Show simple item record

dc.contributor.advisorΚόννης, Γεώργιος
dc.contributor.authorΠαπαδίκος, Γεώργιος
dc.contributor.otherPapadikos, Georgios
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2016-03-01
dc.date.accessioned2016-03-08T08:15:23Z
dc.date.available2016-03-08T08:15:23Z
dc.date.copyright2015-11
dc.date.issued2016-03-08
dc.identifier.otherΠΥΣΣ/2015/00032el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2164
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπέςel_GR
dc.description.abstractΑπό τα τέλη του προηγούμενου αιώνα, το Υπουργείο Υγείας στην Κύπρο και άλλοι αρμόδιοι φορείς έχουν επιδείξει ενδιαφέρον ως προς τις εξελίξεις που επισυμβαίνουν στον χώρο της ιατρικής και πιο συγκεκριμένα, στο πεδίο της ηΥγείας, αρχίζοντας μια προσπάθεια εναρμόνισης του κυπριακού συστήματος υγείας με τα νέα δεδομένα. Η παρούσα ερευνητική εργασία, ελλείψει προηγούμενων ανάλογων μελετών, επιχειρεί να αποτυπώσει και να αξιολογήσει τις γνώσεις, τις στάσεις και τις πεποιθήσεις των επαγγελματιών υγείας σχετικά με την Ηλεκτρονική Υγεία στο Γενικό Νοσοκομείο Πάφου. Απώτερος στόχος της είναι να αξιολογήσει τη στάση και την εμπειρία των επαγγελματιών υγείας ως προς το σχετικά καινούργιο πεδίο της ηΥγείας, αλλά και να αναδείξει ζητήματα, στα οποία οι αρμόδιοι φορείς χρειάζεται να δώσουν προσοχή, ώστε να επιτευχθεί ο ομαλός εκσυγχρονισμός του συστήματος υγείας. Τα δεδομένα συλλέχθηκαν με τη βοήθεια ερωτηματολογίου, το οποίο συμπληρώθηκε από 81 νοσηλευτές και 19 ιατρούς. Βασικοί άξονες που κάλυπταν τα ερωτήματα ήταν η εμπειρία στη χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή, η προσβασιμότητα και η προηγούμενη εμπειρία στις υπηρεσίες ηΥγείας, η χρησιμότητα των υπηρεσιών αυτών και οι προϋποθέσεις και περιορισμοί στη χρήση τους. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως η πλειοψηφία των ερωτηθέντων είχε πείρα στη χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών σε ποσοστό 34% και χρησιμοποιεί το διαδίκτυο σε ποσοστό 27% και 28% για ιατρούς και νοσηλευτές αντίστοιχα, ενώ τα αντίστοιχα ποσοστό για το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο είναι για τους ιατρούς 24% και 21% για τους νοσηλευτές, ενώ οι περισσότεροι δήλωσαν πως έχουν πρόσβαση σε γραμμή ISDN στον χώρο εργασίας 52%, αλλά περιορισμένη δυνατότητα χρήσης άλλων υπηρεσιών ηΥγείας. Ποσοστό 38% των ερωτηθέντων παραδέχτηκαν πως δεν έκαναν ποτέ χρήση κάποιας υπηρεσίας ηΥγείας και πως καμιά σχετική υπηρεσία δεν τους ήταν οικεία. Γενικά, η άποψη των συμμετεχόντων για τη χρησιμότητα της ηΥγείας σε τομείς όπως οι γνώσεις και οι ικανότητες του ιατρικού προσωπικού, η ποιότητα της θεραπείας, το απόρρητο του ασθενούς κ.ά., ήταν θετική. Οι πιο χρήσιμες υπηρεσίες η-Υγείας θεωρήθηκαν η ανάκτηση εργαστηριακών αποτελεσμάτων μέσω διαδικτύου 24% και η αποστολή X-Rays 23%, ενώ ο κλάδος της νοσηλευτικής θεωρήθηκε πως επωφελείται περισσότερο από τις νέες αυτές τεχνολογίες 22%. Από τους τέσσερις υποψήφιους παράγοντες που μπορούν να καθορίσουν την εφαρμογή της ηλεκτρονικής Υγείας, ο πιο δημοφιλής ήταν η μείωση του κόστους 28%, ενώ το υψηλό κόστος του εξοπλισμού 27% και η έλλειψη κατάλληλης εκπαίδευσης στη χρήση του εξοπλισμού 22% θεωρήθηκαν ως οι δύο πιο σημαντικοί τομείς που δρουν περιοριστικά ως προς τη χρήση της ηλεκτρονικής Υγείας. Βάση των αποτελεσμάτων αυτών διαφάνηκε ότι, παρά τη θετική στάση του ιατρικού προσωπικού απέναντι στο πεδίο της Ηλεκτρονικής Υγείας και των ωφελειών που προκύπτουν από αυτήν, η χρήση της είναι ακόμα εξαιρετικά περιορισμένη, όπως περιορισμένες είναι και οι δυνατότητες που παρέχονται στο προσωπικό για πρόσβαση στις σχετικές υπηρεσίες. Οι ανησυχίες που εκφράστηκαν σχετικά με την έλλειψη κατάλληλης εκπαίδευσης είναι διαφωτιστικές ως προς τη λήψη μέτρων και εφαρμογή συγκεκριμένης πολιτικής προς άρση των περιορισμών που περιπλέκουν τον εκσυγχρονισμό του κυπριακού συστήματος υγείας.el_GR
dc.format.extent70 σ. εικ., 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΗλεκτρονική υγείαel_GR
dc.subjecte-healthel_GR
dc.subjectΗλεκτρονική υγεία -- Γενικό Νοσοκομείο Πάφουel_GR
dc.subjecte-health -- Paphos General Hospitalel_GR
dc.titleΓνώσεις, στάσεις και πεποιθήσεις των επαγγελματιών υγείας αναφορικά με την ηλεκτρονική υγεία στο γενικό νοσοκομείο Πάφουel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractSince the fall of the previous century, the Cyprus Ministry of Health and other relevant stakeholders have expressed their interest in the developments occurring in the field of health and, more specifically, in the field of e-Health, endeavoring to adjust the Cyprus health system to modern advances. In the absence of previous similar studies, the present research thesis attempts to investigate the knowledge, tendencies, and beliefs of nurses and physicians towards e-Health in Paphos General Hospital. Its aim is to evaluate the professionals’ attitude towards, and experience in, the relatively new field of eHealth and to pinpoint the issues that need to be taken into consideration so that the unimpeded modernization of the health system can be achieved. Data was collected with the help of a questionnaire, which was completed by 81 nurses and 19 physicians. The questions were concerned with the experience in the use of computer, the accessibility to and previous experience in the eHealth services, the usefulness of eHealth and the perceived barriers to the implementation of eHealth. The results showed that the majority of the professionals had experience in the use of computer and was mainly using the Internet and the email. Most of them said that they had access to Internet in the workplace, but a very limited accessibility to other eHealth services. More than fifty percent of the participants admitted that they had never used any eHealth service and that none of these services was familiar to them. The view of the participants on the usefulness of eHealth in aspects such as the knowledge and skills of health professionals, the quality of therapy and the patient’s privacy, was positive. Obtaining laboratory results via the Internet and transmission of X-Rays were the most beneficial eHealth services, whereas the specialty of nursing was thought to be benefitted the most. According to the participants, reduction of costs was the most important factor for deciding whether to implement an eHealth initiative, while the high cost of eHealth equipment as well as the lack of suitable training were considered as the top two barriers to the successful implementation of eHealth. It therefore emerges that, despite the positive attitude of the health professionals toward eHealth and its potential benefits, its uptake is still extremely limited, as is the accessibility to its services. The concerns voiced in relation to the lack of suitable training are illuminating as regards the implementation of measures and policies aiming to overcome any barriers that complicate the modernization of the Cyprus health system.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record