνικό προϊόν εμπεριέχει ένα υπόρρητο μήνυμα, συναφές με τον απώτατο ορίζοντα του λογοτεχνικού έργου που είναι ο πολιτικός. | el_GR |
dc.format.extent | vi, 50 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Ελληνικά μυθιστορήματα -- Χρυσός | el_GR |
dc.subject | Greek novels -- Gold | el_GR |
dc.title | Ο χρυσός και η κοινωνικά συμβολική κατασκευή της αξίας: Λευκίππη και Κλειτοφών, Λίβιστρος και Ροδάμνη, Ερωτόκριτος | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | Gold’s course starts from Lydian mines and continues all through Greek cities. But while gold’s form changes thanks to coinage, economic conditions swift and so does the form of society. Directly connected to the economy and the means of production, gold is understood each time in relation to the historical and social context.
This M.A. dissertation aims in investigating the role being played by the references concerning gold within three novels regarding different historical eras: the hellenistic Leukippe and Clitophon by Achilles Tatius, the byzantine vernacular romance Livistros and Rhodamne and the verse novel of Cretan Renaissance Erotocritos by Vicentzos Kornaros. Ιn different extracts of these three novels, gold is part of socially symbolic acts which construct and reconstruct institutions, values, identities and relations.
In this context, the interface between social coexistence, cases of transaction, offerings, management of friendship and wedding union are being examined in the different parts of this dissertation. Gold’s interconnection with social coexistence is also analyzed with regards to class identity and specific reification of space, garment, as well as the moral attitude, the unfolding of sexuality.
Accepting Marx’s thesis that no subject can act being cut off from the economy of its own time as a starting point, this M.A. dissertation is theoriticaly founded on the belief Fredric Jameson establishes that every literary work includes an implicit message, relavant to the ultimate perspective of the literary work which is a political one. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |