Show simple item record

dc.contributor.advisorΚονδύλης, Ηλίας
dc.contributor.authorΝικολάου, Δέσποινα
dc.contributor.otherNicolaou, Despina
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2016-03-08
dc.date.accessioned2016-03-09T12:39:03Z
dc.date.available2016-03-09T12:39:03Z
dc.date.copyright2016-01
dc.date.issued2016-03-09
dc.identifier.otherΠΥΣΣ/2016/00035el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2182
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΕισαγωγή: Η οικονομική κρίση, το πρόγραμμα δημοσιονομικής προσαρμογής και τα χρόνια προβλήματα που ταλανίζουν τον τομέα της υγείας καθιστούν επιτακτικά αναγκαία την μεταρρύθμιση του συστήματος νοσοκομειακής περίθαλψης και την εφαρμογή του ΓεΣΥ Σκοπός: Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να περιγράψει και να αναλύσει τις μεταρρυθμίσεις που λαμβάνουν χώρα στον νοσοκομειακό τομέα της Κύπρου ενόψει της εφαρμογής του συστήματος υγείας σε περίοδο οικονομικής κρίσης και δημοσιονομικής εξυγίανσης Μεθοδολογία: Έκθεση Πολιτικής Υγείας (Health Policy Report) με χρήση συνδυαστικής μεθοδολογίας δηλαδή συνδυασμός βιβλιογραφικής ανασκόπησης γκρίζας βιβλιογραφίας (νομοθεσία, ντοκουμέντα ) και συλλογή και επεξεργασία δευτερογενών δεδομένων Αποτελέσματα: Βάσει των αποτελεσμάτων της εργασίας μας ο νοσοκομειακός τομέας της Κύπρου σε σύγκριση τον μέσο όρο 12 ευρωπαϊκών χωρών φαίνεται να υπολείπεται στις υποδομές , στην στελέχωση αλλά και στον τρόπο χρηματοδότησης . Ο δημόσιος και ιδιωτικός τομέας κατέχουν τον ίδιο αριθμό κλινών αλλά παρουσιάζουν άνιση κατανομή στην στελέχωση τους, αφού φαίνεται να αντιστοιχούν διπλάσιοι ιατροί ανά κλίνη στον ιδιωτικό τομέα από ότι στο δημόσιο, σε αντίθεση με τους νοσηλευτές όπου αντιστοιχούν τριπλάσιοι νοσηλευτές ανά κλίνη στο δημόσιο από ότι στον ιδιωτικό τομέα . Η χρηματοδότηση του δημόσιου γίνεται μέσω του προϋπολογισμού ο οποίος χρηματοδοτεί το 43% , ενώ το 57%των συνολικών δαπανών χρηματοδοτείται από άμεσες προσωπικές δαπάνες και ιδιωτική ασφάλιση Οι άμεσες προσωπικές δαπάνες καλύπτουν το 50% των συνολικών δαπανών και είναι οι ψηλότερες στην Ευρώπη. Η διαχρονική εξέλιξη της νομοθεσίας του ΓΕΣΥ οδηγεί στη δημιουργία συνθηκών ρυθμιζόμενου ανταγωνισμού. Ο νόμος του 2001 μέχρι 2005 διαχώρισε τη χρηματοδότηση από την προσφορά με την εισαγωγή του ΟΑΥ. Το νομοσχέδιο του 2014 εισήγαγε τους κανόνες ανταγωνισμού αφού από την έρευνα στα άρθρα και στις διατάξεις του νομοσχεδίου φαίνεται να εκπληρώνονται και οι πέντε προϋποθέσεις για την εφαρμογή του ρυθμιζόμενου ανταγωνισμού οι οποίες είναι η ίδρυση ενός δημόσιου οργανισμού ασφάλισης, η αυτονόμηση των προμηθευτών, οι συμβολαιακές σχέσεις, οι κανόνες ανταγωνισμού και το δικαίωμα επιλογής του ασθενή. Το νομοσχέδιο του 2015 για την αυτονόμηση των προμηθευτών φαίνεται από την έρευνα να διασφαλίζει τις προϋποθέσεις της οικονομικής διοικητικής και εργασιακής αυτονόμησης. Μετά από έρευνα της εμπειρίας αναπτυγμένων χωρών την τελευταία 20ετία και τα διεθνή δεδομένα σχετικά με τον ανταγωνισμό ιδιωτικών και δημόσιων νοσηλευτηρίων σε σχέση με την αποδοτικότητα και τον ρυθμιζόμενο ανταγωνισμό στην εσωτερική αγορά, φαίνεται ότι τα δύο καινούργια νομοσχέδια της κυβέρνησης στοχεύουν στην εφαρμογή διεθνών δεδομένων στην κυπριακή καθημερινότητα στον τομέα της υγείας. Η προτεινόμενη δημιουργία του ΓΕΣΥ ακολουθεί το μοντέλο του ρυθμιζόμενου ανταγωνισμού το οποίο είναι σε συνέχεια με τη διεθνή εμπειρία. Το μοντέλο αυτό βάσει της ανάλυσης των διεθνών δεδομένων έχει σειρά πλεονεκτημάτων αλλά και κινδύνων. Πλεονεκτήματα του μοντέλου θεωρούνται, η δυνατότητα επιλογής προμηθευτών, ο ανταγωνισμός ο οποίος οδηγεί στην επιλογή των φθηνότερων και αποδοτικότερων υπηρεσιών υγείας καθώς και στην βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας. Ως κίνδυνοι θεωρούνται η δυνατότητα αύξησης του αριθμού των παρεχόμενων υπηρεσιών, της αύξησης του διοικητικού κόστους, της επιδείνωσης της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών, της εκμετάλλευσης των κερδοφόρων υπηρεσιών υγείας με εγκατάλειψη των ζημιογόνων ασθενών και της αύξησης της χρήσης των υπηρεσιών υγείας . Συμπεράσματα: Η εφαρμογή του ΓεΣΥ εμπεριέχει σημαντικά πλεονεκτήματα αλλά και ουσιαστικές προκλήσεις και κινδύνους. Η επιτυχία ή μη του εγχειρήματος θα εξαρτηθεί από το αν η πολιτική ηγεσία θα λάβει υπόψιν της την διεθνή εμπειρία (θετική και αρνητική) του ρυθμιζόμενου ανταγωνισμού κατά τη φάση τελικού σχεδιασμού και υλοποίησης της μεταρρύθμισης του ΓΕΣΥel_GR
dc.format.extent95 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΓενικό Σύστημα Υγείας -- Κύπροςel_GR
dc.subjectGeneral Health Care -- Cyprusel_GR
dc.titleΟικονομική κρίση, πρόγραμμα δημοσιονομικής προσαρμογής και μεταρρύθμιση του συστήματος νονοκομειακής περίθαλψης στην Κύπρο: προκλήσεις, κίνδυνοι και ευκαιρίεςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractIntroduction: The economic crisis the fiscal consolidation program and the persisting long term problems which troubles the health, sector render the reform imperative Objectives: The purpose of the present study is to describe and analyze the reforms which take place in the Cyprus hospitals and in the health sector in general in view of the implementation of the National Health System during a period of economic crisis and fiscal consolidation Methodology: Health Policy Report with the use of mixed methodology namely the combination of literature review and grey literature review (reports, working papers, government documents, legislation) with collection and analysis of secondary data. Results: Based on the results of our study, the health sector of Cyprus compared to the average health sector of twelve European countries, fall short in the infrastructure, a number of people employed and differs in the manner/way of finance. The public and private sector have the same amount of beds but the number of doctors is not equally distributed between the two sectors. It seems that the number of doctors per bed which correspond to the private sector are twice the number of those in the public sector. The nursing personnel, by contrast, employed in the public sector is three times the number per bed of those employed in the private sector. The public health sector is financed by 43% by the government though the annual government budget, whereas the other 57% by direct personal expenditure (i.e. by the patients) and private insurance companies. The direct personal expenditure (i.e. the amount paid by the patients) covers the 50% of the total expenditure and is the highest in Europe. The evolution of GESY legislation throughout the years leads to the creations of conditions of regulated competition. The law which was enacted in 2001 until 2005 separated the finance from the providers with the introduction of Health Insurance Organization. The 2014 bill introduced the rules and regulations of the competition as it seems from the inquiry of the articles and provisions of the bill that the five prerequisites for the implementation of the regulated competitions which are the foundation of a public insurance organization, the autonomization of the providers, the contractual relations, the rules and regulations of the competition and the right of choice of the patient are fulfilled. The 2015 bill for the independence of the providers since from the research that it safeguards the prerequisites of the financial, administrative and labour autonomization. After examining the experience of the developed countries during the last twenty years and the international data related to the competition between the public and private hospitals in relation to their efficiency and the regulated competition in the internal market, the government aim the implementation of international standards to the everyday life of the Cypriots related to their health. The proposed implementation of GESY follows the model of regulated competition which is influenced by the international experience. This model based on the analysis of the international data has a number of advantages but also risks as well. Advantages of the model are the choice between providers, the competition which results in the option of cheaper and more effective health services and the improvement of the provided health services. The risks are considered to be the increase number of services, the increase in management cost, the deterioration of quality of the provided services, the exploitation of profitable health services and the abandonment of the most costly patients and finally the increase in health service use. . Conclusions: In conclusion, the implementation of GESY contains important advantages but also enormous challenges and risks. The project being successful is dependent upon whether or not the political leadership takes into consideration the international experience (positive and negative) of the regulated competition during the final stage of designing and implementation of the reform of GESY.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record