dc.contributor.advisor | Χαραλάμπους, Μαριάννα | |
dc.contributor.author | Στεργίου, Ειρήνη | |
dc.contributor.other | Stergiou, Irene | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2015-08-21 | |
dc.date.accessioned | 2015-08-24T06:05:45Z | |
dc.date.available | 2015-08-24T06:05:45Z | |
dc.date.copyright | 2015-06 | |
dc.date.issued | 2015-08-24 | |
dc.identifier.other | ΔΜΥ/2015/00313 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/2042 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | ΕΙΣΑΓΩΓΗ: Τα συστήματα υγείας βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στον παράγοντα
ανθρώπινο δυναμικό. Το ανθρώπινο δυναμικό αποτελεί τον πιο σημαντικό πόρο της
παραγωγικής διαδικασίας, καθώς παίζει σημαντικό ρόλο στον προσδιορισμό τόσο της
ποιότητας, όσο και της ποσότητας του παραγόμενου αποτελέσματος. Η εργασιακή
ικανοποίηση και η υποκίνηση του προσωπικού είναι έννοιες στενά συνδεδεμένες
μεταξύ τους, έχουν συνδεθεί με την εργασιακή αποδοτικότητα και επηρεάζουν την
εργασιακή συμπεριφορά των ατόμων.
ΣΚΟΠΟΣ: Η παρούσα έρευνα στοχεύει στην αποτύπωση του βαθμού εργασιακής
ικανοποίησης του προσωπικού των εργαστηρίων του Πανεπιστημιακού Γενικού
Νοσοκομείου Λάρισας και στον προσδιορισμό των παραγόντων εκείνων που τους
παρακινούν.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ: Για την διερεύνηση του θέματος και της διεξαγωγής της
έρευνας, χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο εργασιακής ικανοποίησης JCSI ( Job
Communication Satisfaction Importance), το οποίο μελετά την επικοινωνία στο χώρο
της υγείας, την ικανοποίηση που μπορεί να προσφέρει το επάγγελμα στους
επαγγελματίες υγείας και τη σπουδαιότητα των επαγγελμάτων αυτών. Επίσης,
χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο τεσσάρων παραγόντων που αναπτύχθηκε από
τους Paleologou, Kontodimopoulos, Stamouli, Aletra και Niaka (2006), για την
διερεύνηση των παραγόντων που υποκινούν τους επαγγελματίες υγείας.
Το ερωτηματολόγιο διανεμήθηκε σε επιλεγμένο δείγμα ιατρικού, νοσηλευτικού και
παραϊατρικού προσωπικού του ΠΓΝΛ, το οποίο επιλέχθηκε με τη μέθοδο
δειγματοληψίας ευκολίας. Χρησιμοποιήθηκε το στατιστικό πακέτο SPSS 22.0.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Το 58% του δείγματος ήταν ηλικίας 40-49 ετών, ενώ γυναίκες
ήταν το 75,3%. Το αντικείμενο εργασίας και οι σχέσεις με το υπόλοιπο προσωπικό
είναι οι τομείς που προσφέρουν τη μεγαλύτερη ικανοποίηση, ενώ ο μισθός και οι
συνθήκες εργασίας είναι οι κυριότερες πηγές δυσαρέσκειας. Οι υποκινητές της
εργασίας αναδείχτηκαν σχεδόν ισοδύναμοι (μέση τιμή 3,97-4,19) ακολουθώντας την
εξής σειρά σπουδαιότητας: συναδελφικότητα, αμοιβές, χαρακτηριστικά εργασίας,
επιτεύγματα. Δεν αναδείχτηκαν αξιοσημείωτες διαφορές σε σχέση με τα
6
κοιινωνικοδημογραφικά και εργασιακά χαρακτηριστικά. Η ικανοποίηση κυμάνθηκε
στο 3,38±0,91, στην 5βαθμη κλίμακα Likert.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ: Ανεξάρτητα από κοινωνικοδημογραφικά και εργασιακά
χαρακτηριστικά, η ικανοποίηση κυμάνθηκε σε μέτρια /υψηλά επίπεδα και όλοι οι
παράγοντες υποκίνησης ήταν εφάμιλλης σπουδαιότητας, με τη συναδελφικότητα να
αναδεικνύεται σε «πρώτο τη τάξει» υποκινητή. Η αξιοποίηση των εσωτερικών
παραγόντων υποκίνησης και η έμφαση στις ιδιαιτερότητες των εργαζομένων του
εργαστηριακού τομέα θα μπορούσαν να επιδράσουν θετικά στην παραγωγικότητα
των εργαζομένων. | el_GR |
dc.format.extent | 112 σ. εικ., 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Employees satisfaction | el_GR |
dc.subject | Ικανοποίηση εργαζομένων | el_GR |
dc.subject | Ικανοποίηση επαγγελματιών υγείας | el_GR |
dc.subject | Satisfaction health professionals | el_GR |
dc.title | Αξιολόγηση της ικανοποίησης των εργαζομένων στον εργαστηριακό τομέα του Π.Γ.Ν.Λ και διερεύνηση των παραγόντων υποκίνησης τους | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | INTRODUCTION: The health systems rely heavily on human resources. Human
resources are the most important resource of the production process, and plays an
important role in determining both the quality and quantity of the results produced.
Job satisfaction and personnel motivation are concepts closely linked. They are
factors influencing the employment behavior of the individuals, linked to job
performance.
PURPOSE: The present study aims at recording the extent of laboratory staff job
satisfaction, in the University General Hospital of Larissa and to identify those factors
that motivate the employees.
METHODS: The job satisfaction questionnaire JCSI (Job Communication
Satisfaction Importance) was used. It studies the communication options in the health
sector, the satisfaction the profession offers to healthcare professionals and the
significance their profession. Also, a four factors questionnaire was used developed
by Paleologou et al., 2006, to investigate the motivating factors of health
professionals.
The questionnaire was distributed to medical, nursing and paramedical staff, which
was selected by convenience sampling method. The statistical package SPSS 22.0 was
used.
RESULTS: The 58% of the sample were aged 40-49 years, women being the 75.3%.
The scopes of work and colleague relations are the fields that offer the greatest
satisfaction, while the wages and working conditions are the main sources of
dissatisfaction. Motivators emerged almost equivalent (mean values 3.97 to 4.19) with
the following order of importance: co-workers, remuneration, job attributes,
achievements. No significant differences emerged in relation to sociodemographic
and labor features. General satisfaction ranged at 3,38 ± 0,91, in 5point Likert scale.
CONCLUSIONS: Regardless of socio-demographic and labor characteristics, job
satisfaction ranged over medium / high level and all motivation factors were of
comparable importance, with co-workers ranked first. The use of internal factors
stimulation and focusing on the specificities of employees of the laboratory sector
could affect favorably health workers productivity. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |