Show simple item record

dc.contributor.advisorΧαραλάμπους, Μαριάννα
dc.contributor.authorΣτεργίου, Ειρήνη
dc.contributor.otherStergiou, Irene
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2015-08-21
dc.date.accessioned2015-08-24T06:05:45Z
dc.date.available2015-08-24T06:05:45Z
dc.date.copyright2015-06
dc.date.issued2015-08-24
dc.identifier.otherΔΜΥ/2015/00313el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2042
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΕΙΣΑΓΩΓΗ: Τα συστήματα υγείας βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στον παράγοντα ανθρώπινο δυναμικό. Το ανθρώπινο δυναμικό αποτελεί τον πιο σημαντικό πόρο της παραγωγικής διαδικασίας, καθώς παίζει σημαντικό ρόλο στον προσδιορισμό τόσο της ποιότητας, όσο και της ποσότητας του παραγόμενου αποτελέσματος. Η εργασιακή ικανοποίηση και η υποκίνηση του προσωπικού είναι έννοιες στενά συνδεδεμένες μεταξύ τους, έχουν συνδεθεί με την εργασιακή αποδοτικότητα και επηρεάζουν την εργασιακή συμπεριφορά των ατόμων. ΣΚΟΠΟΣ: Η παρούσα έρευνα στοχεύει στην αποτύπωση του βαθμού εργασιακής ικανοποίησης του προσωπικού των εργαστηρίων του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου Λάρισας και στον προσδιορισμό των παραγόντων εκείνων που τους παρακινούν. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ: Για την διερεύνηση του θέματος και της διεξαγωγής της έρευνας, χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο εργασιακής ικανοποίησης JCSI ( Job Communication Satisfaction Importance), το οποίο μελετά την επικοινωνία στο χώρο της υγείας, την ικανοποίηση που μπορεί να προσφέρει το επάγγελμα στους επαγγελματίες υγείας και τη σπουδαιότητα των επαγγελμάτων αυτών. Επίσης, χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο τεσσάρων παραγόντων που αναπτύχθηκε από τους Paleologou, Kontodimopoulos, Stamouli, Aletra και Niaka (2006), για την διερεύνηση των παραγόντων που υποκινούν τους επαγγελματίες υγείας. Το ερωτηματολόγιο διανεμήθηκε σε επιλεγμένο δείγμα ιατρικού, νοσηλευτικού και παραϊατρικού προσωπικού του ΠΓΝΛ, το οποίο επιλέχθηκε με τη μέθοδο δειγματοληψίας ευκολίας. Χρησιμοποιήθηκε το στατιστικό πακέτο SPSS 22.0. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Το 58% του δείγματος ήταν ηλικίας 40-49 ετών, ενώ γυναίκες ήταν το 75,3%. Το αντικείμενο εργασίας και οι σχέσεις με το υπόλοιπο προσωπικό είναι οι τομείς που προσφέρουν τη μεγαλύτερη ικανοποίηση, ενώ ο μισθός και οι συνθήκες εργασίας είναι οι κυριότερες πηγές δυσαρέσκειας. Οι υποκινητές της εργασίας αναδείχτηκαν σχεδόν ισοδύναμοι (μέση τιμή 3,97-4,19) ακολουθώντας την εξής σειρά σπουδαιότητας: συναδελφικότητα, αμοιβές, χαρακτηριστικά εργασίας, επιτεύγματα. Δεν αναδείχτηκαν αξιοσημείωτες διαφορές σε σχέση με τα 6 κοιινωνικοδημογραφικά και εργασιακά χαρακτηριστικά. Η ικανοποίηση κυμάνθηκε στο 3,38±0,91, στην 5βαθμη κλίμακα Likert. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ: Ανεξάρτητα από κοινωνικοδημογραφικά και εργασιακά χαρακτηριστικά, η ικανοποίηση κυμάνθηκε σε μέτρια /υψηλά επίπεδα και όλοι οι παράγοντες υποκίνησης ήταν εφάμιλλης σπουδαιότητας, με τη συναδελφικότητα να αναδεικνύεται σε «πρώτο τη τάξει» υποκινητή. Η αξιοποίηση των εσωτερικών παραγόντων υποκίνησης και η έμφαση στις ιδιαιτερότητες των εργαζομένων του εργαστηριακού τομέα θα μπορούσαν να επιδράσουν θετικά στην παραγωγικότητα των εργαζομένων.el_GR
dc.format.extent112 σ. εικ., 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectEmployees satisfactionel_GR
dc.subjectΙκανοποίηση εργαζομένωνel_GR
dc.subjectΙκανοποίηση επαγγελματιών υγείαςel_GR
dc.subjectSatisfaction health professionalsel_GR
dc.titleΑξιολόγηση της ικανοποίησης των εργαζομένων στον εργαστηριακό τομέα του Π.Γ.Ν.Λ και διερεύνηση των παραγόντων υποκίνησης τουςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractINTRODUCTION: The health systems rely heavily on human resources. Human resources are the most important resource of the production process, and plays an important role in determining both the quality and quantity of the results produced. Job satisfaction and personnel motivation are concepts closely linked. They are factors influencing the employment behavior of the individuals, linked to job performance. PURPOSE: The present study aims at recording the extent of laboratory staff job satisfaction, in the University General Hospital of Larissa and to identify those factors that motivate the employees. METHODS: The job satisfaction questionnaire JCSI (Job Communication Satisfaction Importance) was used. It studies the communication options in the health sector, the satisfaction the profession offers to healthcare professionals and the significance their profession. Also, a four factors questionnaire was used developed by Paleologou et al., 2006, to investigate the motivating factors of health professionals. The questionnaire was distributed to medical, nursing and paramedical staff, which was selected by convenience sampling method. The statistical package SPSS 22.0 was used. RESULTS: The 58% of the sample were aged 40-49 years, women being the 75.3%. The scopes of work and colleague relations are the fields that offer the greatest satisfaction, while the wages and working conditions are the main sources of dissatisfaction. Motivators emerged almost equivalent (mean values 3.97 to 4.19) with the following order of importance: co-workers, remuneration, job attributes, achievements. No significant differences emerged in relation to sociodemographic and labor features. General satisfaction ranged at 3,38 ± 0,91, in 5point Likert scale. CONCLUSIONS: Regardless of socio-demographic and labor characteristics, job satisfaction ranged over medium / high level and all motivation factors were of comparable importance, with co-workers ranked first. The use of internal factors stimulation and focusing on the specificities of employees of the laboratory sector could affect favorably health workers productivity.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record