Show simple item record

dc.contributor.advisorΓκορέζης, Παναγιώτης
dc.contributor.authorΧρίστου, Κωσταντία
dc.contributor.otherChristou, Costantia
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2015-08-26
dc.date.accessioned2015-08-26T10:24:21Z
dc.date.available2015-08-26T10:24:21Z
dc.date.copyright2015-06
dc.date.issued2015-08-26
dc.identifier.otherΠΥΣΣ/2015/00009el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2067
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας εργασίας, είναι η διερεύνηση των παραγόντων που επηρεάζουν την εργασιακή ικανοποίηση των επαγγελματιών στο χώρο της υγείας, και τα αποτελέσματα που επιφέρει τόσο στους ίδιους όσο και στους ασθενείς και κατ΄επέκταση στο σύστημα υγείας. Αρχικά γίνεται μια εννοιολογική προσέγγιση, εξετάζοντας το περιεχόμενο των εννοιών, όπως ορίζεται μέσα από τη βιβλιογραφία, και ακολουθεί μια αναφορά στις κυριότερες θεωρίες παρακίνησης των εργαζομένων, σε μια προσπάθεια να επεξηγηθεί τι είναι αυτό που κάνει τους εργαζόμενους στο χώρο της υγείας να θέλουν να εργαστούν αποδοτικότερα. Ακολούθως, αναδεικνύονται οι προσδιοριστικοί παράγοντες που σχετίζονται με την εργασιακή ικανοποίηση των επαγγελματιών υγείας, καθώς επίσης και τα αποτελέσματα θετικά και αρνητικά που επιφέρει. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η σχέση εργασιακής ικανοποίησης με το σύνδρομο επαγγελματικής εξουθένωσης. Τέλος παραθέτονται διάφοροι τρόποι παρακίνησης των εργαζομένων, και προτάσεις βελτίωσης για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που προκαλούνται από την χαμηλή επαγγελματική ικανοποίηση των επαγγελματιών υγείας. Μεθοδολογία: Πρόκειται για μελέτη ανασκόπησης της ελληνικής και διεθνούς βιβλιογραφίας. Η αναζήτηση των πηγών έγινε στις ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων GOOGLE SCHOLAR, PUB MED, CINAHL και EBSCO. Επιλέγηκαν άρθρα που αφορούσαν τους προσδιοριστικούς παράγοντες και τα αποτελέσματα της εργασιακής ικανοποίησης των επαγγελματιών υγείας, έρευνες που διεξήχθησαν στο χώρο της υγείας, και βιβλία συμβατά με τη θεματολογία και τους σκοπούς της μελέτης. Η αναζήτηση περιορίστηκε σε μελέτες στην ελληνική και αγγλική γλώσσα. Αποτελέσματα: Διαπιστώθηκε ότι οι επαγγελματίες υγείας ικανοποιούνται κυρίως από το περιεχόμενο της εργασίας, τις σχέσεις με τους συναδέλφους, το περιβάλλον και τις συνθήκες εργασίας, το βαθμό αυτονομίας, τις δυνατότητες επαγγελματικής ανάπτυξης, τις οικονομικές απολαβές. Λιγότερη επίδραση έχουν ατομικά χαρακτηριστικά όπως η ηλικία, το φύλο, το μορφωτικό επίπεδο, η προσωπικότητα του ατόμου, ενώ η οικογένεια έχει υποστηρικτικό ρόλο στη διαμόρφωση του 8 συνολικού βαθμού της εργασιακής ικανοποίησης των επαγγελματιών υγείας. Αναφορικά με τα αποτελέσματα της εργασιακής ικανοποίησης, αναφέρονται η παραγωγικότητα, η απόδοση, η δέσμευση προς το επάγγελμα, η ικανοποίηση των ασθενών, η ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών, ενώ το εργασιακό άγχος, το σύνδρομο της επαγγελματικής εξουθένωσης, οι συχνές απουσίες, και η επιθυμία των επαγγελματιών υγείας να εγκαταλείψουν το επάγγελμα, είναι αποτελέσματα της επαγγελματικής δυσαρέσκειας. Συμπεράσματα: Η ικανοποίηση των επαγγελματιών υγείας, πρέπει να εστιάζει σε οικονομικά και μη κίνητρα, παρά τις δύσκολες συνθήκες εργασίας που επικρατούν. Πολύ σημαντικό ρόλο έχει η ηγεσία στο χώρο της υγείας, καθώς σχετίζεται με το σχεδιασμό και την οργάνωση υπηρεσιών, το σύστημα αξιολόγησης, την ενδυνάμωση των εργαζομένων.el_GR
dc.format.extent93 σ. εικ., 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectSatisfaction health professionalsel_GR
dc.subjectΙκανοποίηση επαγγελματιών υγείαςel_GR
dc.titleΠροσδιοριστικοί παράγοντες και αποτελέσματα της εργασιακής ικανοποίησης στους επαγγελματίες υγείαςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractPurpose: The purpose of this study is the investigation of the factors influencing job satisfaction of professionals in the health sector, as well as the results to themselves, to patients and to the health system. At the beginning there is a conceptual approach, examining the scope of the termσ as defined through the literature, followed by a reference to the main theories of motivation of workers, in an attempt to explain what is it that makes workers in the health sector to work efficiently. Next, highlight the factors related to job satisfaction of health professionals, as well as the positive and negative effects brought about. Of particular interest is the relationship of job satisfaction with the burnout syndrome as it is experienced by health professionals. Finally presented several ways of motivating employees and suggestions for improvement for the problems caused by the low job satisfaction of health professionals. Methodology: This is a study review of Greek and international literature. The literature search was done in electronic databases GOOGLE SCHOLAR, PUB MED, CINAHL and EBSCO. The selected articles were concerning the predictors and outcomes of job satisfaction of health professionals, also studies conducted in the health sector and books compatible with the themes and the aims of the study. The search was limited to studies in English and Greek language. Results: The present review found that health professionals are met mainly by the content of the work, relations with colleagues, the environment and working conditions, the degree of autonomy, the professional development opportunities, and the financial rewards. Less effect seems to have individual characteristics such as age, sex, education level, personality of the individual and the family has a supporting role in the level of job satisfaction of health professionals. Concerning the results of job satisfaction, it seems that is positively correlated with productivity, job performance, organizational commitment, patient satisfaction, quality of services, and negatively with work-related stress, burnout syndrome, absenteeism and the turnover of health professionals. Conclusions: The satisfaction of health professionals should focus on economic and non-economic motivation, despite the difficult working conditions. Very important role is the leadership in the health sector, as it relates to the planning and organization of services, the evaluation system, and the empowerment of employees.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record