Show simple item record

dc.contributor.advisorΘεοδώρου, Μάμας
dc.contributor.authorΓεωργίου, Μαρίνα
dc.contributor.otherGewrgiou, Marina
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2011-09-01
dc.date.accessioned2011-09-01T09:49:26Z
dc.date.available2011-09-01T09:49:26Z
dc.date.copyright2011-06
dc.date.issued2011-09-01
dc.identifier.otherΔΜΥ/2011/00055el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/210
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ παρούσα μελέτη στοχεύει να διερευνήσει την υφιστάμενη κατάσταση και τις προοπτικές που διαμορφώνονται σχετικά με το Σύστημα Προμήθειας Ιατροτεχνολογικών Προϊόντων στο Δημόσιο Τομέα. Συγκεκριμένα σκοπός είναι να αναδειχθούν τα προβλήματα και οι ανεπάρκειες του υφιστάμενου συστήματος με απώτερο στόχο να εξευρεθούν τρόποι βελτίωσης. Αρχικά γίνεται αναφορά στα ιατροτεχνολογικά προϊόντα, τη σημασία, την κατηγοριοποίηση, τα πρότυπα, τις διαδικασίες τυποποίησης καθώς και το σύστημα επαγρύπνησης τους. Παρουσιάζεται συνοπτικά η τεχνική του logistics management, οι στόχοι και οι λειτουργίες του, που σκοπό έχουν την εξασφάλιση της αποδοτικής ροής των προϊόντων από την προμήθειά τους μέχρι την τελική χρήση τους. Γίνεται αναφορά στο θεσμικό πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία του υφιστάμενου συστήματος προμήθειας ιατροτεχνολογικών προϊόντων, καθώς και αναλυτική περιγραφή των διαδικασιών που ακολουθούνται. Για την επίτευξη του πιο πάνω σκοπού πραγματοποιήθηκαν δύο ερευνητικές φάσεις. Στην πρώτη φάση έγινε συλλογή και επεξεργασία στατιστικών στοιχείων διαχρονικά (2007-2010) αναφορικά με τις διάφορες διαδικασίες που ακολουθούνται για την προμήθεια των ιατροτεχνολογικών προϊόντων. Ευρήματα της φάσης αυτής, φάνηκαν χρήσιμα, στο να αναδυθούν ερωτήματα-προβληματισμοί που μαζί με άλλα ερωτήματα τέθηκαν σε ομάδα εμπειρογνωμόνων (experts panel) της εφοδιαστικής αλυσίδας των ιατροτεχνολογικών προϊόντων. Η «Τεχνική των Δελφών», χρησιμοποιήθηκε στη δεύτερη και κύρια ερευνητική φάση της μελέτης, για τη συλλογή δεδομένων από ένα δείγμα από 38 συμμετέχοντες, σε δύο γύρους. Ο ρυθμός ανταπόκρισης και στους δύο γύρους ήταν 100%. Μέσα από την παρούσα μελέτη ανεδείχθησαν τα σημαντικότερα προβλήματα του Συστήματος, όπως η έλλειψη συντονισμού, επικοινωνίας και καθορισμού προτεραιοτήτων τόσο σε επίπεδο τμημάτων Νοσοκομείων, όσο και Αρμοδίων Τμημάτων του Υπουργείου Υγείας, η έλλειψη μηχανογράφησης σε όλα τα επίπεδα προμήθειας, η έλλειψη διαχείρισης και παρακολούθησης των ιατροτεχνολογικών προϊόντων η οποία επιφέρει δυσκολίες στην πρόβλεψη των αναγκών και αδυναμία έγκαιρου προγραμματισμού, καθώς και η έλλειψη μηχανισμού αξιολόγησης της χρήσης και απόδοσης των ιατροτεχνολογικών προϊόντων που αγοράζονται. Αναφέρεται ακόμη ότι το υφιστάμενο σύστημα προμήθειας είναι χρονοβόρο από άποψη γραφειοκρατίας και διαδικασιών/ προσφορών και επισημαίνεται ότι οι διαδικασίες είναι χρονοβόρες γιατί κυρίως δεν υπάρχει αυτοματοποιημένο σύστημα ελέγχου αποθεμάτων. Εστιάζοντας στις προτάσεις βελτίωσης του υφιστάμενου Συστήματος, οι οποίες προτάθηκαν από τους συμμετέχοντες και υποστηρίζονται και από την βιβλιογραφία, τονίζεται η ανάγκη εφαρμογής συστήματος μηχανογράφησης σε όλα τα επίπεδα της εφοδιαστικής αλυσίδας καθώς και η κωδικοποίηση, καταγραφή και ομαδοποίηση των ιατροτεχνολογικών προϊόντων. Επισημαίνεται η καλύτερη συνεργασία και συντονισμός μεταξύ των νοσοκομείων, αλλά και των αρμοδίων τμημάτων (αναθέτουσες αρχές) που εμπλέκονται στην προμήθεια των ιατροτεχνολογικών προϊόντων. Προτείνεται Θεσμοθέτηση Μηχανισμού Καθορισμού και Ιεράρχησης Αναγκών που σύμφωνα με τη μελέτη, μπορεί να επιτευχθεί με σύσταση Επιτροπής για Αξιολόγηση/ Έλεγχο των αιτημάτων σε κάθε Νοσοκομείο, προς επίτευξη ορθού προγραμματισμού των αναγκών και έγκαιρη αποστολή αυτών εκ μέρους των νοσοκομείων, καθώς και σύσταση Κεντρικής Επιτροπής (σε επίπεδο Υπουργείου Υγείας) Επιλογής και Έγκρισης Ιατροτεχνολογικών προϊόντων. Σημαντική πρόταση είναι η σύσταση Κεντρικού Ενιαίου Φορέα Προμήθειας Ιατροτεχνολογικών προϊόντων (σε επίπεδο Διοίκησης Υπουργείου Υγείας) οργανωμένου και καλά στελεχωμένου καθώς και εφαρμογή προγράμματος συνεχούς εκπαίδευσης των εμπλεκόμενων λειτουργών. Τέλος η μελέτη αυτή καταδεικνύει την ανάγκη για τον Έλεγχο για τη Σωστή/ Αποτελεσματική Διαχείριση των Προϊόντων (πχ μέσω εφαρμογής συστήματος επιτήρησης της απόδοσης τόσο του εξοπλισμού όσο και του προμηθευτή που τον υποστηρίζει).el_GR
dc.format.extent176 σ. πιν., 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.subjectΙατροτεχνολογικά προϊόνταel_GR
dc.subjectLogistics managementel_GR
dc.titleΠρογραμματισμός/διαχείριση προμήθειας ιατροτεχνολογικών προϊόντων στο δημόσιο νοσοκομείοel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe present study aims το investigate the existing situation and the prospects that are shaped with regard to the Supply System of Medical Devices in the Public Sector. More specific the present study aims is to elect the problems and the insufficiencies of the existing system with final objective to formulate proposals of improvement. Firstly a reference is being made in the Medical Devices, the importance, the categorisation, the models, their processes of standardisation as well as their system of vigilance. The technique logistics management, the objectives and its functions are concisely presented, which aim to ensure the efficient flow of products from their supply up to their final use. A reference is being made in the foundational frame in the context of which the existing system of medical devices’ supply functions for the Public Hospitals. Also a reference is being made in the analytic description of the processes which are followed. For the achievement of the above mentioned purpose of the study, two research phases were implemented. In the first phase became treatment of statistical data, diachronically (2007-2010), regarding to the various processes that are followed for the supply of the Medical Devices. Results from this phase, appeared useful and new questions were emerged which in combination with other questions, were posed to a panel of experts of the medical devices’ supply chain. “Delphi technique” was used in the second and main phase of this research to collect data from a sample of 38 participants, in two rounds. The response rate for each round was 100%. Through the study are pointed out the most important problems of system as the lack of co-ordination /communication and determination of priorities in the Hospitals’ departments, as well as the Responsible departments of the Ministry of Health. Also the research’s results pointed out the lack of computerisation in the all levels of supply and management of Medical Devices with difficulties of forecast of needs and weakness of convenient planning, the lack of an evaluation mechanism of the usage and output of Medical Devices which are bought. Further, the results show that the existing system of supply is time-consuming from a perspective of bureaucracy and processes of offers and is pointed out that the processes are time-consuming mainly because an automated system of control of reserves does not exist. Focusing in the proposals for improvement of the existing system provided by the participants and supporting literature, is stressed the application of a Computerisation System in all levels of the supply chain as well as the coding, recording and regrouping of Medical Devices. A better collaboration and co-ordination between the hospitals and the responsible departments that are involved in the supply of Medical Devices as well are stressed out. The enactment of Mechanism of Determination and Hierarchy of Needs is proposed, which be achieved with the constitution of a Committee for Evaluation Control of demands in each Hospital, in order to achieve an equitable planning of needs and convenient mission of these on behalf of the hospitals as well as constitution of Central Committee (in the level of Ministry of Health) Choice and Approval of Medical Devices. It is also proposed a constitution of a Central United Institution of Supply of Medical Devices (in the level of the administration of Ministry of Health), which should be well organised and staffed, as well as the application of a program of continuous education of the involved operators. Finally this study proposes the Control of the Right Effective Management of Products (e.g. via an implementation of a system which monitors the equipment and the supplier which supports it).el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record